۲۴۲۹۹۳
۲۴
۲۴

طلاق را چطور برای فرزندمان توضیح دهیم؟

خیلی از ما نمی‌دانیم که بعد از جدایی و طلاق باید به بچه‌هایمان چه بگوییم، این موضوع را چطور برای آن‌ها شرح دهیم که آسیب بیشتری نخورد، احساس دوست نداشتنی بودن، نکنند و…

طلاق را چطور برای فرزندمان توضیح دهیم؟

یکی از مهمترین نکته‌هایی که در میان حرف و عمل‌تان باید بگنجانید این است که، شما و همسرتان از هم جدا شدید، اما روابط خانوادگی پایدار خواهد ماند، دیدار با پدربزرگ و مادر بزرگ، دایی و خاله و عمه و بچه‌های فامیل همیشگی است و این مورد تغییری نخواهد کرد.

  • طلاق را نه سخت و نه راحت بگیرید

طلاق نه پایان زندگی است و نه می‌توان ادعا کرد که هیچ باری بر دوش اعضای خانواده ندارد. این چیزی است که باید بدانید. این موضوع درباره کودکان شکل دیگری به خود می‌گیرد، خصوصا اگر هم با پدر و هم با مادر رابطه خوبی داشته باشند. آن‌ها احساس می‌کنند، دیوارهای خانه در حال فروریختن هستند.

شما در این موقعیت می‌توانید مثال‌هایی از اطرافتان بزنید؛ از دوست و پدر و مادرهایی که می‌شناسد، و آن‌ها هم از یکدیگر جدا شدند اما همچنان زندگی می‌کنند و حتی از قبل خوشحال‌تر هستند.

طلاق را چطور برای فرزندمان توضیح دهیم؟

  • زندگی یقینا تغییر می‌کند

شما نباید به او بگویید که زندگی، هیچ تغییری نمی‌کند، چون این یک دروغ است و بعد از طلاق بچه‌ها کاملا یک زندگی و خانواده دیگری را تجربه می‌کنند.

به جای این حرف‌ها و ادعاهای نادرست، به آن‌ها اطمینان دهید، هر دو شما آن‌ها را دوست دارید و هیچ چیزی مانع این دوست داشتن نخواهد شد.

طلاق را چطور برای فرزندمان توضیح دهیم؟

  • قرارهایتان را تغییر ندهید

اگر شما آن والدی هستید که فرزندتان را همیشه نمی‌بینید و زمان محدودی دارید، حتما در مورد دیدارهایتان با یکدیگر قرار و مدار بگذارید و هرگز آن را ساده نگیرد، تاخیر در انجامش نداشته باشید و تمام تلاش خود را بکنید تا این دیدارها منظم و سر وقت انجام گیرد، چون در غیر این صورت، کودک احساس بی‌ارزشی می‌کند.

نکته آخر اینکه حتما به آن‌ها بگویید که دوست نداشتید اوضاع اینگونه پیش برود، اما بنا بردلایلی آنچه در ذهن داشتید انجام نشد.

خیلی مهم است که به آن‌ها تاکید کنید که طلاق شما، به هیچ عنوان تقصیر آن‌ها نیست و همچنین مسئولیتی برای درست و کنترل اوضاع ندارند.

  • به کودکتان تجاوز نکنید!

کلمه سنگینی است تجاوز؛ اما حرف زدن و گله کردن از طرف مقابل پیش کودکتان، دقیقا تجاوز به ذهنیت اوست. این کار او را خشمگین می‌کند و اثری منفی درباره رابطه و ازدواج در ذهنش برای همیشه هک می‌کند.

طلاق را چطور برای فرزندمان توضیح دهیم؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.