۲۳۹۱۰۲
۴
۴

با این ترفندها دیگه کرم پودر روی صورتت نمیماسه!

کرم پودر یکی از ارکان آرایش است و به شرطی که خوب روی پوست بنشیند، جلوه ای زیبا به چهره می دهد. ماسیدن کرم پودر روی صورت یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها تاکنون آن را تجربه کرده‌اند.

با این ترفندها دیگه کرم پودر روی صورتت نمیماسه!

یکی از مواد آرایشی که استفاده بسیار زیادی هم دارد کرم پودر است. صرف نظر از اینکه چه کرم پودرهایی خوب هستند و برای پوست شما مناسب هستند باید حتما به صورتی از آن استفاده شود که روی صورت شما ایجاد ماسیدگی نکند. یکی از بدترین اتفاق‌هایی که می‌تواند بیفتد و آرایش شما را خراب کند همین ماسیدن کرم پودر روی صورت است. اما این اتفاق برای چه می‌افتد؟

پوستتان آماده نیست!

آمادگی پوست به چه معناست؟ وقتی شما کرم پودر روی صورت می‌زنید باید حتما پوست شما آمادگی پذیرش کرم پودر را داشته باشد. اگر به آرایشگاه رفته باشید، تمام آرایشگران برای میکاپ کردن حتما چند مرحله را طی می‌کنند و بعد کرم پودر را روی صورت شما پخش می‌کنند. حتی اگر قرار باشد یک آرایش خیلی حرفه‌ای داشته باشید از قبل هم کارهای مختلفی روی پوست شما صورت خواهد گرفت. برای این کار بهتر است حتما از یک آبرسان و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. پرایمرها به عنوان زیرساز هم باعث می‌شوند کرم پودر شما به خوبی روی پوست بخوابد و هم رطوبت لازم برای آن را فراهم خواهند کرد. اگر پرایمر هم ندارید حتما از یک مرطوب کننده خوب و قوی استفاده کنید که کرم پودر به راحتی روی پوست شما بنشیند.

زمان برای خشک شدن پرایمر نمی‌دهید

بعد از اینکه پرایمر را روی پوستتان مالیدید باید حتما اجازه بدهید زمانی بگذرد تا خشک بشود. دستکم یک ربع تا نیم ساعت برای این کار وقت لازم است. اگر پرایمر به منافذ پوستتان وارد نشده باشد و کرم پودر بزنید نقش زیرسازی پرایمر کاملا خنثی خواهد شد.

لایه برداری نمی‌کنید

پوست ما هرچقدر هم که خوب باشد نیازمند رسیدگی است. سلول‌های مرده پوست باید از آن جدا بشوند تا زمینه برای نفس کشیدن پوست فراهم شود و با استفاده از کرم پودر سطحی صاف و یکدست روی صورت شما ایجاد شود. پس گمان نکنید استفاده از پرایمر و مرطوب کننده در کنار کرم پودر می‌تواند معجزه کند، شما باید همیشه حواستان به پوستتان باشد و از آن مراقبت کنید تا همیشه خوب به نظر برسد.

رنگ مناسب انتخاب نمی‌کنید

همیشه باید رنگی که به عنوان کرم پودر انتخاب می‌کنید شبیه پوست شما باشد. اگر رنگی که خیلی روشنتر است انتخاب کنید هم آرایش شما غیرطبیعی خواهد شد و هم به خاطر هماهنگ نبود رنگ کرم پودر با بقیه قسمت‌های پوست شما به خوبی روی آن قرار نخواهد گرفت. این در مورد انتخاب رنگ تیره‌تر از پوست هم صادق است. پس در مورد این مساله رنگ دقت زیادی به کار ببرید.

با این ترفندها دیگه کرم پودر روی صورتت نمیماسه!

کرم مناسب پوستتان نمی‌زنید

پوست انواع مختلفی دارد. برای هر نوع هم کرم پودر مناسب در بازار موجود است. اگر شما پوست خشکی داشته باشید نیاز است که کرم پودر شما مرطوب کننده زیادتری داشته باشد و چربی لازم را به آن برساند و اگر قرار باشد از کرم پودر مخصوص پوست چرب استفاده کنید اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید! کرم پودر پوست چرب از مرطوب کننده و چربی خیلی کمی برخوردار است و این با ذات پوست شما در تضاد خواهد بود. هنگام خریدن کرم پودر حتما به مناسبت آن با نوع پوستتان توجه کنید.

کرم پودر گریم نزنید

کرم پودر اگر نقش روزانه دارد و قرار است شما در محل کار، دانشگاه، خرید یا مهمانی معمولی از آن استفاده کنید لازم نیست خیلی سنگین باشد. غلظت بالای کرم پودر باعث می‌شود لایه‌ای ضخیم روی پوست شما قرار بگیرد که همین مساله ایجاد ماسیدگی خواهد کرد.

به مکان و زمان مصرف کرم پودر دقت نمی‌کنید

شما باید برای هر مکانی که می‌روید کرم مناسب همان را استفاده کنید. برای ورزش کردن لازم نیست کرم پودر سنگین بزنید! با عرق کردن تمام کرم شما ماسیده خواهد شد! گاهی تنها استفاده از یک ضدآفتاب هم کفایت می‌کند.

به اندازه کرم پودر نمی‌زنید

شاید فکر کنید هرچقدر کرم پودر بیشتر بزنید بهتر است و عیوب پوست شما پوشیده خواهد شد. البته شاید شما با استفاده از مقدار زیادی کرم بتوانید جای جوش، لک، کک و مک و... را بپوشانید اما همین میزان زیاد کرم پودر باعث می‌شود به صورت یکنواخت روی پوست شما پخش نشود و حالت کیکی پیدا کند.

به جای اینکه از یک محصول مقدار غیرطبیعی و زیاد استفاده کنید حتما روتین آرایشی را درست انجام بدهید. کرم پودر در کنار پنکیک، کانسیلر و پودر فیکس خیلی نتیجه بهتری خواهد داد تا اینکه با کرم پودر به تنهایی بخواهید آرایشتان را تمام کنید.

با این ترفندها دیگه کرم پودر روی صورتت نمیماسه!

کرم پودر را فیکس نمی‌کنید

هر کار هنری نیاز به یک فیکساتور دارد! آرایش کردن هم یک هنر است. پس برای اینکه در نهایت خروجی خوبی داشته باشید حتما از اسپری فیکس، پودر فیکس یا پودر بیک استفاده کنید تا هم دوام آرایش شما بیشتر شود و هم با گذر زمان غیرطبیعی نشود و حالت کیکی پیدا نکند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.