۴۳۶۳۷
۵۹۶۳
۵۹۶۳

تحلیل نقاشی کودکان، چگونه است؟

برای این‌که به کودک‌تان کمک کنید تا هنرمند درون خود را بشناسد، باید مراحل مختلف پیشرفت‌های هنری را به او یاد دهید و تشویق‌اش کنید تا خلاقیت‌اش را کشف کند. برای شروع می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

نی نی بان: پابلو پیکاسو می‌گوید: «زمانی که من کودک بودم، مادرم به من گفت که اگر سرباز شوم، روزی ژنرال خواهم شد و اگر راهب شوم، روزی به مقام پاپ خواهم رسید. من نقاش شدم و اکنون پیکاسو هستم.» برای این‌که به کودک‌تان کمک کنید تا هنرمند درون خود را بشناسد، باید مراحل مختلف پیشرفت‌های هنری را به او یاد دهید و تشویق‌اش کنید تا خلاقیت‌اش را کشف کند. برای شروع می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

تحلیل نقاشی کودکان، چگونه است؟

دوره تصادفی نقاشی کودکان

شاهکار کودک‌تان، که در چشم شما جز خط‌های کج و معوج نیست، شکلی از بیان اوست. این اثر تصادفی کودک معنایی دارد: کودک شما در حال آموزش، پیشرفت و ارتباط بر قرار کردن است.

دوره تصادفی معمولا تا 4 سالگی طول می‌کشد. نقاشی او شاید تنها حرکت را نشان دهد اما کودک یاد خواهد گرفت تا آن خط‌خطی‌ها را تبدیل به شکلی کند: « هی، ببینید چی کشیدم!»

او در حدود 3/5 سالگی تلاش می‌کند برای تصاویرش اسم بگذارد. حتی اگر خط‌ها با هم تفاوتی نداشته باشند، روش فکر کردن او در حال گسترش است. او اکنون به مرحله‌ای ‌رسیده که تخیلش در حال پیشرفت است، روی طرح‌ها و خط‌ها کنترل دارد و با احساس خود نقاشی می‌کشد. یک خط افقی می‌تواند برای او یک اقیانوس باشد یا یک خط عمودی درخت را برای او تداعی کند. پدر و مادر ممکن است در ترکیب‌بندی منحنی قرار گیرند یا خانه شما در نقاشی بهم ریخته باشد. به آرامی خط‌خطی‌های او مجموعه‌ای می‌سازند که مدام تکرار و تبدیل به نماد می‌شوند.

تفسیر اثر هنری کودکان

آیا می‌توانید احساسات کودک‌تان را از طریق هنرش بفهمید؟ کارشناسان این‌گونه فکر می‌کنند:

خطوط عمودی= قدرت و عقل

خطوط افقی= آرامش و صلح

خطوط مورب دندانه‌دار= عصبانیت و تحریک

خطوط منحنی= تلون مزاج و خلاق

هرچه پیکاسوی شما بیشتر رشد ‌کند، آگاهی بصری او نیز بیشتر می‌شود. او به جزییات بیشتر توجه می‌کند و نه تنها رنگ سبز را می‌شناسد که قدرت تشخیص سبزهای مختلف را نیز دارد. او دیگر به خط‌های اصلی بسنده نمی‌کند و جزییات در نقاشی او اهمیت آنچه او خلق کرده است را نشان می‌دهند.

نقش خانواده‌ها

وظیفه شما به عنوان والدین این است که بدون هیچ دخالتی کودک‌تان را در هنرش تشویق و حمایت کنید. به او اجازه دهید تا جهان‌اش را معنی کند و تخیل‌اش را پرورش دهد.

او را در معرض هنرهای زیبا قرار دهید، جایی که خط‌ها اشکال و افکار مختلف را بیان می‌کنند.

سطحی وسیع و مناسب و ابزاری امن برای کودک‌تان فراهم کنید، زیرا او فضایی بزرگ برای حرکات جسورانه‌اش می‌خواهد. کودکان پیش‌دبستانی نقاشی با انگشتان دست، آب رنگ و ماژیک را دوست دارند. (از غیر سمی بودن ابزار استفاده شده اطمینان حاصل کنید.)

به خاطر بسپارید که پیشرفت هنری کودک‌تان مرحله به مرحله صورت می‌گیرد و او آن‌قدر خط‌خطی‌هایش را تکرار می‌کند تا تبدیل به نشانه‌هایی در جهان خودش شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.