۶۶۵۰۵
۶۹۱۶
۶۹۱۶

شیر خوردن نوزاد در خواب، اصول صحیح

اوایل شیرم را به سختی می خورد ولی حالا دیگر نمی خورد. شیر خشک نان به تجویز پزشک گرفتم ولی آن راهم نمی خورد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دختر من ۵ ماه و ۱۵ روز به دنیا آمده. اوایل شیرم را به سختی می خورد ولی حالا دیگر نمی خورد. شیر خشک نان ha به تجویز پزشک گرفتم ولی آن راهم نمی خورد. از گرسنگی بیداد می کند ولی باز هم شیر خشک را نمی خورد. ببلاک ha هم گرفتم نمی خورد. وقتی خواب است یک شیشه ۹۰ میلی شیر خشک را می خورد ۲ ساعت پشت سر هم می خوابدو بعد ۶ ساعت بیدار است و در این ۶ ساعت چیزی نمی خورد و از گرسنگی گریه می کند. هر چیزی را از گرسنگی به دهانش می برد. وزن تولد ۳/۶۰۰ و قد ۵۱. اکنون وزن ۷/۵۰۰ و قد ۶۳ می باشد. چه نوع سرلاک بدهم؟

پاسخ دکتر محمود بنی اعمام، متخصص بیماری های کودکان و نوزادان:
معمولا وقتی بچه فقط در خواب شیر می خورد، اشکال از شیردهی مادر است که باید اصول صحیح شیردهی به نوزاد را رعایت کند. توصیه اولیه این است که سعی کنید و وقت بگذارید تا در اوج گرسنگی کودک را با سینه خود تغذیه کنید تا شیرخوار هم با میل و رغبت بیشتری شیر بخورد. شیردهی از طریق شیشیه نوزاد را برای تغذیه از سینه مادر تنبل کرده است.
چون کودکتان شیشه را به دهان نمی گیرد، پس از آماده کردن شیرخشک، آن را در فنجان، نعلبکی یا استکان بریزید و به کودک بخورانید. حتی می توانید به کمک سرنگ نیز به شیرخوارتان شیرخشک را بدهید.
اگر امتناع از شیر خوردن به صورت ناگهانی ظاهر شده باشد، لازم است تا داخل دهان نوزاد معاینه شود، گاهی ممکن است به دلیل ایجاد آفت یا زخم داخل دهان یا شروع رشد دندان ها شیر خوردن برای نوزاد همراه با درد و ناراحتی باشد.
وزن گیری نوزاد در حالت فعلی مشکل ندارد و طبیعیست. با شروع شش ماهگی به تدریج غذای کمکی را شروع کنید. فرنی، حریره بادام و لعاب برنج برای شروع مناسب است. در مورد سرلاک هم، سرلاک برنج برای شروع بهترین گزینه است.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.