۲۴۳۰۲۴
۱۲
۱۲

با کودکی که زیاد جیغ می‌زند، چه باید بکنیم؟

سرش را با دستمالی بسته بود و کم مانده بود گریه کند. مادر دوقلوهایی بود که یکی از آن‌ها برای هر چیزی جیغ و داد به راه می‌انداخت و به سادگی ساکت نمی‌شد.

با کودکی که زیاد جیغ می‌زند، چه باید بکنیم؟

سرش را با دستمالی بسته بود و کم مانده بود گریه کند. مادر دوقلوهایی بود که یکی از آن‌ها برای هر چیزی جیغ و داد به راه می‌انداخت و به سادگی ساکت نمی‌شد. مادر هم گاهی از کوره در می‌رفت و سر بچه داد می‌زد. گاهی هم می‌نشست و گریه می‌کرد. اگر شما هم کودکی نوپا دارید که زیاد جیغ می‌زند، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

یک جیغ کودک مانند هزاران کلمه است

سرش را با دستمالی بسته بود و کم مانده بود گریه کند. مادر دوقلوهایی بود که یکی از آن‌ها برای هر چیزی جیغ و داد به راه می‌انداخت و به سادگی ساکت نمی‌شد.

مادر هم گاهی از کوره در می‌رفت و سر بچه داد می‌زد. گاهی هم می‌نشست و گریه می‌کرد. اگر شما هم کودکی نوپا دارید که زیاد جیغ می‌زند، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

با کودکی که زیاد جیغ می‌زند، چه باید بکنیم؟

چرا جیغ می‌کشی؟

حدود ۱۷ ماهگی، کودکان نوپا یک مهارت صوتی جدید پیدا می‌کنند: جیغ زدن. اولین باری که کوچولوی شما فریاد زد، ممکن است تعجب کرده باشید و خوشحال هم شده باشید اما بعد از اینکه جیغ کشیدنش همیشگی شد؛ کارتان شروع می‌شود.

با کودکی که زیاد جیغ می‌زند، چه باید بکنیم؟

بیایید برخی از موقعیت‌ها را باهم مرور کنیم:

  • کودک شما گرسنه است و میان وعده می‌خواهد؟ وقت خوابش است؟ خسته شده است؟ احساس می‌کند باید جلب توجه شما را بکند؟ توی چشم‌هایتان نگاه می‌کند و بیشتر فریاد می‌زند؟
  • جیغ زدن کودک نوپا دلایل مختلفی دارد. ممکن است کودک شما به هر یک از دلایل بالا سعی کند جیغ بزند.

حتی ممکن است پیچیده‌تر از این دلایل باشد.

  • او می‌خواهد آزمایش کند. ممکن است شبیه شیطنت به نظر برسد، اما در این سن، جیغ زدن یک کشف کودکانه است و او هنگام انجامش، لذت می‌برد.
  • آن‌ها همچنین در حال آزمایش محدودیت‌های اطراف خود هستندغمحدودیت‌های شما، محیط، حتی خودشان. بنابراین وقتی با چالش یا مقاومتی روبرو می‌شوند، ممکن است با صدای بلندتری جیغ بکشند.
  • کودک نوپا مهارت‌های ارتباطی محدودی دارد و هنوز به طور کامل بر نحوه بیان آنچه را می‌خواهد و نیاز دارد تسلط ندارند، بنابراین گاهی اوقات به فریاد کشیدن متوسل می‌شوند.
  • در مغز یک کودک نوپا، یک جیغ هزاران کلمه را بیان می‌کند.
  • بچه‌ها همچنین می‌آموزند که چگونه رفتارهایشان بر اطرافیان تأثیر می‌گذارد. کودک شما ممکن است متوجه شود که اکتاوهای فریادهای خاصی شما را به دویدن وادار می‌کند و یا ممکن است شما را عصبانی کند.
  • توجه:  تعجب نکنید اگر جوجه کوچولوی شما وقتی با تلفن صحبت می‌کنید، از خانه کار می‌کنید یا با بزرگتر دیگری گپ می‌زنید شروع به جیغ زدن کرد.
  • کودکان نوپا توجه را دوست دارند و تقریباً از هر چیزی،برای به دست آوردن آن استفاده می‌کنند.
  • جیغ زدن برایشان هیجان دارد؛ ممکن است کودک شما وقتی چیز سرگرم کننده‌ای مانند سگ یا بچه گربه می‌بیند، جیغ بزند. یا اگر در حال گذراندن اوقات خوشی با بازی با اسباب بازی مورد علاقه‌اش باشد، ممکن است جیغ بزند.

با کودکی که زیاد جیغ می‌زند، چه باید بکنیم؟

آیا جیغ زدن کودک عادی است؟

اگرچه گاهی اوقات جیغ زدن کودک نوپا شما را شرمنده می‌کند (مخصوصاً در موقعیت‌های نامناسب مانند هواپیما و مهمانی)، اما این امر کاملاً عادی است.

این فقط یک رفتار گذراست، مانند خیلی دیگر از رفتارش، اما اگر شما توانایی تحملش را ندارید و نگرانی از این موضوع دارید؛ حتما با یک روانشناس کودک و پزشک (همزمان) مشورت کنید چون گاهی جیغ زدن، نشانگر مشکلات جسمی و روانی است.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.