۲۲۸۰۷۸
۸۴۲۳
۸۴۲۳

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق ژل، چربی و فیلر و به طور کلی، درمان‌های زیبایی، شما را از شر چین و چروک‌های صورت یا مشکلاتی که دوستشان ندارید، خلاص می‌کند.

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق ژل، چربی و فیلر و به طور کلی، درمان‌های زیبایی، شما را از شر چین و چروک‌های صورت یا مشکلاتی که دوستشان ندارید، خلاص می‌کند. 

در این مقاله می‌خوانید: 

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق ژل، چربی و فیلر چیست؟

ژل، چربی و فیلر پوستی چین و چروک و خطوط روی صورت شما را صاف می‌کنند. انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که معمولا در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی تزریق می‌شوند. این عمل‌های زیبایی معمولا فورا نتیجه می‌دهد و می‌تواند مدت زیادی طول بکشد.

چرا از تزریق ژل، چربی و فیلر استفاده می شود؟

با افزایش سن، بدن شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند. کلاژن، ماده مهمی است که در سراسر بدن از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های همبند وجود دارد. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی و کاهش حجم پوست می‌شود. پوست نازکتر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. 

می‌توانید ژل، چربی و فیلر را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • برای حجم دادن به پوست
  • برای متقارن‌تر کردن ویژگی‌های صورت 
  • حجیم کردن لب‌ها و گونه‌ها 
  • صاف کردن چین و چروک‌ها 

بیشتر بخوانید: فیلر بهتر است یا ژل؟

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق ژل، چربی و فیلر چقدر رایج است؟

در سال‌های اخیر، افراد بیشتری به تزریق ژل، چربی و فیلر و به طور کلی، درمان‌های زیبایی روی آورده‌اند تا با ویژگی‌های پیری مبارزه کنند. درمان‌های موجود از روش‌های جراحی تا تکنیک‌های جوان‌سازی مانند لایه‌برداری شیمیایی، درم ابریژن و لایه‌برداری با لیزر را شامل می‌شود. سایر گزینه های محبوب شامل استفاده از تزریق بوتاکس و پرکننده‌های پوستی تزریقی است.

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم نوع A نوعی سم عصبی است که توسط باکتری به نام «کلستریدیوم بوتولینوم» تولید می‌شود. دوزهای کوچک تزریقی این سم باعث فلج شدن و شل شدن عضلات صورت و کاهش چین و چروک و خطوط اخم می‌شود. معمولا نیازی به بی‌حسی موضعی نیست. ابتدا پوست تمیز و سپس ماده مورد نظر به مناطقی از صورت که نیاز است تزریق می‌شود. هر ناحیه معمولا به چندین تزریق نیاز دارد و فرآیند حدود ده دقیقه طول می‌کشد.

چند روز طول می‌کشد تا تاثیر این درمان‌ها مشخص شود و اثرات کامل بعد از حدود دو هفته قابل مشاهده است. این اثرات معمولا چهار تا شش ماه باقی می‌مانند و پس از آن تزریق‌های بیشتری برای حفظ ماندگاری آن‌ها نیاز است.

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

فیلرها یا پرکننده های پوستی

چهار نوع اصلی پرکننده پوستی تزریقی وجود دارد که شامل چربی، کلاژن، اسید هیالورونیک و حامل‌های حاوی میکروسفر مواد دیگری مانند «پلی متیل متاکریلات» است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید. 

تزریق چربی

چربی از قسمتی از بدن بیمار مانند باسن یا شکم گرفته و دوباره به قسمت‌هایی از صورت که چربی از دست داده‌اند تزریق می‌شود. تزریق چربی می‌تواند چین و چروک‌ها را صاف کند، صورت را پرتر نشان بدهد و نواحی توخالی را پر کند. 

بیشتر بخوانید: رفع کبودی، سیاهی، چین و چروک با فیلر زیر چشم

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

تزریق کلاژن

دومین لایه پوست که در زیر لایه خارجی (اپیدرم) قرار دارد، درم نامیده می‌شود. درم بیشتر از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است و کلاژن را می‌توان به صورت تزریق کرد تا علائم پیری را کاهش، به صورت حجم بیشتری دهد و جای زخم را پر کند. نتایج تزریق کلاژن ممکن است تا چهار ماه ادامه داشته باشد.

هیالورونیک اسید (HA)

هیالورونیک اسید، یک ماده طبیعی در بدن انسان است که به عنوان شبکه‌ای برای انتقال مواد مغذی از خون به سلول‌های پوست عمل می‌کند. این ماده در صورت تزریق به پوست، از بافت‌ها و ساختارهای صورت که ممکن است خاصیت ارتجاعی کمتری داشته باشند حمایت می‌کند. اثرات آن بین شش تا نه ماه طول می‌کشد و معمولا دو بار در سال نیاز است این تزریق را انجام بدهید. 

بیشتر بخوانید: مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر سینه

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این پرکننده برای درمان چین و چروک‌های متوسط تا شدید و پرتر نشان دادن گونه‌ها و صاف کردن خطوط دیگر صورت استفاده می‌شود. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم از ذرات ریز کلسیم تشکیل شده است و باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن می‌شود. نتایج آن می‌تواند تا 12 ماه ماندگار باشد.

پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA)

پلی ال-لاکتیک اسید، ماده‌ای زیست تخریب‌پذیر و مصنوعی است که به تدریج توسط بدن جذب و برای درمان خطوط عمیقی که در نتیجه از دست دادن کلاژن ایجاد می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور متوسط، بیماران در سه جلسه در طول چند ماه تزریق را دریافت می‌کنند و اثرات این روش معمولا حدود دو سال باقی می‌ماند.

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

پلی متیل متاکریلات 

پلی متیل متاکریلات، یک ماده مصنوعی و سازگار با محیط زیست است که پس از تزریق، در زیر پوست قرار می‌گیرد. این ماده معمولا برای درمان چین و چروک‌های متوسط تا عمیق استفاده می‌شود.

فرآیند پیوند چربی صورت چیست؟

روند پیوند چربی صورت کمی متفاوت است. ابتدا، پزشک با استفاده از لیپوساکشن، چربی را از بدن شما خارج و پس از پاکسازی چربی، آن را به صورت شما تزریق می‌کند. این درمان، یک روش سرپایی است. 

پس از لیپوساکشن و پیوند چربی صورت، ممکن است نیاز داشته باشید تا دو هفته استراحت کنید. 

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

مزایای تزریق، فیلر و چربی چیست؟

بسیاری از افراد فورا نتایج این درمان‌ها را مشاهده می‌کنند. تزریق‌ها معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و می‌توانید آن‌ها را مستقیما در مطب انجام بدهید. زمان بهبودی نیز حداقل است. بسته به نوع درمان، نتایج می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها باقی بماند. 

خطرات یا عوارض تزریق ژل، چربی و فیلر چیست؟

عوارض جدی، نادر هستند و برخی از این عوارض موقتی‌اند. با این حال مانند هر عمل جراحی زیبایی، خطراتی نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • عدم تقارن 
  • خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم
  • آسیب به پوست که می‌تواند باعث ایجاد اسکار شود
  • عفونت 
  • توده یا برجستگی زیر پوست 
  • بی‌حسی
  • جوش‌هایی که شبیه آکنه هستند
  • بثورات و خارش

اگر پس از تزریق، مشکلات بینایی، همراه با ضعف، ناراحتی یا درد در یک طرف بدن خود داشتید، فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.  

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر تزریق فیلر در تهران، راهنمای انتخاب

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

زمان بهبودی پس از تزریق پرکننده های پوستی چقدر است؟

زمان نقاهت در هر شخص، متفاوت است و به موارد زیر بستگی دارد:

  • نواحی تحت درمان
  • نوع پرکننده 
  • سلامت کلی شما

بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق پرکننده‌های پوستی، فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند. با این حال، ممکن است پزشکتان دستورالعمل‌هایی را راجع به پرهیز از ورزش شدید، یا فعالیت بدنی به مدت یک یا دو روز توصیه کند.

راهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلرراهنمای کامل تزریق ژل، چربی و فیلر

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

پس از تزریق پرکننده‌های پوستی، اگر مشکلات زیر را دارید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

  • خونریزی یا درد
  • علائم عفونت، از جمله تب یا قرمزی و تورم در محل تزریق
  • علائم واکنش آلرژیک یا آنافیلاکسی مانند مشکل در تنفس یا تنگی نفس 

خلاصه

پرکننده‌های پوستی، چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند و حجم را به پوست افتاده باز می‌گردانند. بسیاری از افراد به دلیل نتایج فوری و زمان بهبودی حداقل این تزریق‌ها را انتخاب می‌کنند. مانند هر عمل زیبایی انتخابی، خطر عوارض جانبی وجود دارد. به همین دلیل هم توصیه‌هایی را که پزشک برای مراقبت بعد از پرکننده‌ها ارائه می‌کند، به کار ببرید تا بهترین نتایج را به دست بیاورید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: news-medical

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.