۳۶۶۱۱
۲۰۰۸
۲۰۰۸

ضرر سیگار برای کودکان، چیست؟

مصرف سیگار در خانواده ها منجر به تولد کودکان با بیماری نادر می شود و ممکن است باعث ابتلای نسل‌های بعدی به بیماریهای نادر شود...

تبیان: عضو هیات موسس بنیاد بیماری‌های نادر گفت : ۴۰ تا ۵۰ درصد کودکان با نقص عضو لب شکری در خانواده های سیگاری متولد می شوند .

دکتر عبدالرضا معادی روز گذشته در حاشیه برگزاری گردهمایی مهارت ترک سیگار سیگار در محیط‌های دندانپزشکی در جمع خبرنگاران افزود : مصرف سیگار در خانواده ها منجر به تولد کودکان با بیماری نادر می شود و ممکن است باعث ابتلای نسل‌های بعدی به بیماریهای نادر شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف دخانیات یکی از عوامل اصلی تغییرات کوروموزومی است اظهار داشت :در شرایطی ممکن است پدر و مادر سیگار استعمال نکنند ولی به علت سیگاری بودن پدربزرگ و اطرافیان دود حاصل اثر نامطلوب بر جنین گذارد و به بیماری‌های نادر مبتلا شود.

معادی در خصوص مراکز فعال ترک سیگار در کشور گفت: برای ترغیب افراد سیگاری به ترک سیگار باید مراکز ترک سیگار در سطح کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد:در حال حاضر فقط ۱۵۰ مرکز ترک سیگار در کشور فعالیت می‌کنند و این در حالی است که نیازمند فعالیت ۱۰۰۰ مرکز ترک سیگار هستیم که باید آیین نامه راه‌اندازی مراکز ترک سیگار در وزارت بهداشت به تصویب برسد که این اقدام صورت نگرفته است .

عضو هیات موسس بیناد بیماری های نادر اضافه کرد : ایران جزو ۳ کشوری است که سامانه هوشمندتلفن گویای ترک سیگار را دارد که مسیر انتخاب ترک سیگار و بهترین روش را به سیگاری ها ارایه می دهد .

وی خاطر نشان کرد : برزیل و ایرلند و ایران کشورهایی هستند که با راه اندازی این سامانه خدمات خود را ارایه می دهند .

معادی در باره حمایت بنیاد بیماری نادر از بیماران خاطر نشان کرد :بسته حمایتی بنیاد بیماریهای نادر شناسایی خانواده‌های این بیماران و تخفیف در هزینه های دارویی آنهاست .

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.