۱۴۵۷۲۰
۲۹۱۸
۲۹۱۸

الزامات خرید صندلی ماشین بچه

تعداد زیاد صندلی هایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید ممکن است شما را سردر گم کند اما اگر بدانید که به دنبال چه چیزی هستید می توانید خیلی سریع حیطه را محدود کنید.

تا جایی که به قانون مرتبط می شود پوشک, لباس و تخت برای کودک شما همه اختیاری است. یک صندلی ماشین تنها آیتمی است که شما از نظر قانونی مجبور به خرید آن هستید. حتی مهم نیست که شما ماشین دارید یا نه, تا زمانی که صندلی ماشین ندارید اجازه ندارید که کودک را از بیمارستان به خانه ببرید حتی اگر شما مجبور باشید کودک را در آن قرار دهید و پیاده به خانه بروید. بنابراین مسئله این نیست که می خواهید آن را بخرید یا خیر. مسئله این است که چه نوعی بخرید و چند تا. ممکن است مجبور شوید در نهایت سه صندلی ماشین مجزا بخرید تا سه اندازه متفاوت کودک را تحت پوشش قرار دهید: یک صندلی نوزاد, یک صندلی خردسال و یک صندلی تقویتی. تنها استثنا این است که شما یک صندلی ماشین با قابلیت تنظیم بخرید که دو مرحله را تحت پوشش قرار دهد و به شما امکان این را بدهد که تنها دو صندلی بخرید یا اگر یک ماشین مدل جدید تر دارید که صندلی تقویتی خاص خود را دارد, می توانید تنها یک صندلی کودک بخرید. یکی از معدود زمان هایی است که متخصصان اصلا توصیه نمی کنند که یک نوع ارزان را بخرید تا در هزینه صرفه جویی کنید. تکنولوژی صندلی ماشین همیشه در حال تغییر است و از آنجایی که مسئله امنیت است, شما مدل به روز آن را تهیه کنید. تعداد زیاد صندلی هایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید ممکن است شما را سردر گم کند اما اگر بدانید که به دنبال چه چیزی هستید می توانید خیلی سریع حیطه را محدود کنید. بنابراین آماده باشید تا همه چیزهایی که درباره صندلی های ماشین لازم دارید بدانید را یاد بگیرید. راهنمای خرید صندلی ماشین کودک را بخوانیم.

انتخاب های اصلی شما
چهار نوع اصلی صندلی ماشین وجود دارد و تفاوت بین آنها به اندازه کودک شما مرتبط است. ما در بخش ملاحظات سنی درباره آنها توضیح می دهیم اما در اینجا تفاوت های اصلی مطرح شده اند.
صندلی نوزاد
صندلی ماشین نوزاد شما برای تقریبا شش تا نه ماه اول طراحی شده است. ویژگی اولیه صندلی های ماشین نوزاد این است که آنها به لطف پایه قابل جدا شدن خود قابل حمل هستند به این معنی که شما می توانید کودک خود را در حالیکه خواب است بدون بیدار کردن او از ماشین بیرون بیاورید یا در ماشین بگذارید. این صندلی های ماشین برای نصب رو به عقب طراحی شده اند. بله این به این معنی است که کودک رو به پشتی صندلی قرار می گیرد که می تواند سخت باشد اما خیلی ایمن تر است(و این قانون است).
صندلی های خردسال
این صندلی ماشینی است که شما از حدود شش ماهگی تا چهار سالگی یا تا وزن ۴۰ پوند نیاز دارید بسته به اینکه کودک ابتدا به کدام می رسد. آکادمی آمریکایی پزشکان توصیه می کنند که صندلی های ماشین تا زمانی که کودک یک ساله شود رو به عقب قرار گیرند. به علاوه این صندلی های ماشین می تواند رو به جلو هم نصب شوند.
صندلی های تقویتی
صندلی تقویتی برای کودکانی است که برای صندلی خردسال بیش از حد بزرگ هستند اما هنوز به حدی بزرگ نشده اند که کاملا بتوانند بدون صندلی ماشین کودک در ماشین بنشینند. آنها به سیستم کمربند صندلی ماشین درست مثل بزرگتر ها عادت می کنند. صندلی های تقویتی تنها کمی حفاظت اضافی ایجاد کرده و اندکی افزایش ارتقاع فراهم می کنند. و قانون های ایالاتی برای اینکه چه مدت باید کودک خود را در صندلی تقویتی نگه دارید متفاوت است اما صندلی ها برای استفاده از سن چهار تا هشت و از ۳۰ تا ۱۰۰ پوند طراحی شده اند.
مدل قابل تنظیم
دو نوع وجود دارد: نوعی که صندلی نوزاد و صندلی خردسال را ترکیب می کند و مدلی که صندلی خردسال و صندلی تقویتی را ترکیب می کند. هنوز راهی برای ساخت یک صندلی که بتواند از نوزادی تا هشت سالگی تنظیم شود پیدا نکرده اند.

راهنمایی های کلی
تمام ترکیب های متفاوت ممکن است باعث سردرگمی شما شود بنابراین در اینجا راهنمایی آورده شده است که تا حدی کار شما راحت تر شود. صندلی نوزاد, صندلی خردسال و صندلی تقویتی. با خرید تمام سه صندلی به صورت جداگانه, شما بهترین ویژگی های هر مرحله را به دست می آورید اما این راه کمی هزینه بیشتر برای شما دارد. صندلی نوزاد به علاوه صندلی خردسال با قابلیت تبدیل به تقویتی. این ترکیب در هزینه صرفه جویی می کند زیرا شما تنها دو صندلی می خرید تنظیم شونده های خردسال به تقویتی نوعا اندکی بزرگتر از صندلی های تقویتی هستند. خبر خوب این است که شما تنها باید یک انتخاب برای شروع داشته باشید و این انتخاب این است که صندلی نوزاد بخرید یا صندلی قابل تبدیل نوزاد به خردسال. والدینی که کودک را در ماشین تنها به ندرت قرار می دهند تمایل دارند که در این مرحله صندلی قابل تبدیل خریداری کنند. دلیل آن این است: مرحله صندلی نوزاد تنها حدود شش یا هفت ماه طول می کشد. این به این معنی است که اگر شما زیاد رانندگی نمی کنید, تنها از قابلیت حمل صندلی نوزاد اغلب اوقات بهره مند می شوید که احتمالا ارزش هزینه بیشتر را ندارد. اما والدینی که تمام مدت با ماشین هستند احتمالا ترجیح می دهند هزینه بیشتری را صرف صندلی استاندارد نوزاد کنند. هر تصمیمی که بگیرید صندلی ماشین یک خریدی است که نباید از آن صرف نظر کنید. مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرید رتبه بندی های امنیت صندلی ماشین است. سپس شما می تواند سهولت استفاده, هزینه و سبکی را در نظر بگیرید تا تصمیم نهایی خود را داشته باشید. همچنین ماشین تان بر تصمیم شما اثر خواهد گذاشت. اگر شما یک ماشین جدید با رتبه بندی های امینی بالا دارید, نیازی نیست که زیاد نگران باشید اما اگر شما یک مدل قدیمی دارید, احتمالا بزرگترین و ایمن ترین صندلی ماشینی که با بودجه خود می توایند بخرید را باید انتخاب کنید. صندلی های ماشین امروز در طیف وسیعی از انواع بافت و پارچه قرار دارند سعی کنید قبل از اینکه ویژگی های امنیتی را بررسی نکرده اید گول نخورید. و اگر صندلی ماشین مورد علاقه شما به رنگ سبز نخودی طرح کهنه است که نمی توانید تحمل کنید, باید آن را با پوشش صندلی ماشین زیبا تغییر دهید که در حال حاظر سازنده ها شروع به ساخت در انواع رنگ ها, طرح ها و مواد کرده اند.

ویژگی هایی که باید آنها را در نظر بگیرید
- رتبه بندی امنیت خوب. هر صندلی در بازار به نظر می رسد که استانداردهای امنیت حداقلی را رعایت می کند اما شما ایمن ترین صندلی ماشینی که می توانید پیدا کنید را می خواهید به خصوص اگر ماشین تان جدید نباشد. عموما مدلهای گران تر به خاطر توجه زیاد به ویژگی های ایمنی مثل وضعیت قرار گیری سر و حفاظت از ضربه طرفی گران تر هستند.
- نصب آسان. اگر ماشین شما مجهز به LATCH باشد, نیازی نیست که زیاد نگران نصب مناسب باشید. اما اگر صندلی ماشین شما مجهز به LATCH نباشد حداقل مطمئن شوید که نصب آن با اطمینان به صورت معقولی آسان است.
- پوشش پنج نقطه ای. این ها کودک شما را در قسمت شانه, لگن و بین پاها را برای بیشترین امنیت پوشش می دهند و در هر صندلی ماشینی استاندارد وجود دارند. اگر شما از صندلی ارزان استفاده می کنید, مطمئن شوید که این ویژگی ایمنی مهم را داشته باشد.
- تنظیم کننده های پوشش جلویی. تنظیم پوشش در پشت بدون دیدن انجام می شود بنابراین مطمئن شوید که از جلو درست تنظیم می کنید به خصوص در نظر داشته باشید که هر بار که کودک را در ماشین می گذارید باید این کار را انجام دهید.
- شاخص سطح. این مکانیسم - که بر اساس مدل های مختلف فرق می کند- ابزاری برای رفع سطح استرس شما در نصب اولیه است به صورتی که به شما امکان می دهد بدانید که آیا صندلی ماشین را به درستی نصب کرده اید یا خیر.
- سایه بان قابل تنظیم. این دستگاه ساده ای است که کودک شما را از نور خورشید حفظ می کند صرف نظر از اینکه خورشید از کدام طرف می تابد.
پدها و پارچه های قابل شستشو و قابل تعویض. در صورتی که شما صندلی ماشین را تنها برای نشان دادن حفاظت مادرانه نخریده باشید, ممکن است زمانی کثیف شود بنابراین به دنبال پدها و نگهدارنده های قابل تعویض و قابل شستشو باشید.

ملاحظات سنی برای خرید
مرحله اول: صندلی ماشین نوزاد
شما قبلا درباره تمام ویژگی هایی که باید در صندلی ماشین به دنبال آنها باشید خوانده اید اما در اینجا خط مشی هایی مطرح شده اند که خاص صندلی ماشین نوزاد است.
- پایه صندلی و ماشین جدا. این یکی از ویژگی های کلیدی صندلی ماشین نوزاد است و چیزی است که باعث می شود صندلی ماشین قابل حمل شود. شما پایه را وصل می کنید, از یک فرد مجرب می خواهید که نصب آن را بررسی کند بعد از نصب صحیح لازم نیست دوباره نگران آن باشید. از آن به بعد شما صندلی را به راحتی در پایه گذاشته و بر می دارید.
- وزن. یکی از مزیت های بزرگ صندلی ماشین نوزاد این است که کوچکتر و قابل حمل تر است. برای استفاده از این مزیت قابلیت حمل مطمئن شوید که صندلی که شما انتخاب کرده اید به اندازه کافی برای شما سبک باشد که آن را راحت حمل کنید.
- سازگاری با کالسکه. برای راحت تر شدن و قابلیت حمل بهتر, شما ممکن است بخواهید که صندلی ماشین نوزادی تهیه کنید که سازگار با کالسکه شما نیز باشد. به جای تلاش برای حمل کودک خوابیده خود به کالسکه بدون بیدار کردن او شما می توانید تنها صندلی ماشین را در پایه کالسکه قرار دهید و راه خود را ادامه دهید!
- پد گذاری (بالش). در ابتدا, نوزاد شما در صندلی ماشین شکننده به نظر می رسد. چه شما صندلی ماشین با پد گذاری زیاد بخرید یا پدهای جداگانه خریداری کنید, شما قطعا نیاز به پدگذاری دارید بنابراین آن را در بررسی های بودجه ای خود در نظر داشته باشید.
- گزینه زاویه قابل تنظیم. این ویژگی به شما امکان می دهد که صندلی را به حالت خوابیده در بیاورید و خوابیدن در ماشین را برای کودک خود راحت تر کنید.
مرحله دوم: صندلی خردسال
شما از قبل می دانید که در صندلی ماشین به دنبال چه چیزی هستید. زمانی که شما همه چیز را از آن لیست بررسی کردید, این ملاحظات را که خاص صندلی ماشین خردسال هستند مد نظر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که این صندلی ماشین کودک شماست و بیشتر سالها را در آن خواهد بود بنابراین سعی نکنید که در هزینه ها صرفه جویی کنید- شما بهترین را می خواهید!
- اندازه. بعضی صندلی های نوزاد بزرگ هستند. قبل از اینکه خرید کنید, مطمئن شوید که بهترین صندلی را متناسب با ماشین و شرایط خود انتخاب و امتحان کرده اید.
رتبه بندی ایمنی. در رتبه بندی ها، ضربه جانبی و چپ شدن ماشین خود را در نظر داشته باشید و این فاکتورها را با فروشنده بررسی کنید. اگر شما ماشین با ایمنی بالا ندارید, بهتر است که هزینه بیشتری روی صندلی ماشین صرف کنید.
- قابلیت تبدیل. اگر شما برنامه ریزی کرده اید که بیشتر از یک کودک داشته باشید, ممکن است بخواهید خرید صندلی را بررسی کرده و یک صندلی خردسال قابل تنظیم به صندلی تقویتی تهیه کنید. گزینه های مناسب زیادی برای خرید وجود دارد.
- پدگذاری. مطئمئن شوید که اطراف خردسال شما پدگذاری زیادی دارد و اینکه صندلی راحت است به خصوص از آنجایی که این صندلی جایی است که کودک شما بیشترین زمان را درون آن خواهد کرد. پدگذاری و ساپورت سر در صندلی ماشین خوابیدن را راحت تر خواهد کرد و از افتادن سر جلوگیری می کند.
مرحله سوم: صندلی تقویتی
این صندلیها برای تطابق با کودکان تا هشت سالگی و یا ۱۰۰ پوندی ساخته شده اند. کودکان ممکن است بتوانند از صندلی های تقویتی خود زودتر بیرون بیایند. با این حال به عنوان یک قانون کلی زمانی که گوش های کودک شما بالای پشتی صندلی تقویتی باشد یا اگر شانه های او به بالای بخش های پوشش برسد, او آماده است که از سیستم کمربند معمولی ماشین استفاده کند.
- تنظیم کننده های کمربند صندلی. مطمئن شوید که صندلی تقویتی شما شامل تنظیم کننده ای کمربند صندلی است. این به شما کمک می کند که مطمئن شوید کمربند صندلی در وضعیت درست برای قد متغیر کودک شما قرار دارد.
- پشتی تقویتی. تقویت کننده ها در دو فرم وجود دارند یکی با پشتی و یکی بدون پشتی. هر دو از سیتسم کمربند صندلی ماشین استفاده می کنند و به کودک شما ارتفاع بیشتری برای راحتی می دهند. اینکه کدام نوع برای شما مناسب است بستگی به ماشین شما, سن کودک شما و اندازه او و تعداد صندلی های ماشینی که شما نیاز دارید که در صندلی پشتی شما قرار گیرد دارد. به عنوان یک قانون کلی, کودکان زیر ۴۰ پوند نیاز به تقویتی با پشتی دارند. در ضمن, این مسئله ترجیح فردی است.
- قابلیت تبدیل. اگر شما صندلی ماشین خردسالی خریده اید که تبدیل به صندلی تقویتی می شود, باید آن را تا زمانی که کودک حدود ۴۰ پوند وزن داشته باشد مثل صندلی خردسال استفاده کنید. بعد از ۴۰ پوند به سادگی پوشش پنج نقطه ای را بردارید و از سیتسم کمربند صندلی ماشین خود استفاده کنید تا زمانی که کودک دیگر نیازی به صندلی تقویتی نداشته باشد.
با قابلیت تبدیل / چند مرحله ای
در کل شما باید به دنبال ویژگی های مشابه در صندلی ماشین با قابلیت تبدیل باشید که در صندلی های ماشین بدون این قابلیت به دنبال آنها هستید. اما سوال اساسی این است که آیا صندلی ماشین با قابلیت تبدیل برای شما مناسب است؟ خب اجازه دهید راز کوچکی را به شما بگوییم: بیشتر افراد نهایتا تمام سه صندلی را می خرند. اما صندلی قابل تبدیل انتخاب عالی برای خانواده های خاصی است. این واقعا بستگی به سبک زندگی شما دارد. صندلی ماشین با قابلیت تبدیل که هر دو مراحل نوزادی و خردسالی را تحت پوشش قرار می دهد پول شما را پس انداز می کند اما شما قابلیت حمل صندلی نوزاد را قربانی آن کرده اید. با این حال اگر شما زیاد رانندگی نمی کنید گزینه خوبی است. با صندلی ماشین با قابلیت تبدیل که مراحل خردسالی و تقویتی را تحت پوشش قرار می دهد, شما فضای پشتی را تا زمانی که کودک شما بزرگتر شود قربانی می کنید زیرا صندلی های خردسال می تواند اندکی بزگتر از صندلی های تقویتی باشد. برای خانواده هایی که تلاش می کنند صندلی های ماشین چند مرحله ای را در ماشین خود قرار دهند, خرید صندلی تقویتی جدا بهتر است. مسئله دیگر این است که همچنان که کودک شما بزرگتر می شود, به نشستن در صندلی های با قابلیت تبدیل مقاومت می کند.

ملاحظات سبک زندگی
- فضا: از آنجایی که صندلی های ماشین خردسالان به ندرت وارد خانه می شوند, شما تنها باید نگران این باشید که در ماشین شما جای می گیرد یا خیر. قبل از اینکه خرید کنید, آن را در صندلی پشتی ماشین خود امتحان کنید به خصوص اگر قرار است بیش از یک صندلی ماشین داشته باشید. در صورتی که کودک تان بزرگ نیست, می توانید از صندلی کوچکتر استفاده کنید.
- چند مرحله ای ها: یک صندلی ماشین با قابلیت تبدیل هزینه شما را با فراهم کردن خرید دو صندلی ماشین به جای سه تا کاهش می دهد.
- برای مسافرت: کاملا مشخص است که صندلی های ماشین مرحله آخر برای سفر راحت نیستند اما شما می توانید بار را با حمل کننده صندلی ماشین سبک کوله ای یا چرخ دار کاهش دهید. در کل به دنبال صندلی ماشین سبک تر و کوچکتر یا صندلی تقویتی با رتبه بندی ایمنی بالا باشید و مطمئن شوید که می توانید آن را حمل کنید.

نکات لازم برای استفاده
برای صندلی های ماشین, بیشتر مسائل برای استفاده مرتبط با امنیت و نصب است. در اینجا مطالبی هستند که باید موقع استفاده از صندلی ماشین در ذهن داشته باشید.
- دستورات سازنده را برای نصب دنبال کنید. اگر صندلی ماشین شما بیش از یک اینچ در هر جهت جابه جا می شود, به درستی نصب نشده است.
- از درخواست کمک برای نصب صندلی ماشین خود احساس خجالت نکنید.
- صندلی های ماشین همیشه باید در صندلی پشتی نصب شود(البته استثناهایی برای پیک آپ و ماشین های دیگر بدون صندلی ماشین وجود دارد.
- اگر ممکن بود, صندلی ماشین را در مرکز صندلی پشتی قرار دهید که ایمن ترین مکان در وسیله نقلیه است حتی اگر این به معنی نصب صندلی ماشین با کمربند ایمنی ماشین و نه سیستم LATCH باشد.
- برای اهداف امنیتی هیچ وقت از صندلی ماشین در یک صندلی مجهز به کیسه های هوا استفاده نکنید. نیرویی که با آن کیسه های هوا باز می شوند بسیار قوی است. اگر تنها گزینه شما صندلی با کیسه هوا است, باید کیسه هوا را غیر فعال کنید. اگر نمی دانید چطور این کار را انجام دهید از مکانیک خود سوال کنید.
- دسته حمل روی صندلی ماشین کودک معمولا از وضعیت مستقیم برای حمل به وضعیت رو به پایین زمانی که در ماشین است می رود. به خاطر داشته باشید که دسته را در وضعیت وسیله نقلیه قبل از هر سفر قرار دهید.
- آکادمی پزشکان آمریکایی توصیه می کنند که تا زمانی که کودک یکساله شود و حداقل ۳۰ پوند وزن داشته باشد صندلی ماشین را به طرف پشت قرار دهید.
- نوار های صندلی خود را در ارتفاع درست تنظیم کنید. در کل, نوارها باید راحت و ایمن باشند. - برای صندلی هایی که رو به پشت قرار دارند, نوارهای شانه باید در ارتفاع شانه یا اندکی پایین تر باشد. برای صندلی های رو به جلو, نوارهای شانه باید اندکی بالای شانه ها باشد. اگر بتوانید یک انگشت بین کودک و نوار قرار دهید, نوار درست بسته شده است.
- اگر شما سیستم LATCH دارید, از آن استفاده کنید مگر اینکه بتوانید در وسط صندلی نصب کنید. هیچ وقت صندلی ماشین را با استفاده از هر دو نوار LATCH و کمربند ایمنی صندلی نصب نکنید. این مانع از این می شود که کمربندها انرژی برخورد را جذب کنند و رتبه بندی های امنیت ضربه آنها را کاهش می دهد. اگر شما سیستم LATCH ندارید, مطمئن شوید که دستورات نصب ایمن را دنبال کرده اید.

وسایل فرعی مورد نیاز
جاسازی صندلی ماشین برای نوزادان. یک نوزاد می تواند بسیار کوچک و آسیب پذیر در صندلی ماشین به نظر بیاید اما یک جاسازی پدگذاری شده می تواند کودک را کاملا راحت و ایمن نگه دارد. بسیاری از صندلی های ماشین پدگذاری کافی دارند با با این حال تا زمانی که صندلی ماشین خود را خریداری می کنید صبر کنید.
پتوی صندلی ماشین
این پتوهای خاص بهتر از پتوهای استاندارد در جای خود می مانند به خاطر اینکه آنها با پوشش صندلی ماشین هماهنگ هستند و دور کودک شما بسته می شوند. پتوها طی سفرهای ماشینی کودک شما را گرم و آرام نگه می دارند و شما می توانید به آسانی که بخش بالایی را بدون بیرون آوردن کودک از صندلی باز کنید.
پوشش صندلی ماشین
صندلی ماشین را دوست دارید اما از پارچه آن بدتان می آید؟ یا صندلی ماشین زیبایی دارید که روی آن آبمیوه ریخته است؟ یک پوشش صندلی ماشین دیگر می تواند زندگی جدیدی با هزینه کمتر از خرید صندلی جدید به صندلی شما بدهد.
پایه های صندلی ماشین نوزاد اضافی
اگر شما بیش از یک ماشین دارید, هر وسیله نقلیه ای که کودک در آن قرار می گیرد را با پایه صندلی ماشین خاص خود مجهز کنید. در این صورت هیچ وقت نباید درباره نصب مجدد پایه ها نگران شوید و می توانید صندلی را در آن قرار داده و بیرون بیاورید.
کریر صندلی ماشین
اگر شما صندلی ماشین را در هواپیما می برید, ممکن است کریری بخواهید ک به شما امکان حمل آسان تر حین حفاظت از نگهدارنده را بدهد. بعضی بندهای کوله پشتی دارند و برخی حتی چرخ هم دارند.
حفاظت کننده صندلی
با خرید این وسیله از صندلی ماشین در مقابل پارگی و آسیب حفاظت کنید. بعضی صندلی های ماشین نمی توانند به درستی با وجود حفاظت کننده صندلی زیر آنها نصب شوند اما بیشتر آنها می توانند. دستورات را به درستی اجرا کنید.
سایبان پنجره
حفاظت از افتاب ملاحظه مهمی برای ماشین ها بدون پنجره های رنگ شده و صندلی های ماشین بدون سایبان است. حتی در ماشین با پنجره های رنگ شده, آفتاب مستقیم به صورت می تواند اذیت کننده ای باشد.
نوار پستانک
بدترین بخش درباره صندلی ماشین رو به عقب گوش دادن به گریه بچه و آگاهی از اینکه نمی توانید کاری برای آن بکنید است. یکی از علت برجسته ناراحتی کودک افتادن پستانک است. از یک نوار که به صندلی ماشین وصل می شود استفاده کنید تا مانع از این ناراحتی وسط راه شوید.
منبع: نسخه

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.