۲۳۸۲۹۲
۹
۹

علت و علائم افتادگی سینه

برای انجام درمان افتادگی سینه باید ابتدا علت و علایم آن را بشناسید. در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

علت و علائم افتادگی سینه

درباره علت و علائم افتادگی سینه چه می‌دانید؟ تغییرات پستان مانند پتوز به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد. اما بسیاری از عوامل دیگر می توانند منجر به افتادگی سینه ها شوند. در اینجا آنچه باید در مورد علل، پیشگیری و درمان افتادگی سینه بدانید آورده شده است.

در این مقاله می‌خوانید:

 

سن افتادگی سینه

سن خاصی وجود ندارد که بتوانید انتظار داشته باشید سینه هایتان شروع به افتادگی کند. یک فرد بیست و چند ساله ممکن است سینه های آویزان داشته باشد، در حالی که یک فرد در سن چهل سالگی همچنان می تواند سینه های خوش حالتی داشته باشد.

از آنجایی که موارد زیادی در افتادگی سینه ها نقش دارند، افراد در زمان های مختلف آن را تجربه می کنند. البته، سن در نهایت به یک عامل برای همه تبدیل می‌شود. اگر در دهه سی و چهل سالگی از افتادگی فرار کنید، به احتمال زیاد متوجه از دست دادن حالت ارتجاعی و پری سینه‌های خود خواهید شد، زیرا تغییرات هورمونی یائسگی را پشت سر می‌گذارید.

  سینه های کج از شیردهی

علل افتادگی سینه 

خیلی عوامل می توانند روی زمان رخ دادن این تغییرات یا میزان افتادگی که تجربه خواهید کرد تأثیر بگذارند. در اینجا به برخی از دلایل افتادگی سینه ها اشاره می کنیم.

  • سن: سن در نهایت به همه افراد می رسد. افتادگی تنها بخشی طبیعی از روند پیری است، به خصوص پس از یائسگی که تغییرات هورمونی می تواند بر ساختار و حجم بافت سینه تأثیر بگذارد.
  • وزن: افراد با وزن بیشتر سینه های بزرگتری نسبت به افراد با وزن کمتر دارند.
  • ورزش بدون تکیه گاه: ورزش هایی که شامل حرکات زیاد سینه می شود، می تواند فشار اضافی بر روی رباط های سینه وارد کند. اگر سینه‌ها، به‌ویژه سینه‌های بزرگ، حمایت مناسبی نداشته باشند، می‌تواند منجر به کشیدگی رباط‌ها و افتادگی سینه‌ها شود.
  • ژنتیک: وراثت و ژن هایی که از خانواده خود دریافت می کنید در اندازه و شکل یا سینه ها، قدرت رباط های کوپر و وزن بدن شما نقش دارند.
  • جاذبه: جاذبه هر روز علیه شما کار می کند. در حالی که سینه های شما را به سمت پایین می کشد، رباط های سینه شما را کشیده و کشیده می کند.
  • تعداد بارداری: هر چه تعداد فرزندان شما بیشتر باشد، سینه های شما کشیده تر می شود.
  • اندازه و شکل: سینه‌های کوچک‌تر با پایین‌تر گردتر نسبت به سینه‌های بزرگ‌تر یا باریک، بهتر شکل خود را حفظ می‌کنند. سینه‌های بزرگ‌تر نیز احتمال بیشتری دارد که قبل از سینه‌های کوچک‌تر تسلیم نیروی جاذبه شوند
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدعلت و علائم افتادگی سینه ن باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، بنابراین افراد سیگاری بیشتر در معرض افتادگی سینه ها هستند.
  • کاهش یا افزایش وزن: افزایش یا از دست دادن مقدار زیادی وزن، به خصوص به سرعت، می تواند شکل سینه های شما را تغییر دهد و پوست اطراف آنها را کشیده یا منقبض کند.

 

پیشگیری از افتادگی سینه 

از آنجایی که عوامل زیادی در افتادگی نقش دارند، نمی توانید به طور کامل از آن جلوگیری کنید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا سینه های خود را تا زمانی که می توانید به سمت پایین نبرید.

  • نوشیدن مقدار زیادی آب. پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید تا خاصیت ارتجاعی آن حفظ شود.
  • سیگار نکشید. سیگار را ترک کنید یا شروع نکنید. برای شما یا سینه هایتان مفید نیست.
  • وزن سالم خود را حفظ کنید. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، کمی ورزش کنید و سعی کنید خیلی سریع وزن اضافه یا کم نکنید.

وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید. هنگامی که شما خمیده اید و وضعیت بدنی ضعیفی دارید، به نیروی جاذبه فرصت بیشتری می دهید تا سینه های خود را بکشد. ایستادن یا نشستن در وضعیت مناسب با پشت صاف و شانه‌ها به عقب، می‌تواند به حمایت از سینه‌ها کمک کند و حتی به شما لیفت طبیعی بدهد.

 

آیا پوشیدن سوتین می تواند از افتادگی جلوگیری کند؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که بگوید سوتین می تواند از افتادگی جلوگیری کند. با این حال، بسیاری از مردم بر این باورند که پوشیدن یک سوتین راحت و حمایت کننده می تواند به بالا نگه داشتن سینه ها و احتمالاً جلوگیری از کشیده شدن رباط ها کمک کند، به خصوص اگر ورزش می کنید یا اگر سینه های بزرگی دارید.

از سوی دیگر، برخی معتقدند که سوتین باعث افتادگی می شود و اگر سوتین نپوشید، رباط های سینه قوی تر می شوند. یک مطالعه فرانسوی نشان داد که بدون سوتین باعث افتادگی نمی شود و حتی می تواند سفتی سینه را بهبود بخشد.

توجه به این نکته مهم است که نویسنده این مطالعه متوجه شد که کوچک است و نشان دهنده افراد در همه سنین و انواع پستان نیست. افرادی که سن بالاتری دارند، اضافه وزن دارند یا بچه دار شده اند، لزوماً نباید از پوشیدن سوتین دست بکشند.

ورزش برای افتادگی سینه

سینه ها از ماهیچه تشکیل نشده اند، اما ماهیچه هایی در قفسه سینه پشت سینه ها وجود دارد. هیچ تمرینی وجود ندارد که بتواند سینه های افتاده را دوباره خوش حالت کند. اما می‌توانید عضلات سینه‌ای قفسه سینه و بالاتنه‌تان را تقویت و تقویت کنید تا ظاهر سینه‌تان را بهتر کنید و سلامت کلی‌تان را بهبود ببخشید. تمرینات ماهیچه های قفسه سینه شامل فشار دادن به سینه، پرس سینه و حلقه های پروانه ای است.

علت و علائم افتادگی سینه

بارداری و شیردهی

اگرچه شیردهی به دلیل افتادگی سینه‌ها عامل مهمی است، اما شیردهی به تنهایی باعث افتادگی سینه‌ها نمی‌شود. افتادگی در واقع نتیجه بارداری است.

دیگر عوامل افتادگی سینه 

سینه ها در دوران بارداری تغییرات زیادی را تجربه می کنند و بزرگتر می شوند تا برای شیردهی آماده شوند. سپس، پس از تولد نوزاد، شیر مادر سینه ها را پر می کند و پوست را بیش از پیش کشیده می شود.

هنگامی که کودک خود را از شیر بگیرید و شیر مادر خشک می شود، سینه های شما ممکن است کوچکتر، کمتر پر و حتی آویزان به نظر برسد. البته، این تغییرات سینه ممکن است حتی اگر تصمیم به شیر ندادن داشته باشید، رخ دهد.

پس از بارداری و شیردهی، سینه ها ممکن است به حالت قبل برگردند، بزرگتر بمانند یا کوچکتر شوند. اگر بافت سینه کوچک شود، اما پوست کشیده بماند، سینه‌ها آویزان به نظر می‌رسند. برای به حداقل رساندن اثرات بارداری و شیردهی بر سینه ها:

سیگار نکشید؛ اگر سیگار می کشید، سعی کنید آن را ترک کنید. سیگار کشیدن نه تنها به افتادگی پوست کمک می کند، بلکه برای شما و کودکتان نیز خطرناک است.

دستورالعمل های افزایش وزن در دوران بارداری را رعایت کنید. هر چه در دوران بارداری وزن بیشتری اضافه کنید و در دوران شیردهی، سینه های شما بزرگتر و کشیده تر شوند. سپس، زمانی که می خواهید وزن کم کنید، پوست کشیده شده احتمال افتادگی بیشتری دارد.

سعی کنید وزن بارداری را به آرامی کاهش دهید. وقتی به سرعت وزن کم می کنید، به پوست شما این فرصت را نمی دهد که همراه با کاهش وزن، کوچک شود. پوست می تواند آویزان شود و افتاده به نظر برسد. کاهش وزن به آرامی سالم تر است.

علت و علائم افتادگی سینه

از مرطوب کننده خوب برای سینه های خود استفاده کنید. پوست سالم و مرطوب ممکن است بهتر از پوست خشک بازگردد. فقط مطمئن شوید که محصولی را انتخاب کنید که برای افرادی که شیر می‌دهند بی‌خطر باشد یا از پزشک خود بخواهید که توصیه کند.

در طول روز و شب هنگام بارداری و شیردهی از سینه بند حمایتی استفاده کنید. سوتین شیردهی از رباط‌های سینه‌ها پشتیبانی می‌کند، زیرا آنها رشد می‌کنند و با شیر مادر سنگین می‌شوند.

جراحی پلاستیک

اگر با افزایش سن یا پس از بارداری و شیردهی از از دست دادن پرکیسی در سینه خود ناراضی هستید، ممکن است به جراحی پلاستیک فکر کنید. بزرگ کردن سینه یا لیفت سینه دو روشی هستند که می توانند شکل و اندازه سینه های  افتاده شما را بازیابی کنند.

جمع‌بندی

با روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم و کمک متخصص زنان و زایمان نی‌نی‌بان می‌توانید سینه های افتاده خود را بهبود بخشید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.