۱۰۲۸۶۴
۲۲۶۸
۲۲۶۸

نحوه برخورد با بچه های لوس

دخترم خیلی لوس و به من وابسته است، چکار کنم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دخترم ۱۳ ماهشه چیکار کنم که لوس بار نیاره خیلی به هم وابسته هستیم. اگر هر چیزی می خواد بهش بدم در آینده لوس نمیشه. مثلا می خواد غذاشو خودش بریزه و بپاشه یا دست توی لیوان آبش می بره یا مغازه یه چیزی می بینه می خواد براش بگیرم. این ها مشکل ساز میشه برام؟

پاسخ دکتر مونا خاطری، کارشناس ارشد مشاوره مدرسه:
در واقع کلمه لوس یک معنای گسترده ای دارد و که می تواند عوامل زیادی در لوس شدن کودک هم دخالت داشته باشد اما چیزی که می توانیم قاطعانه در مورد آن نظر بدهیم این است که شما به هیچ عنوان نباید هر چیزی که دخترتان می خواهد را بخرید و یا در اختیارش قرار دهید چون به وابسته شدنش دامن می زنید. شما می توانید برای مستقل کردن دختر خود از پول توجیبی برایش استفاده کنید و در زمان مشخصی به او مقدار پول مشخصی بدهید و هر چیزی که خواست به اندازه پولی که دارد برایش تهیه کنید. از کارهای دیگری که می توانید انجام دهید مسئولیت پذیر کردنش است که می تواند از وابستگی او به شما کم کند مانند کمک گرفتن از او در جمع کردن وسایلش،‌ تمیز کردن منزل و آشپزی کردن با شما که می تواند بسیار کمک کننده هم یاشد. همچنین شما باید نه گفتن به خواسته هایش را هم خودتان یاد بگیرید و هم به دخترتان یاد بدهید تا تحمل پذیرش آن را داشته باشد تا در آینده اش ناکامی و پیامدهای منفی را به وجود نیاورد.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.