۱۰۶۷۸۲
۱۷۸۱
۱۷۸۱

چرا باید ترمیم عمل پلک داشته باشیم؟

در این مطلب گفته‌ایم که عمل ترمیم پلک برای چه کسانی مناسب است و چرا باید آن را انجام دهیم؟

 

یکی از دلایل جراحی زیبایی پلک، جوان تر به نظر رسیدن است. با افزایش سن، پوست پلک ما اغلب یکی از اولین مکان هایی است که متوجه علائم پیری می شویم. از آنجایی که پوست فیبرهای الاستیک را از دست می دهد و سطح کلاژن کاهش می یابد، می تواند منجر به افتادگی و افتادگی پوست شود که در طول زمان منجر به مشکلاتی و ظاهری پیرتر می شود. در حالی که این شرایط برای همه اتفاق می افتد، برخی افراد ممکن است مستعد افتادگی یا افتادگی پلک باشند. جراحی پلک بالا که اغلب با جراحی پتوز همراه است، مشکل را درمان می کند و ظاهری شاداب تر و جوان تر می دهد.

 خسته به نظر رسیدن

"خسته" به نظر رسیدن دلیل شایعی است که بیماران تمایل به جراحی پلک دارند. این به دلیل سنگینی پلک ها و وجود کیسه های چشمی است که معمولاً ظاهری فرسوده و فرسوده در آنها ایجاد می کند. علاوه بر این، افتادگی پلک‌ها می‌تواند باعث شود که چشم‌ها تا حدی بسته به نظر برسند که به ظاهر خسته و خواب‌آلود می‌افزاید. پس از عمل بلفاروپلاستی، بیماران به طور کلی از نتیجه کار راضی هستند و بسیاری در مورد میزان استراحت و شادابی آنها اظهار نظر می کنند.

افزایش اعتماد به نفس

اگر ظاهر شما باعث می شود احساس خودآگاهی و نارضایتی از ظاهر چشمان خود داشته باشید، جراحی پلک می تواند راه حل باشد. بسیاری از بیماران می گویند که این روش زندگی را تغییر داد و بعد از آن شادتر و اعتماد به نفس بیشتری داشتند.

صاف شدن پیشانی 

آنهایی که پلک بالایی آنها بر میدان بینایی آنها تأثیر می گذارد، ممکن است اغلب مجبور شوند ابروهای خود را بالا ببرند تا بهتر ببینند. لیفت مکرر پیشانی به ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک کمک می کند و ما را مسن تر نشان می دهد. پس از جراحی پلک بالا، بخش اضافی را برداشته اید و دیگر لازم نیست ابروها را بالا بگیرید  تا واضح ببینید. همچنین، این می تواند به کاهش ایجاد چین و چروک همراه با آن کمک کند!

چرا باید ترمیم عمل پلک داشته باشیم؟

 

اثر دراز مدت 

بر خلاف سایر روش های زیبایی، بلفاروپلاستی راه حلی طولانی مدت برای پلگ  افتاده ارائه می دهد. از آنجایی که نتایج درازمدت هستند، اکثر بیماران نیازی به مراجعه مجدد برای تکرار عمل احساس نخواهند کرد. البته روند پیری ادامه خواهد داشت و نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. با این حال، در اکثر افراد، یک عمل بلفاروپلاستی که به خوبی انجام می شود باید بین 10 تا 15 سال طول بکشد.

برخی از درمان های زیبایی نتایج طولانی مدتی را که بیماران انتظار دارند ایجاد نمی کنند. این به ویژه در مورد درمان های غیر جراحی صادق است.

امروزه چندین روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست وجود دارد، اما همه آن‌ها مشکل دارند. استفاده از برخی از آنها در ناحیه اطراف چشم ایمن نیست، بنابراین پوست بالای پلک بالایی شما را سفت نمی کند. برخی دیگر ممکن است برای آن منطقه ایمن باشند، اما نتایجی که به دست می آورند ظریف است و یک یا دو سال دوام می آورد.

جراحی پلک بالا متفاوت است. از پیری و افتادگی مجدد پوست جلوگیری نمی کند، زیرا هیچ چیز نمی تواند، اما پنج تا هفت سال یا بسیار بیشتر دوام می آورد. اگر در ابتدا با پوست بیشتری در بالای پلک خود به دنیا آمدید، ممکن است پوست شما هرگز آنقدر پیر نشود که شما را به حالت قبل از جراحی بازگرداند.

 

 

 

کمترین جای زخم

یکی از مزایای قابل توجه بلفاروپلاستی این است که جای زخم به سختی قابل توجه است، به خصوص در مقایسه با سایر روش های زیبایی صورت. در جراحی پلک بالا و پایین، جای زخم کمتر است و برش‌ها به دقت در چین‌های طبیعی پوست و زیر خط مژه پنهان می‌شوند. معمولاً فقط یک اسکار کوچک وجود دارد که چند میلی‌متر در ناحیه «پای کلاغ» امتداد می‌یابد. اما، برای اکثر بیماران، این مشکلی نیست و دیگران به طور کلی متوجه آن نمی شوند. این به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در مورد روش خود به کسی بگویید یا خیر. در جراحی پلک فوقانی، این تصمیم بسیار ساده تر از بسیاری از موارد است. هنگامی که این روش را انجام می دهیم، برش های کوچک را به گونه ای ایجاد می کنیم که آنها را در چین های طبیعی پلک شما پنهان کند.

پس از دوره بهبود اولیه، اکثر بیماران به سختی برش های خود را مشاهده می کنند. این نه تنها به شما یک نتیجه عالی می دهد، بلکه به شما امکان می دهد کنترل کنید که چه کسی در مورد جراحی خود صحبت می کنید. شما از تمام سوالات ناخوشایند در مورد نحوه ایجاد اسکار خودداری خواهید کرد زیرا هیچ کس آن را نخواهد دید.

چرا باید ترمیم عمل پلک داشته باشیم؟

 بازگرداندن فرم جوان تر بالای چشم

واضح ترین دلیلی که افراد به دنبال جراحی پلک بالایی هستند که به آن بلفاروپلاستی فوقانی نیز گفته می شود، جوان تر به نظر رسیدن است.

همه ما پوست نازک و ظریف بالای پلک بالایی خود داریم. با گذشت زمان، آن پوست کلاژن کمتر و کمتری دارد: یک پروتئین طبیعی که پوست را سفت می کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست نمی‌تواند نیروی جاذبه را تحمل کند، بنابراین افتادگی و افتادگی دارد.

در حالی که این اتفاق برای همه ما تا حدی می افتد، افراد خاصی از نظر ژنتیکی مستعد افتادگی پلک یا پتوز هستند. این افراد می توانند از سنین پایین متوجه این مشکل شوند، اما افزایش سن می تواند آن را در اوایل 20 و 30 سالگی بدتر کند.

عمل زیبایی پلک تنها راه موثر و قابل اعتماد برای خلاص شدن از شر آن پوست اضافی و جوان‌تر جلوه دادن چشمان شماست.

تعاملات اجتماعی مثبت بیشتر

اگر تا به حال به کسی گفته اید که به نظر می رسد حال شما بد است، حتی اگر اینطور نیستید، پلک های شما ممکن است مقصر باشند.

باریک کردن چشم ها بخشی از اخم کردن است. متأسفانه وقتی پوست بالای پلک شما به قدری آویزان می شود که چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد، همان اثر زیبایی را دارد.

ممکن است تعجب کنید که وقتی دیگر «چهره خشمگین در حال استراحت» ندارید، چقدر تفاوت در تعاملات اجتماعی خود خواهید دید. مردم شما را دوستانه‌تر و مثبت‌تر می‌بینند، بنابراین به شیوه‌ای شادتر با شما برخورد می‌کنند.

چرا باید ترمیم عمل پلک داشته باشیم؟

میدان دید بهبود یافته

در افرادی که افتادگی پلک در ژن آنها وجود ندارد، معمولاً هر گونه افتادگی پوست یک مسئله زیبایی است. با این حال، برای کسانی که خطر ژنتیکی برای آن دارند، ژن‌هایشان با پیری طبیعی ترکیب می‌شود و افتادگی شدیدتری ایجاد می‌کند.

در واقع، افتادگی می تواند آنقدر شدید شود که جلوی چشم شما بیفتد و بخشی از دید شما را مسدود کند.

زمان می برد تا این افتادگی اتفاق بیفتد، بنابراین تغییر ممکن است برای شما ظریف باشد. این آزمایش را امتحان کنید: شست خود را بردارید و ابروهای خود را بالا ببرید. اگر این به شما میدان دید بهتری می‌دهد، احتمالاً جراحی پلک فوقانی نیز انجام می‌شود.

 زمان کمتر جلوی آینه

هر کسی روش خود را برای مقابله با پیری صورت دارد. برخی از افراد تصمیم می گیرند با استفاده از ترفندها و تکنیک هایی با آن مقابله کنند تا کمتر به چشم بیاید.

وقتی نوبت به پیری و افتادگی پوست بالای چشمان شما می رسد، این تکنیک کانتورینگ آرایش است. ممکن است هر روز چند دقیقه اضافی را جلوی آینه بگذرانید، نقاشی بکشید و با رنگ های مختلف ترکیب کنید تا پلک بالایی خود را جوان تر نشان دهید. پس از جراحی پلک فوقانی، می توانید آن قسمت از برنامه صبحگاهی خود را قطع کنید. شما به جای تلاش برای ایجاد آن با یک توهم نوری، تعریف طبیعی را که می خواهید زیر ابروهای خود خواهید داشت.

چرا باید ترمیم عمل پلک داشته باشیم؟

 

آرایش چشم بهتر 

 

کدام یک از ما نمی خواهد گزینه های بیشتری در زندگی داشته باشد؟ وقتی یک روند جدید و عالی برای آرایش چشم می بینید اما نمی توانید از آن استفاده کنید زیرا افتادگی پوست پلک های بالایی شما را مسدود می کند، این محدودیت به ظاهر کوچک می تواند ناامید کننده باشد.

جراحی پلک بالا فقط چشمان شما را زیباتر نمی کند. درها را باز می کند. با کانتوری جوان‌تر و مطلوب‌تر بالای چشم‌هایتان، می‌توانید هر چیزی را از یک چشم دودی گرفته تا یک رنگین کمان سایه چشم را امتحان کنید. حتی اگر از قبل یک روتین آرایش چشم مورد علاقه دارید، جراحی پلک بالا با دادن فضای بیشتری برای آرایش چشم؛ زیبایی خود را افزایش دهید. 

جمع‌بندی

دلایل خوبی که جراحی زیبایی پلک می‌تواند ایجاد کند؛ در بالا توضیح داده شد. آیا شما هم می‌خواهید این جراحی را انجام دهید؟ از پزشکان نی‌نی‌بان کمک بگیرید. 

 

منبع: webmd

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.