۲۳۶۴۵۸
۲۹۹۸
۲۹۹۸

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

برخلاف تصور رایج، داشتن یک رابطه جنسی عالی حتی بعد از یائسگی نیز امکان پذیر است. اگر باور ندارید، روی این مقاله کلیک کنید تا با امکان ارگاسم در یائسگی آشنا شوید.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

ارگاسم در یائسگی چیز غیرممکنی نیست. در واقع، یک سری تغییرات کوچک می‌توانند حتی در سنین بالا، لذت شما از رابطه زناشویی را افزایش دهند و صمیمیت فیزیکی و عاطفی بین شما و همسرتان را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

در این مقاله می‌خوانید:

  • راه های رسیدن به ارگاسم در یائسگی
  • عواملی که ارگاسم در یائسگی را دشوار می ‌کنند
  • تغییرات جنسی مثبت بعد از یائسگی

راه های رسیدن به ارگاسم در یائسگی

برای داشتن یک رابطه جنسی رضایت‌بخش نیازی به ارگاسم ندارید، اما اگر دل‌تان می‌خواهد ارگاسم در یائسگی را تجربه ‌کنید، می‌توانید از توصیه‌های زیر کمک بگیرید:

از روان کننده استفاده کنید

خشکی واژن در طول و بعد از یائسگی یک علامت معمول است.

خشکی واژن در طول و بعد از یائسگی یک علامت معمول است. در واقع، همان‌طور که سطح استروژن و پروژسترون در بدن شما کاهش می‌یابد، واژن شما حتی در هنگام تحریک و برانگیختگی نیز مایع روان کمتری تولید می‌کند. این کاهش روان‌کاری طبیعی می‌تواند در بعضی از زنان به هنگام دخول یک احساس ناخوشایند و حتی دردناک ایجاد کند.
در چنین شرایطی، با استفاده از روان کننده‌های موجود در بازار می‌توانید رابطه لذت‌بخش‌تری با همسر خود داشته باشید. علاوه بر این، روان بودن ناحیه واژینال، اصطکاک ناشی از تحریک مستقیم کلیتورال را کاهش می‌دهد و از این طریق، به ارگاسم در یائسگی کمک می‌کند.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل عجیب برای گریه کردن در طول رابطه جنسی که نمی دانستید!

تلاش‌تان را بیشتر کنید!

در دوران گذار از یائسگی، جریان خون به واژن و کلیتوریس کاهش می‌یابد که باعث کم شدن حساسیت در این نقطه می‌شود. در نتیجه، زنانی که برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتورال نیاز دارند، ممکن است با مشکل مواجه شوند. با این حال، ارگاسم در یائسگی نشدنی نیست، فقط ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشید و صبر خود را کمی بالا ببرید. علاوه بر این، استفاده از روان کننده‌ که پیش‌تر به آن‌ اشاره کردیم را جدی بگیرید.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: ۱۳ فایده مهم روانی و جسمی رابطه جنسی که نمی دانستید

برای پیشنوازی قبل از رابطه وقت بگذارید

تغییر هورمون‌ها در دوران یائسگی می‌تواند مدت زمان برانگیختگی یا احساس میل جنسی را طولانی کند. بنابراین، قبل از رابطه برای پیشنوازی و حتی صمیمیت غیرفیزیکی وقت بیشتری را اختصاص دهید. مطمئن باشید که این کارها بیهوده نیستند و می‌توانند عملاً میزان برانگیختگی شما را افزایش دهند. این روش‌ها هم‌چنین به شما کمک می‌کنند تا ارتباط عمیق‌تری با همسر خود داشته باشید و بعد عاطفی روابط زناشویی خود را تقویت کنید. بعضی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، عبارتند از:

  • از عطرهای خوش‌بو استفاده کنید.
  • فضای اتاق خواب‌تان را با شمع یا گل‌های رز قرمز رمانتیک کنید.
  • خواسته‌های خود از رابطه زناشویی را با همسرتان در میان بگذارید و از ارتباط مستقیم خجالت نکشید.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: افزایش میل جنسی زنان با این ۳ دمنوش بی‌نظیر

اتاق را خنک نگه دارید

گرمای شدید می‌تواند حس و حال شما برای رابطه را از بین ببرد.

گرم و سنگین شدن هوای اتاق باعث می‌شود عرق کنید و بدن‌تان چسبناک شود. این وضعیت در یائسگی که یکی از علائم آن گرگرفتگی است، تشدید می‌شود و گرمای شدید می‌تواند به سرعت حس و حال شما برای رابطه را از بین ببرد.
روشن کردن پنکه یا کولر و نوشیدن آب فراوان در طول روز می‌تواند به خنک ماندن شما در حین رابطه کمک کند و احتمال گرگرفتگی را کاهش دهد. حتی می‌توانید چند تکه یخ بردارید تا وقتی احساس گرمای شدید کردید، مثل کمپرس سرد آن‌ها را روی بدن‌تان بگذارید و سریع خنک شوید.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: آیا برداشتن رحم در رابطه زناشویی تاثیر دارد؟

عواملی که ارگاسم در یائسگی را دشوار می ‌کنند

هر یک از تغییرات یائسگی شما می‌توانند ارگاسم را به یک چالش تبدیل کنند، اما تغییرات در میل و لذت جنسی معمولاً به ترکیبی از عوامل مختلف مربوط می‌شوند که عبارتند از:

علائم فیزیکی یائسگی

تغییرات فیزیکی در واژن همراه با تغییرات هورمونی می‌توانند منجر به علائمی شوند که بر زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارند. این علائم عبارتند از:

  • تنگی، خشکی و تحریک واژن
  • نشت یا بی اختیاری ادرار
  • کاهش میل جنسی
  • حساسیت کلیتورال کمتر
  • درد هنگام رابطه جنسی

علاقه به رابطه جنسی نیز ممکن است در پاسخ به تغییراتی که در نقاط دیگر بدن شما رخ می‌دهند کاهش یابد. این تغییرات عبارتند از:

  • مشکل در خوابیدن
  • درد عضلانی
  • سردردهای مکرر
  • خستگی
  • گرگرفتگی
  • تغییر در شکل و اندازه بدن

بیشتر بخوانید: باورهای غلط در روابط زناشویی، پنج مورد رایج

تغییرات عاطفی یائسگی

یائسگی فقط تغییرات جسمانی ندارد، بلکه شامل علائم عاطفی و روانی نیز می‌شود که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش تحریک پذیری
  • تغییرات خلقی مکرر
  • احساس اضطراب یا افسردگی
  • استرس شغلی
  • نگرانی و استرس در مورد تغییرات زندگی یا بیماری

لازم به ذکر است که این علائم می‌توانند ناشی از تغییرات فیزیکی (جنسی و غیرجنسی) باشند، اما بعضی از آن‌ها نیز علت بیرونی دارند.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: رابطه بعد از یائسگی، چگونه است؟

تغییرات جنسی مثبت بعد از یائسگی

تا این‌جا چیزهای زیادی درباره مشکلات رابطه بعد از یائسگی خوانده‌اید و احتمالاً با خیلی از آن‌ها نیز از قبل آشنایی داشته‌اید. با این حال، نباید به خودمان اجازه دهیم که نکات مثبت را فراموش کنیم. به عبارت بهتر، یکی از تغییرات مثبت مدنظر ما اعتماد به نفسی است که افراد در سنین یائسگی به دست می‌آورند.
در واقع، افزایش اعتماد به نفس و خودآگاهی در سنین بالا می‌تواند در کاهش بازدارنده‌ها موثر باشد و ارتباط شما با همسرتان را تسهیل کند. علاوه بر این، در سنین بالا معمولاً فرزندان‌تان به دلیل کار، تحصیل یا ازدواج خانه را ترک کرده‌اند. در نتیجه، شما و همسرتان حریم خصوصی بیشتری دارید که می‌توانید با همدیگر از آن لذت ببرید.

آیا زنان می توانند ارگاسم در یائسگی را تجربه کنند؟

بیشتر بخوانید: اسکویرت یا انزال زنانه چیست؟ تفاوت ارگاسم و اسکویرت در زنان

کلام آخر

رابطه زناشویی خوب معمولاً بدون تلاش اتفاق نمی‌افتد و این در تمام مراحل زندگی شما از بزرگسالی گرفته تا میانسالی و پیری صادق است. البته همه ما می‌دانیم که با نزدیک شدن به یائسگی و پشت سر گذاشتن آن، لذت و رضایت جنسی می‌تواند تغییر کند و کسی منکر این قضیه نیست. با این حال، خلاقیت، ارتباط دو طرفه و تمایل به امتحان کردن چیزهای جدید می‌تواند به شما کمک کند تا از زندگی زناشویی خود راضی باشید و ارگاسم در یائسگی را نیز تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: healthline

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.