۲۳۵۰۹۵
۲۸۴۳
۲۸۴۳

امکان بارداری بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی امکان بارداری وجود دارد؟

سوال: آیا بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی امکان بارداری وجود دارد؟

پاسخ: مهم‌ترین نگرانی خانم‌هایی که قصد دارند عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند، امکان بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی و خطرات این کار است. خوشبختانه بعد از انجام این عمل امکان بارداری وجود دارد؛ درواقع خطرات بارداری بعد از انجام این عمل زیبایی بیشتر از حالت عادی نخواهد بود و بیماران بعد از ابدومینوپلاستی می‌توانند درست مانند خانم‌هایی که عمل زیبایی انجام نداده‌اند، فرزندان سالمی داشته باشند. با وجود این نمی‌توانیم بگوییم که بارداری بعد از این عمل کاملا ایده‌آل خواهد بود؛ زیرا یک سری عوارض آزاردهنده وجود دارد که قبل از عمل باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

امکان بارداری بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی

آیا می توان بعد از جراحی آبدومینوپلاستی باردار شد؟​

منعی برای بارداری بعد از ابدومینوپلاستی وجود ندارد و هیچ مشکلی برای دوران حاملگی به وجود نخواهد آورد، اما دلایلی وجود دارد دال بر اینکه بهتر است جراحی آبدومینوپلاستی بعد از بارداری انجام شود. اکثر مراجعینی که برای جراحی آبدومینوپلاستی مراجعه می کنند افرادی هستند که به دلیل داشتن زایمان، شکمشان بزرگ و حالت افتاده و شلی پیدا کرده است و عضلات جدار شکم قوام خود را تا حدی از دست داده اند. طی جراحی آبدومینوپلاستی عضلات شکم در کنار یکدیگر فیکس می شود و ضمن کوچکتر شدن آن، حالت افتاده ی شکم برطرف شده و سفت می شود. در صورت باردار شدن و در نتیجه رشد جنین، عضلات فیکس شده بازهم از هم دور شده و شکم دوباره به حالت قبل از ابدومینوپلاستی بر می گردد. به بیانی دیگر بارداری مجدد بعد از جراحی، باعث شل شدن مجدد پوست شده و به علت تحت کشش قرار گرفتن عضلات دوخته شده باز می شوند.

چند ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی می توان باردار شد؟

حداقل ۶ ماه تا یک سال باید از جراحی شما گذشته باشد تا بتوانید برای بارداری اقدام کنید. این فاصله زمانی برای ریکاوری و بهبودی کامل بدن است. به طور کلی همه جراحان و پزشکان به خانم هایی که قصد بارداری در آینده را دارند توصیه می کنند که برای انجام عمل ابدومینوپلاستی عجله نکنند زیرا احتمال از بین رفتن اثر جراحی و بازگشت دوباره آن بسیار زیاد است.
در طی جراحی ابدومینوپلاستی عضله شکم جمع شده و پوست آویزان آن حذف می گردد. با رشد جنین عضلات و پوست شکم دوباره کشیده می شوند. اگرچه این تغییرات بعد از زایمان برای فردی که ابدومینوپلاستی انجام داده است خیلی کمتر نمایان می شود. بعد از جراحی، ماهیچه های شکمی همچنان قادر به انبساط و انقباض هستند. فردی که ابدومینوپلاستی می کند و سپس باردار می شود پس از زایمان باید بیشتر مراقب اندام خود باشد. در اولین فرصت رژیم غذایی سالم و ورزش خود را آغاز کنید.
امکان بارداری بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی
نکات طلایی بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی
مهم‌ترین نکته در خصوص بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی کنترل افزایش وزن در دوران بارداری است. این امر می‌تواند به حفظ نتایج جراحی شکم کمک کند. در دوران بارداری خود، تمرکز و تلاش زیادی نسبت به تغذیه سالم و ورزش روزانه داشته باشید تا از افزایش وزن غیرضروری جلوگیری کنید. با رعایت این نکات این امکان وجود دارد که نیازی به جراحی شکم دیگر نداشته باشید.
در نظر داشته باشید که مهم‌ترین نکته سلامت نوزادتان است و زیبایی اندام و اعتماد به نفس خود را می‌توانید پس از بارداری و در طول مدت زمان بیشتر به دست آورید.
در صورت هر گونه احساس ناراحتی در پوست یا عضلات شکم حتما هر دو پزشک زنان و متخصص جراحی زیبایی خود را مطلع سازید.
اگر در اوایل بارداری پس از ابدومینوپلاستی احساس کردید که ماهیچه‌های شکم شما در ابتدا خیلی سفت هستند، یا بزرگ شدند یا در شکمتان احساس کشیدگی پوست دارید، نگران نباشید و بدانید که این کشیدگی و سفت شدگی خطرناک نیست و می‌توان با استفاده از محصولات مراقبتی و تغذیه و ورزش مناسب تا حد زیادی نیز از این موارد جلوگیری کرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.