۵۳۲۹۱
۱۲۹۲۰
۱۲۹۲۰

چرا بچه دار نمی‌شوم؟

در بدن ایشان همه چیز کاملا طبیعی است و فقط سقط مکرر داشته اند.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ۵ سال است ازدواج کردم. ۲۳سال سن دارم با BMI:۲۵.۸۳دارم. قدم۱۶۲و وزنم ۶۷ کیلوگرم. پریودم منظم است و سه سال است جلوگیری نداشتم. سه بار با عقب انداختن پریود آزمایش دادم و جواب مثبت بود اما بعد از ۲۰ روز تا یک ماه پریودشدم. هر سه سال تحت نظر دکتر داروهای بارداری مثل لتراکس، لنوزول،کلومیفن متفورمین، ویتامین ای، و... استفاده کردم. روز ۱۴ قاعدگی که سونو داخلی می دادم فولیکول ۲۱ حتی۲۳ هم داشتم، اما متاسفانه باردار نشدم. همسرم آزمایش داد و مشکلی نداشت. خودم پرولاکتین بالا دارم، حدود ۳ برابر بیشتر از حد طبیعی اماکنترل شده است. ولی حدود ۲هفته ای هست که دوباره بالا رفته و باز هم دارم دارو مصرف می کنم. عکس رنگی گرفتم، نمونه برداری هم انجام دادم و مشکل نداشتم. الان برایم شستشوی رحم نوشته اند. دکترم می گوید رحمت نطفه گیرنمی دهد و بعد از شست شو آی یو آی بکن و اگر نتیجه نداد برو تهران برای کاشت. تو را به خدا بگویید من چه مشکلی دارم و چه کارباید بکنم؟ من و شوهرم دیگر تحمل نداریم.

پاسخ دکتر الهام هاشمی نائینی، جراح و متخصص زنان و زایمان:
در بدن ایشان همه چیز کاملا طبیعی است و فقط سقط مکرر داشته اند و با توجه با این مسئله که سه نوبت سقط زودرس داشتند نیاز به آزمایش کروموزمی دارند که هم خودشان و هم همسرشان باید این آزمایش را انجام بدهند و یکسری آزمایش دیگر هم از نظر ویروسی باید برایشان انجام شود. با توجه به مواردی که در سوالشان مطرح کردند این خانم نازا نیستند بلکه سقط مکرر دارند و معمولا ما به خانمی که سقط مکرر دارد ای یو ای را پیشنهاد نمی کنیم. به نظرم باید با یک متخصص ایمونولوژی مشاوره کنند، یعنی به مرکز استان بروند و در آنجا این متخصص آنها را ببینند چون معملا متخصصین ایمونولوژی در شهرهای بزرگ هستند. احتمالا ایمنی بدن ایشان مشکل دارد که جنین را دفع می کند. در ضمن شستشوی رحم برای این دست بیمارها هیچ تاثیری ندارد و منشا علمی هم برایش وجود ندارد. توصیه می کنم آزمایش ویروسی و کروموزومی را حتما انجام بدهند تا دلیل این سقط های مکرر مشخص بشود و بتوانند آن را درمان کنند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.