۱۳۹۴۲۳
۲۸۶۶
۲۸۶۶

زود عصبانی شدن کودکان، درمان چیست؟

کودک شما می خواهد اول باشد برای اینکه در منزل همیشه اول بوده و شما به نفع او همیشه کنار کشیدید...

سوال
کودکی 4ساله و نیم دارم که سر هر موضوع کوچکی عصبانی می شود و پرخاشگری می کند مثلا اگر با دوستی بازی می کند می خواهد که همیشه اول باشد در هر کاری مثل مسابقه و اگر که میسر نشود گریه و زاری و پرخاشگری می کند با حالت خیلی عصبی روی میز می کوبد یا شکل تهاجمی به خود می گیرد محیط خانه امان محیط تقریباً آرامی است حدود 1 ماه است که زودتر از موعد مقرر پیش دبستان می رود در اداره خودمان این همه خشونت نمی دانم برای چیست لطفاً مرا راهنمایی فرمایید . با سپاس .

جواب
با سلام
کاربر گرامی ، کودک شما میخواهد اول باشد برای اینکه در منزل همیشه اول بوده و شما به نفع او همیشه کنار کشیدید و متاسفانه نسل امروزی که اغلب تک فرزند هستند ، دچار این مشکل هستند . لذا بهتر هست در منزل شما اولا به خاطر خود فرزندتان و تربیت درستش همیشه عادلانه رفتار کنید و در بازی ها به هیچ وجه قوانین را زیر پا نگذارید . این رعایت نوبت و رعایت قوانین جزء اصول زندگی هستند و اگر در این سن شما تحمل گریه او را نداشته باشید در اینده با مشکلات زیادی مواجه خواهید بود به او بگویید میدانم دوست داری اول بشوی ، حالا بیا بار دیگر تلاش کن . دربازی ها تاکید بر برد وباخت نداشته باشید .در خاتمه بازی همه بچه ها را به خاطر رعایت نوبت و قوانین تشویق کنید .گاهی ما بزرگترها به این مشکلات دامن میزنیم و یادمان میرود بازیهایی مانند مار وپله هدفش این هست که به کودک رعایت نوبت وخویشتنداری را بیاموزد و با تشویق نادرست وتاکید زیاد بر برد ، کودک را به موضوع برد وباخت هدایت میکنیم . در صورتی که هدف چیز دیگری است . لذا قدری شما بایست تغییر کنید و قدری دیگر سهم فرزندتان هست که بایست بپذیرد که گاهی او برنده نیست.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.