۷۳۹۸۲
۱۶۲۵
۱۶۲۵

وابستگی کودکان به مادران، بدون من هیچ جا نمیمونه

آیا فرزند شما جای خوابش جدا است؟ آیا او توانمندی پیدا کرده در این سن خودش یکسری کارهای شخصیش مثل حمام رفتن را انجام دهد؟

پرسش: دختر 4 ساله ام بعد از دو ماه رفتن به کلاس قران، هنوز مایل نیست به تنهایی سر کلاس حاضر شود و من ناچارا هر جلسه سر کلاس حاضرم. البته یکی دو تا از بچه های دیگر هم همین طور بودند ولی مساله شان حل شد. اما من هنوز نتونستم دخترم رو به حضور تنها و با دوستانش راضی کنم. چه کنم؟

پاسخ: آیا فرزند شما جای خوابش جدا است؟ آیا او توانمندی پیدا کرده در این سن خودش یکسری کارهای شخصیش مثل حمام رفتن را انجام دهد؟
وقتی یک کودک خودش میداند نسبت به همسالانش ناتوانتر است و در حقیقت نسبت به سنش استقلال وتوانمندی لازم را کسب نکرده ، مشخص است شخصیت وابسته دارد. شما هم فعلا باید ابتدا این موضوعات را درست کنید.

اولا او باید در اتاق خودش بخوابد و کمک شود ، آرام آرام بدون حضور شما باشد . بعد اینکه در کارهای شخصی توانمندی پیدا کند . بعد فاصله خودتان را در کلاس از او بیشتر کنید . سپس پشت در بنشینید . تا در گذر زمان خودش آمادگی استقلال بیشتر را اعلام کند. منتها این مراحل باید قدم به قدم باشد. توافق خودش باشد و حتما از دروغ و یا گول زدنها پرهیز کنید .



منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.