۷۳۹۸۰
۲۹۱۵
۲۹۱۵

نحوه برخورد والدین با کودکان

اگر خود شما رفتار و کلام پرخاشگرانه دارید ، چه طور از فرزندتان میخواهید ،رفتارخیلی ارام و مودبانه ای داشته باشد ؟

پرسش: دختر سه ساله دارم تازگی ها;;هم شلوغ شده هم فش یاد گرفته. خیلی تلاش کردیم یادش بره هم ملایم گفتم;هم; بهش گفتم دهنش فلفل میریزم میترسه ولی باز میگه حتی و فقط میخواد توجه جلب کنه الان میل بافتنی منو برداشته; چندین بار خواهش کردم بذاره سرجاش گوش نداد&هی میاور طرف چشمم که منم میل و گرفتم و با همون زدم رو پاش یا هی رو تخت میپره و چون&گفتم و گوش نداده درو قفل کردم&;.یا شبا اگه زود نخوابه بدجور سرشداد میزنم و شدید کتکشم میزنم قبلا هم مهم بردمش.

پاسخ: مادر پدر خوب ، قاطع هستند نه پرخاشگر!!
اگر خود شما رفتار و کلام پرخاشگرانه دارید ، چه طور از فرزندتان میخواهید ،رفتارخیلی ارام و مودبانه ای داشته باشد ؟؟؟
شما الگو هستید. اول خودتان باید رعایت کنید ، یک مادر قاطع نیازی ندارد زور وپرخاش برای فرزند سه ساله به خرج بدهد. میل بافتنی را از دستش بگیرید . هم قدش شوید و خیلی محکم بگویید ، این وسیله بازی نیست و اگر میخواهد دستی بزند. باید ، بنشیند و وقتی در دستش میگیرید، به سمت شخصی نگیرد.

در مورد ساعت خواب ،‌شما خیلی قاطع ساعت خواب را به او بگویید . به اتاقش ببریدش . برایش قصه بخوانید و بعد به حال خودش بگذارید .ممکن است زمان نیازباشد تا خوابش ببرد. اما حق بیرون امدن از جایش را ندارد.
در مورد فحاشی و پرخاشگری ، بازهم قاطع باشید. منتهی کلام مثبتش را بیشتر مورد توجه قرار بدهید .گاهی هم با بیتوجهی با او برخورد کنید.


منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.