۲۳۷۸۳۶
۶۹۶
۶۹۶

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال، روشی است که برای برطرف کردن ضایعات پوستی مثل روزاسه، قرمزی صورت، همانژیوم و اسکارهای هایپرتروفیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال، روشی است که برای برطرف کردن ضایعات پوستی مثل روزاسه، قرمزی صورت، همانژیوم و اسکارهای هایپرتروفیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله می‌خوانید:

  • پیش از شروع درمان لیزر پی دی ال
  • بعد از درمان لیزر PDL
  • لیزر پی دی ال
  • از درمان لیزر پالس رنگ چه انتظاری داریم؟
  • چه کسی کاندید درمان لیزر پی دی ال است؟
  • درباره درمان
  • لیزر پی دی ال کی اثر می‌کند؟
  • عوارض جانبی لیزر پی دی ال
  • مراقبت بعد از لیزر PDL
  • خلاصه

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

پیش از شروع درمان لیزر پی دی ال

بسیاری از افراد در سراسر جهان از اختلالات عروق خونی (ضایعات عروقی) رنج می‌برند که انواع مختلفی دارند، از رگ‌های عنکبوتی گرفته تا مشکلات بزرگ‌تر. برخی از ضایعات عروقی از بدو تولد وجود دارند، در حالی که برخی دیگر با افزایش سن یا در نتیجه آسیب‌های محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند.
قبل از شروع درمان با لیزر، متخصص زیبایی به شما اطلاعاتی درباره این‌که چه انتظاری باید از درمان داشته باشید، ارائه می‌کند. مهم است که تا ۳۰ روز قبل از درمان ، از حمام آفتاب و محصولات برنزه و هفت روز قبل از درمان ، از الکترولیز، بلیچینگ، مصرف داروهای ضد التهابی (مثل آسپرین و ایبوپروفن) و اپیلاسیون در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

بعد از درمان لیزر PDL

دست زدن، کندن یا خاراندن ناحیه تحت درمان، باعث می‌شود بهبودی دیرتر صورت بگیرد. پس از درمان‌های لیزر به شما توصیه می‌شود که تا 30 روز بعد، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آفتاب گرفتن خودداری کنید و باید روزانه از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان ، از محصولات معطر، آرایش در ناحیه تحت درمان، قرار گرفتن در گرمای بیش از حد، شنا، ورزش و لایه‌برداری شدید اجتناب کنید.

پس از درمان‌های لیزر به شما توصیه می‌شود که تا ۳۰ روز بعد، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آفتاب گرفتن خودداری کنید و باید روزانه از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

لیزر پی دی ال

لیزر رنگی پالسی، یا لیزر پی دی ال PDL از یک پرتو نور متمرکز استفاده می‌کند و رگ‌های خونی پوست را هدف قرار می‌دهد. نور به گرما تبدیل می‌شود و رگ‌های خونی را از بین می‌برد اما پوست اطراف آسیبی نمی‌بیند. لیزر از نور زرد استفاده می‌کند که بسیار ایمن است.

از درمان لیزر پالس رنگ چه انتظاری داریم؟

درمان لیزر رنگی پالس می‌تواند برای انواع بیماری‌های پوستی از جمله روزاسه، قرمزی صورت، همانژیوم، اسکارهای هایپرتروفیک و کلوئیدها موثر باشد. اکثر بیمارانی که این روش را امتحان کرده‌اند، بلافاصله نتایج را مشاهده می‌کنند و درمان برای همه انواع پوست بی‌خطر است .
ممکن است در طول درمان احساس گرما یا سوزن‌سوزن شدن کنید. پس از درمان، ممکن است پوست شما شرایطی مانند آفتاب‌سوختگی خفیف و موقت داشته باشد .

بیشتر بخوانید: مزوتراپی چیست و انواع آن

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

چه کسی کاندید درمان لیزر پی دی ال است؟

اگر به دنبال رفع قرمزی پوست یا ضایعات قرمز عروقی هستید، لیزر پی دی ال یک درمان ایده‌آل برای شما است. اگر پوست تیره‌تری دارید، این درمان ممکن است گزینه چندان مناسبی برای شما نباشد. افرادی که پوست تیره‌تر دارند، می‌توانند از گزینه‌های درمانی دیگر استفاده کنند.

درباره درمان

درمان پی دی ال معمولا فقط چند دقیقه طول می‌کشد و در طی یک ویزیت سرپایی انجام می‌شود. نیازی به بیهوشی نیست، چون دستگاه درست قبل از پالس لیزر، یک اسپری سرد تولید می‌کند که احساس درد را کاهش می‌دهد. اکثر بیماران معمولا بین یک تا سه درمان نیاز دارند . بیماران مبتلا به همانژیوم و روزاسه وسیع، ممکن است به درمان‌های بیشتری نیاز داشته باشند. بهبود ظاهر اسکارهای قرمز، اسکارهای هایپرتروفیک یا کلوئید ممکن است به تعداد متغیری از درمان نیاز داشته باشد. مانند هر درمان دیگری، ممکن است ضایعات پوستی و عروقی شما دوباره عود کند .

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی و تعداد جلسه لازم برای درمان

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

لیزر پی دی ال کی اثر می‌کند؟

شما می‌توانید بلافاصله پس از لیزر درمانی، نتایج قابل توجه را مشاهده کنید، برخی از افراد هم برای مشاهده نتایج به زمان بیشتری نیاز دارند. مدت زمان تاثیر این نوع درمان به شرایط تحت درمان و تعداد درمان‌های مورد نیاز شما بستگی دارد. پوست بسیاری از بیماران پس از درمان، سفت‌تر می‌شود.

عوارض جانبی لیزر پی دی ال

عوارض جانبی لیزر پی دی ال، به طور کلی بسیار کم است. شایع‌ترین عارضه جانبی، کبودی است . کبودی را می‌توان به حداقل رساند یا حتی از بین برد. اگر این اتفاق بیفتد، کبودی در چند روز اول بارزتر است و معمولا در عرض سه تا ده روز از بین می‌رود. تغییرات رنگدانه جزو عوارض جانبی کمتر شایع است . بهتر است یک ماه پیش از شروع این درمان، استفاده از ضد آفتاب را شروع کنید چون پوست برنزه نور لیزر را مسدود می‌کند و احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. ایجاد اسکار با این لیزر بسیار نادر است.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

درمان ضایعات پوستی و عروقی با لیزر پی دی ال

مراقبت بعد از لیزر PDL

مراقبت از پوست بعد از این عمل، بسیار ساده است. هر روز دو تا سه بار از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده به محافظت از پوست و سرعت بخشیدن به بهبودی کمک می‌کند. محافظت در برابر آفتاب در کاهش احتمال تغییرات رنگدانه موثر است. از روز دوم می‌توانید از مواد آرایشی استفاده کنید. اگر پوستتان، پوست‌پوسته شده، آن‌ها را نکنید. هر نوع کبودی بین یک دوره سه تا ده روزه محو می‌شود.

خلاصه

درمان پی دی ال معمولا فقط چند دقیقه طول می‌کشد و در طی یک ویزیت سرپایی انجام می‌شود. شما می‌توانید بلافاصله پس از لیزر درمانی، نتایج قابل توجه را مشاهده کنید. شایع‌ترین عارضه جانبی آن کبودی است که بین سه تا ده روز از بین می‌رود. از دست زدن، کندن و خاراندن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: bcm

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.