۲۲۵۷۸۱
۷۹۶
۷۹۶

مصرف قرص لوونورژسترول، نکنه اثرش از بین بره

من و نامزدم که هنوز باکره‌ است دیروز رابطه بدون دخول داشتیم و من اصلا ارضا نشدم. بعدش دو تا قرص لوونورژسترول خورد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
من و نامزدم که هنوز باکره‌س دیروز یه رابطه بدون دخول داشتیم و من اصلا ارضا نشدم فقط یه لحظه ناخودآگاه مایع شفاف رنگ(مذی) چند قطره بالای دستگاه تناسلی ریخت ک به سرعت پاکش کردم
بهمین خاطر حدود ۴.۵ ساعت بعد رفتیم دوتا قرص لوونورژسترل۰.۷۵ گرفتیم یکیششو خورد یکیشم ۱۲ ساعت بعد خورد
الان میگه اسهال شده میگم نکنه اثر قرص رو از بین ببره؟؟
واقعا ترسیدم تورو خدا کمک کنید بگید چکار کنیم؟
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است نامزد شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوند. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنند. در ضمن دو بار در سال می توانند از قرص اورژانسی استفاده کنند. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.