۲۳۶۱۵۱
۶۱۶۱
۶۱۶۱

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

زندگی جنسی سالم، بخشی از یک زندگی کامل است. تجربه ارگاسم فواید سلامتی زیادی دارد و اگرچه گاهی اوقات ارگاسم زنان یک راز تلقی می‌شود، اما در واقع تفاوت چندانی با ارگاسم مردانه ندارد. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره ارگاسم زنان آشنا شوید.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

ارگاسم بدون شک شدیدترین و لذت بخش‌ترین احساس فیزیکی است که یک زن می‌تواند تجربه کند. با وجود این، بسیاری از زنان اغلب در رسیدن به ارگاسم از طریق رابطه جنسی مشکل دارند و حجم زیاد اطلاعات نادرست در مورد ارگاسم زنان به این معنی است که هم مردان و هم زنان نمی‌توانند به درستی دلیل آن را درک کنند.

بیشتر بخوانید: ۴ راز جادویی که لذت رابطه جنسی را چند برابر می‌کنند!

در این مقاله می‌خوانید:

  • ارگاسم چیست؟
  • در طی ارگاسم چه اتفاقی در بدن می افتد؟
  • عوامل موثر بر ارگاسم زنان
  • فواید سلامتی ارضا شدن زنان
  • باورهای غلط رایج درباره ارگاسم یا ارضا شدن زنان

ارگاسم چیست؟

دکتر نیکول پراوس، عصب شناس، در یکی از سخنرانی‌های خود گفته است که از نظر فیزیولوژیکی، ارگاسم با انقباضاتی در اسفنکتر واژن تعریف می‌شود که با فاصله از هم رخ می‌دهند. کارشناسان دیگر که به دنبال یک تعریف کیفی‌تر هستند، ارگاسم را نوعی رهاسازی ناگهانی و غیرارادی تنش جنسی معرفی می‌کنند.
با این حال، بهتر است بگوییم که یک توضیح کلی درباره ارگاسم وجود ندارد و ارگاسم، چنان تجربه فردی است که واقعاً هیچ تعریف فراگیر و جامعی نمی‌توان برای آن ارائه داد.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: طول مدت استاندارد رابطه جنسی چقدر باید باشد؟/ مدت زمان مناسب رابطه زناشویی!

در طی ارگاسم چه اتفاقی در بدن می افتد؟

فشار خون بالا می‌رود و دمای بدن شما کمی افزایش می‌یابد.

طی ارگاسم زنان، ماهیچه اسفکنتر واژن و مقعد به تعداد ۸ تا ۱۲ بار منقبض می‌شود. فاصله بین انقباضات از هشت دهم ثانیه شروع شده و این فاصله با گذشت زمان افزایش می‌یابد. در این حالت، آستانه درد به بیش از دو برابر می‌رسد. علاوه بر این، پوست برافروخته می‌شود و ممکن است عرق کنید یا بلرزید. حتی مردمک‌هایتان نیز گشاد شده و ممکن است بینایی شما افزایش بیابد.

بیشتر بخوانید: حقایقی درباره‌ی ارگاسم؛ ارگاسمی چیست؟

افراد در طول در مسیر رسیدن به ارگاسم سخت‌تر نفس می‌کشند و ترشح بزاق آن‌ها نیز افزایش می‌یابد، علاوه بر این، فشار خون شما بالا می‌رود و دمای بدن و متابولیسم شما کمی افزایش می‌یابد. در این حالت، قشر جلوی مغز که مسئول تفکر منطقی است، خاموش می‌شود و دوپامین، هورمون پاداش بدن، در بدن شما موج می‌زند و به شما احساس لذت شدید می‌دهد.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: علت تظاهر به ارگاسم در خانم‌ها چیست؟

عوامل موثر بر ارگاسم زنان

بعضی از زنان ممکن است در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند. از این رو، اختلال در ارگاسم زنان می‌تواند تحت تاثیر عوامل زیر باشد:

  • تغییرات هورمونی، به عنوان مثال پس از زایمان، در حوالی زمان یائسگی یا بعد از یائسگی
  • برخی بیماری‌ها، از جمله مشکلات تیروئید و بیماری‌هایی که بر اعصاب تأثیر می‌گذارند، مانند اضطراب و افسردگی.
  • رابطه جنسی دردناک
  • خشکی واژن
  • تحریک نشدن به اندازه کافی
  • داروها (مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد روان پریشی)
  • نگرانی یا ترس از رابطه جنسی
  • عدم اعتماد به نفس
  • مصرف مواد مخدر تفریحی، الکل یا سیگار
  • نگرانی‌های رابطه
  • استرس یا ناراحتی عاطفی
  • پیری
  • سابقه تروما یا تماس جنسی ناخواسته

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: آیا اندازه کلیتوریس روی توانایی ارگاسم خانم ها تاثیر می گذارد؟

فواید سلامتی ارضا شدن زنان

رابطه جنسی برای اکثر مردم یک چیز لذت بخش است، اما آیا می‌دانستید فواید سلامتی نیز دارد؟ در واقع، ارگاسم زنان می‌تواند فهرستی طولانی از تأثیرات مثبت آن بر بدن و ذهن را شامل شود که عبارتند از:

فواید جسمی ارگاسم زنان

ابتدا بیایید به اثرات فیزیکی و مثبت ارگاسم زنان بپردازیم. این فواید موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • تسکین درد : بسیاری از زنانی که انواع خاصی از درد یا ناراحتی مانند سردرد دارند، پس از ارگاسم میزان دردشان کاهش می‌یابد. این بدان دلیل است که در طول ارگاسم زنان، مقادیر زیادی اندورفین آزاد می‌شود که به تسکین درد کمک می‌کند.
  • افزایش شانس باروری: ارگاسم منظم به افزایش باروری زنان کمک می‌کند. به عنوان مثال، می‌توان به افزایش شانس بارداری در هر نقطه از سیکل قاعدگی، جذب اسپرم بیشتر و هم‌چنین، تقویت سیستم ایمنی برای کمک به لقاح اشاره کرد.
  • کمک به سلامت قلب: ارگاسم منظم هم در زنان و هم در مردان، خطر ابتلا به فشار خون بالا، ضربان قلب سریع و بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
  • کمک به سیستم ایمنی بدن: پس از ارگاسم، سطح گلبول‌های سفید در بدن افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با هر بیماری تقویت می‌شود.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: انواع ارگاسم در زنان را بشناسید: مهمترین چیزی که هر زن و مردی باید بداند!

فواید روانی ارگاسم زنان

ارگاسم نه تنها به سلامت جسمی شما کمک می‌کند، بلکه از نظر روحی روانی نیز می‌تواند برای شما سودمند باشد. فواید روانی ارگاسم زنان عبارتند از:

  • افزایش صمیمیت با همسر: هنگامی که به ارگاسم می‌رسید، سطح زیادی هورمون اکسی توسین در بدن شما ترشح می‌شود. اکسی توسین، یک ابزار قدرتمند برای افزایش صمیمیت در زندگی زناشویی است که می‌تواند شما و همسرتان را به هم نزدیک کند.
  • افزایش تمرکز: مشابه اثر فوق، نشان داده شده است که هورمون‌هایی که پس از ارگاسم ترشح می‌شوند، می‌توانند میزان فعالیت مغز را افزایش دهند. این به معنای تمرکز بیشتر، خواب بهتر، استرس کمتر و توانایی بهتر برای فکر کردن به مشکلات است.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: بهبود ارگاسم در زنان با اوشات درمانی

باورهای غلط رایج درباره ارگاسم یا ارضا شدن زنان

تابوهایی که درباره صحبت از مسائل جنسی زنان وجود دارد، باعث شده است که باورها و افسانه‌های نادرستی در مورد ارگاسم زنانه رواج پیدا کند. این باورهای غلط و رایج عبارتند از:

۱- زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی به ارگاسم نیاز دارند

حداقل ۳۰درصد از زنان قطعاً از طریق واژن به ارگاسم نمی‌رسند.

بسیاری از زنان و به خصوص مردان به اشتباه معتقدند که زن باید به ارگاسم برسد تا از رابطه جنسی لذت ببرد. در حالی که ارگاسم مطمئناً یک مزیت است و اکثر زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی نیازی به ارگاسم ندارند. در واقع، همان صمیمیت فیزیکی می‌تواند به تقویت احساس صمیمیت عاطفی زوجین کمک کند.

۲- ارگاسم واژینال بهتر از ارگاسم کلیتورال است

دکتر زیگموند فروید به ترویج این باور نادرست کمک کرد که ارگاسم واژینال برتر از ارگاسم کلیتورال است. تحقیقات هنوز در مورد این‌که آیا ارگاسم واژینال اصلاً موجود است یا خیر ادامه دارد. با این حال، می‌توان گفت که حداقل ۳۰درصد از زنان قطعاً از طریق واژن به ارگاسم نمی‌رسند و حتی اگر این‌طور فکر می‌کنند که از طریق واژن به ارگاسم رسیده‌اند، باز هم ممکن است کلیتورال باشد.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید: راز ارگاسم نشدن زنان چیست؟

۳- رسیدن به ارگاسم زنان آسان است

بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم به حدود ۲۰ دقیقه تحریک کلیتورال یا نقطه جی نیاز دارند.

سینمای مدرن این تصور را برای بسیاری از ما ایجاد کرده که رسیدن به ارگاسم زنان یک امر ساده است و به راحتی به دست می‌آید. در حالی که بیشتر زنان به اقداماتی پیش از رابطه نیاز دارند تا به آن‌ها کمک کند هم از نظر جسمی و هم از نظر احساسی آرام شوند. محققان گزارش می‌دهند که بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم به حدود ۲۰ دقیقه تحریک کلیتورال یا نقطه جی نیاز دارند. سایر مسائل جسمی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما در رسیدن به ارگاسم اختلال ایجاد می‌کنند، مسائل مربوط به سلامت روان و مصرف برخی داروها هستند.

۴- زنان برای رسیدن به ارگاسم به یک همسر ماهر نیاز دارند

مهارت در روابط زناشویی با ارتباط دو نفره ساخته می‌شود. زن و مرد باید بتوانند که هم درباره ترجیحات و هم درباره چیزهایی که دوست ندارند با هم‌دیگر صحبت کنند تا یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش داشته باشند. صحبت کردن با پزشک با مشاور نیز می‌تواند به زوجین کمک کند تا مسئله ارگاسم را بهتر درک کنند.

۵- همه زنان طرفدار ارگاسم نقطه جی هستند

برخی از زنان از ارگاسم نقطه جی لذت می‌برند، اما همه این‌طور نیستند. در واقع، حتی تحریک درست نقطه G می‌تواند در بعضی از زنان باعث ایجاد ناراحتی شود. (مانند احساس نیاز به ادرار کردن یا حتی درد) پس باز هم، دانستن ترجیحات شخصی مهم است و نباید به خود یا همسرتان چیزی را تحمیل کنید.

هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

بیشتر بخوانید : ۱۳ فایده شگفت انگیز رابطه جنسی برای خانم ها و آقایان که از آن بی خبرید!

کلام آخر

ارگاسم زنان یک تجربه فیزیکی و جنسی بسیار لذت بخش است که متاسفانه باورهای غلط زیادی درباره آن وجود دارد. نکته مهم این است که شما بدانید ارگاسم در هر زنی فرق می‌کند و علاوه بر این، هیچ الزامی برای به ارگاسم رسیدن وجود ندارد. با این حال، فواید جسمی و روانی این تجربه قابل توجه است.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: abc

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.