۲۲۶۲۲۶
۱۹۹۹
۱۹۹۹

مصرف قرص اورژانسی، چرا دل درد گرفته ام؟

من با نامزدم رابطه پشت داشتم که منی داخل ریخته شد، بعدش قرص اورژانسی خوردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من با نامزدم رابطع ع پشت داشتم ک منی داخل ریختع شد ولی متوجع شدم ک منی خارج شدع و سمت جلو اومدع قرص اورژانسی واس بعد نزدیکی خوردم ولی بعد جدیدا متوجع شدم ک دلدرد شدیدی میگیرم بی اشتها شدم سرگیجع زیاد دارم افت فشار گرفتم و پریود هم نشدم میخواستم بدونم احتمال بارداری هست؟
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.