۱۱۸۰۱۵
۳۲۰۹
۳۲۰۹

جدول رشد نوزادان نارس، چقدر عقبه؟

حرکات نوزاد نارس چه قدر عقب تر از کودکان دیگر است؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دخترم تو هفته ۲۹ نارس دنیا اومده. حرکات نوزاد نارس چه قدر عقب تر از کودکان دیگر است؟ آیا نیاز به کار درمانی است؟ الان دخترم گردنش رو تقریبا خوب نگه می داره و این که سن واقعیشون بر طبق بارداری است یا بر اساس تاریخ به دنیا اومدنشون؟

پاسخ دکتر محمد شریفی، متخصص اطفال:
دانستن وزن نوزاد شما بسیار مهم است. از قول عده ای زمانی نارسی گفته می شود که نوزاد یک هفته زودتر به دنیا آمده باشد، عده ای فکر می کنند وزن نوزاد پایین بوده است که نوزاد نارس به دنیا آمده است و بعضی ها این امر را از بارداری ناموفق می دانند. به این صورت نمی توان علت نارسی را تشخیص داد. معمولا هر بچه با هر وزنی که به دنیا می آید در صورتی که شیر خوب بخورد و مراقبت های خوبی از او شود، کم وزنی و نارسی او سریع جایگزین می شود و به حالت عادی باز می گردد. جای نگرانی وجود ندارد. در مورد کار درمانی به دلیل این که ما اطلاعات کافی در مورد سن و وزن نوزادتان نداریم نمی توان گفت که نیاز به کار درمانی هست یا خیر. کاردرمانی در صورتی که زود به دنیا آمدن نوزادتان عارضه ای برای او ایجاد کرده باشد باید انجام گیرد. ولی اگر فقط نارسی را حدس می زنید، نیازی به این کار نیست. سن واقعی بچه ها بر اساس تاریخ به دنیا آمدنشان محاسبه می شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.