۲۳۸۶۸۹
۳۶۱
۳۶۱

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

مطالب و راهنمایی‌های زیادی در دوران بارداری وجود دارند که شما می‌توانید راحت آن‌ها را پیدا کرده و انجام دهید. حتی ممکن است کارهای خطرناک و ممنوعه‌ای وجود داشته باشد که انجام دادن آن‌ها، خطرناک است و باعث آسیب به مادر یا جنین یا هردو آن‌ها می‌شود.

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

مطالب و راهنمایی‌های زیادی در دوران بارداری وجود دارند که شما می‌توانید راحت آن‌ها را پیدا کرده و انجام دهید. حتی ممکن است کارهای خطرناک و ممنوعه‌ای وجود داشته باشد که انجام دادن آن‌ها، خطرناک است و باعث آسیب به مادر یا جنین یا هردو آن‌ها می‌شود. در این دوره نمی‌توانید دیگر راحت و بدون دغدغه هر خوراکی که دوست داشتید بخورید یا هر نوشیدنی بیاشامید، هر مدل ورزش و تغییر حالت بدنی را نمی‌توانید داشته باشید، باید در خوردن داروها دقت کنید و سرخود چیزی مصرف نکنید و... . این مدل امر و نهی‌ها برای داشتن یک دوره حاملگی مناسب و همچنین بدون خطر، لازم است. در ادامه می‌خواهیم بدانیم چه کارهایی که فکرش را نمی‌کردید خطرناک و ممنوعه هستند؟ چگونه باید از خود در برابر این شرایط محافظت کنید؟ 

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

  • دوری از گازهای خطرناک 

با نزدیک شدن به زمان تولد جنین یا ورود او به دنیای کنونی، پدر و مادر تصمیم می‌گیرند یک رنگ و لعاب تازه‌ای به اتاق خواب کودک بدهند. برخی از والدین تصمیم دارند که اتاق فرزندشان را متناسب با جنسیت رنگ کنند. حتی ممکن است خانواده بخواهد برای خانه تکانی، بخشی یا تمام دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کند. توصیه ما این است که یا رنگ کاری را متوقف کنید، یا این که خانم باردار تا تمام شدن بوی منتشر شده از رنگ در آن فضا قرار نگیرد. استشمام بوی رنگ حاوی گازهای خطرناکی است که برای آنزیم‌های بدنی مادر و جنین خطرناک خواهد بود. 

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

  • حمام گرم یا حمام بخار

در دوران حاملگی به دلیل فشارهایی که از زمان قبل از حمل وضع بر بدن مادر می‌آید، شاید هیچ چیزی مانند حمام آب داغ یا گرم خستگی و کوفتگی را از بدن آن‌ها بیرون نبرد. با این حال باید بگوییم این کار خیلی خطرناک است. شما بهتر است در این دوره با آب ولرم دوش بگریرد و زیاد زیر دوش نباشید. با وجود آب گرم، دمای بدن مادر افزایش یافته و برای کیسه‌ای که جنین در رحم گرفته مناسب نخواهد بود. در این حالت اکسیژن و مواد کافی به بدن جنین نمی‌رسد و باعث خفگی یا سقط او خواهد شد. رفتن به سونا و حتی حمام بخار، یا دم کردن فضای داخل حمام برای مادر باردار بسیار خطرناک خواهد بود. 

اگر باردار هستی این کارهای خطرناک رو نکن/کارهای ممنوعه در بارداری

  • آشامیدن هر مدل نوشیدنی به خصوص آبمیوه

شاید تعجب کنید که چرا آبمیوه برای مادران باردار خطرناک است. آبمیوه به دلیل داشتن قند بالا نسبت به خود میوه دریته، باعث افزایش مولکول‌های قندی در بدن مادر می‌شود. بهتر است در این دوران به صورت مطلق از آشامیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های صنعتی، نوشابه‌ها، آبمیوه‌های گازدار، نوشمک و... به صورت جدی خودداری کنید. دیابت دوران بارداری بسیار خطرناک است و در مادرانی ایجاد می‌شود که از لحاظ تغذیه، رعایت نمی‌کنند. جنین در صورت بارداری دیابتی مادر، مغزش تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب خواهد دید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.