۵۳۰۷۲
۲۲۱۳
۲۲۱۳

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن

گاهی اوقات رژیم‌های کاهش وزن می‌توانند باعث لاغری و افتادگی صورت شما شوند که ممکن است برایتان خوشایند نباشد. پس این مقاله را بخوانید تا با راه‌های جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن آشنا شوید.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن از طریق کارهای ساده‌ای مانند ورزش، نوشیدن آب فراوان و تغییر در رژیم غذایی ممکن است و می‌تواند به شما کمک کند که بدون افتادگی صورت، وزن‌تان را کاهش دهید. پس با ما همراه باشید تا با تمام راه‌های جلوگیری از لاغری صورت در رژیم لاغری آشنا شوید.

سوال مخاطب نی ‌نی ‌بان: چکار باید کرد تا در موقع رژیم گرفتن دچار افت پوست به خصوص در صورت نشویم؟

پاسخ دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی: قطعاً کسی که رژیم می‌گیرد، صورتش هم لاغر می‌شود و ممکن است با از دست دادن مقدار زیادی از وزن بدنش کمی افتادگی پوست هم پیدا کند. یکی از راهکارهایی که ما به این جور افراد پیشنهاد می‌کنیم این است که آب بیشتری نسبت به قبل مصرف کنند تا از افت پوست صورت‌شان جلوگیری شود. نوشیدن روزانه هفت تا هشت لیوان آب به میزان قابل ملاحظه‌ای از تخریب پوست جلوگیری می‌کند.
علاوه بر این، اقدامات زیبایی متعددی وجود دارد که این افراد می‌توانند انجام بدهند. مثلاً در کنار رژیم غذایی می‌توانند از لیفتینگ‌های موضعی هم استفاده کنند یا یک سری جراحی و تزریق‌های چربی هم می‌تواند باعث شود که افت پوست صورت برطرف شود.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن


بیشتر بخوانید: اگر قصد دارید لاغر شوید دور این مواد غذایی را خط بکشید


در این مقاله می‌خوانید:

علت افتادگی پوست در رژیم لاغری چیست؟

قبل از آشنایی با روش‌های جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن باید علت این لاغری احتمالی را بدانید. هنگام کاهش وزن، ابتدا پدهای چربی طبیعی در صورت و گردن شما کوچک می‌شود. این ممکن است چیز خوبی به نظر برسد، اما چربی در واقع نقش مهمی در جوان نشان دادن صورت شما دارد.
پس بدون آن، ممکن است احساس کنید که نواحی مختلف صورت شما مانند شقیقه‌ها، لب‌ها و گونه‌هایتان بیشتر از قبل کاهش وزن داشته‌اند و فرورفته‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر این، چربی به عنوان یک داربست عمل می‌کند که با از بین رفتن آن، احتمالاً بیشتر متوجه افتادگی‌ها و چین و چروک‌های پوست خود می‌شوید.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن


بیشتر بخوانید: اصول کاهش وزن با انواع روش‌های چربی‌سوزی/ ترفندهای رژیم لاغری سریع


چگونه از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن جلوگیری کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید جلوی لاغر شدن صورت خود به هنگام رژیم کاهش وزن را بگیرید. بعضی از این راه‌ها عبارتند از:

ورزش‌ صورت

ورزش‌های صورت یکی از راه‌های جلوگیری از لاغری صورت هستند که می‌توانند ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند و با پیری مبارزه کنند. یکی از محبوب‌ترین این ورزش‌ها حرکت ماهی است که باید گونه‌های خود را به داخل فرو ببرید و این حالت را حداقل تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و چند بار در طول روز آن را تکرار کنید. یک مطالعه نشان داد که انجام تمرینات عضلات صورت ۲ بار در روز به مدت ۸ هفته می‌تواند ضخامت عضلات را افزایش داده و جوانسازی صورت را بهبود ببخشد.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب نه تنها برای صورت بلکه برای سلامت کلی شما نیز ضروری است. طبق مطالعات مختلف، آب احساس سیری را در شما نگه می‌دارد و با افزایش تعداد کالری‌هایی که در طول روز می‌سوزانید، به کاهش وزن شما کمک می‌کند. به علاوه، هیدراته ماندن در طول روز احتباس مایعات را کاهش می‌دهد که از نفخ و پف صورت شما جلوگیری می‌کند. البته توصیه می‌شود که از نوشیدنی‌های شیرین مانند انرژی زاها، آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن


بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار کلیدی برای رسیدن به تناسب اندام


تمرینات قلبی

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم لاغری با افزودن کاردیو نیز ممکن است. این ورزش‌ها ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند و باعث افزایش چربی سوزی می‌شوند. پس هر هفته به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط یا شدید انجام دهید. به عبارت بهتر، تقریباً ۲۰ تا ۴۰ دقیقه کاردیو در روز می‌تواند صورت شما را لاغر کند. چند نمونه از تمرینات قلبی نیز دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و شنا هستند.

کاهش مصرف بیش از حد کربوهیدرات

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند کوکی، پاستا، نان سفید و برنج از عوامل اصلی افزایش وزن و ذخیره چربی هستند. این کربوهیدرات‌ها فیبر کمی دارند که منجر به افزایش و سپس، کاهش سطح قند خون می‌شود که خطر پرخوری را افزایش می‌دهد.
پس توصیه می‌شود که برای جلوگیری از افزایش چربی از غلات کامل استفاده کنید. غلات‌ها کالری دریافتی را کاهش و تعداد مواد مغذی را افزایش می‌دهند. به علاوه، بهتر است که یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین و میوه‌ها و سبزیجات داشته باشید.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن


بیشتر بخوانید: عوارض مصرف داروهای لاغری


اجتناب از مصرف الکل

اجتناب از مصرف الکل یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن است. الکل کالری بالا، اما مواد مغذی کمی دارد که خطر افزایش وزن را بالا می‌برد. بنابراین، کنترل مصرف الکل بهترین راه برای جلوگیری از نفخ و افزایش وزن است که باید جدی گرفته شود.  

کاهش مصرف نمک

رژیم‌های حاوی نمک باعث می‌شوند که بدن آب را در خود نگه دارد و تورم و پف ‌کردگی در قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت ایجاد کند. بنابراین، کسانی که به احتباس مایعات حساس هستند، باید سعی کنند از غذاهای حاوی نمک بالا از جمله وعده‌های غذایی فرآوری شده و میان وعده‌ها اجتناب کنند. تهیه یک وعده غذایی و میان وعده در خانه می‌تواند به کنترل میزان نمک در رژیم غذایی کمک کند.

خواب کافی و مناسب

خواب مناسب دارای طیف وسیعی از فواید است. اگر فردی به اندازه کافی نخوابد، ممکن است منجر به افزایش وزن شود. کمبود خواب بر هورمون‌هایی تأثیر می‌گذارد که می‌توانند احساس گرسنگی یا سیری را افزایش دهند. فردی که دچار کم خوابی است ممکن است بیشتر غذا بخورد و کالری بالایی دریافت کند. بنابراین، خواب کافی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند و میزان چربی ذخیره شده در صورت را نیز کاهش می‌دهد.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن


بیشتر بخوانید: اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این ۷ عادت سالم پیروی کن


کلام آخر

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن با کارهایی از جمله نوشیدن آب فراوان، ورزش‌های هوازی، تمرینات صورت، کاهش مصرف نمک، کاهش مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده، اجتناب از مصرف الکل و خواب کافی و مناسب انجام می‌شود. البته بعضی از افراد نیز ترجیح می‌دهند که به جای کمک گرفتن از این روش‌های طبیعی، سراغ عمل‌های زیبایی بروند و روش‌هایی مانند تزریق بوتاکس، ژل یا چربی را امتحان کنند. البته پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیز یک رژیم لاغری استاندارد را در پیش بگیرید و از پزشک خود مشورت بخواهید.  

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان تغذیه و تناسب اندام، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: onlymyhealth

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.