۲۳۸۲۷۸
۱۹
۱۹

فیلر صورت چیست؟

تزریق ژل یک روش درمانی برای تغییر فرم لب ها و رسیدن به فرم دلخواه است. عموما سعی می شود از ژل هایی استفاده کنیدکه بیشترین سازگاری را با بافت لب داشته باشند و کمترین عوارض را بعد از تزریق داشته باشند تا حجم لب ها افزایش یابد و فرم لب ها تغییر کند. ژل های مورد استفاده برای زیباسازی لب شامل ژل های موقت، نیمه دائمی و دائمی از نظر ماندگاری می باشد.

چرا باید بهترین نوع ژل را انتخاب کنیم؟

به طور معمول استفاده از ژل و فیلر هایی که دائمی هستند توصیه نمی شود. زیرا اغلب افراد به دلایل مختلف از تزریق ژل پشیمان می شوند و یا از نتیجه تزریق ژل راضی نیستند. در چنین شرایطی اگر فرد از ژل های موقتی استفاده کرده باشد، ممکن است با استفاده از آنزیم های تزریقی، ژل حل شده و صورت فرد بدون هیچ عارضه ای به حالت قبلی خود برگردد. اما ژل های دائمی تجزیه نمی شوند و اثرات آنها دائمی است. علاوه بر این، ژل های دائمی گاهی اوقات حاوی مواد سرطان زا هستند. جذب این مواد و ورود آنها به جریان خون عواقب خطرناکی دارد. بنابراین نوع ژل تزریقی در تزریق ژل لب اهمیت زیادی دارد.

فیلر صورت

در این مقاله به بررسی بعضی از بهترین ژل و فیلر های تزریقی صورت می پردازیم.
فیلر صورت چیست؟

 

ژل هیالورونیک اسید

همانطور که در بالا ذکر شد، ژل های ژوویدرم بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده اند. به همین دلیل جهت اطلاع شما خواننده گرامی در این قسمت به توضیح مختصری در مورد ژل های پایه هیالورونیک اسید می پردازیم.

ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. ترکیب اصلی این محصولات نیز بسیار مشابه است و تفاوت اصلی آنها در تراکم و دوام است.

اسید هیالورونیک در ترکیب با نرم کننده ها و کرم های جوان کننده و سرم های پوست صورت برای حفظ رطوبت پوست استفاده می شود. هیالورونیک اسید یکی از موثرترین و مهم ترین مواد مورد استفاده در محصولات زیبایی و جوانسازی است.

ماندگاری ژل های هیالورونیک اسید تقریباً 6 تا 18 ماه است. پس از این مدت ژل به طور طبیعی جذب می شود و فرد باید به کلینیک مراجعه کرده و ژل را تزریق کند.

یکی از مزایای ژل های هیالورونیک اسید این است که در صورت عدم رضایت فرد از نتایج تزریق ژل پس از تزریق، ژل با استفاده از اسید هیالورونیداز حل می شود و حالت صورت فرد به حالت قبل از تزریق برمی گردد. هر گونه عارضه، صورت فرد باقی می ماند. هیالورونیداز آنزیمی است که اسید هیالورونیک را تجزیه می کند.

عوارض جانبی مانند تورم و کبودی روی لب ها در ژل های اسید هیالورونیک بسیار کم است.

فیلر صورت چیست؟

مزوژل پروفایلو

ژل پروفیلو محصولی از شرکت IBSA ایتالیا می باشد. مزوژل پروفایلو از اسید هیالورونیک فوق العاده خالص تشکیل شده است و نشان دهنده یک پیشرفت واقعی در زمینه ضد پیری است. این ژل از تخمیر باکتریایی استرپتوکوکوس زئواپیدمیکوس تولید می شود.

پروفیلو تنها ژل هیبریدی بر پایه اسید هیالورونیک است. در این ژل هیالورونیک اسید با وزن مولکولی کم و هیالورونیک اسید با وزن مولکولی بالا ترکیب شده است. این دو نوع اسید هیالورونیک در ترکیب پروفیلی بدون بایندرهای شیمیایی به هم مرتبط هستند.

در این روش غلظت بالایی از اسید هیالورونیک به لایه های عمقی پوست تزریق می شود و خود پوست با توجه به نیاز خود آن را جذب می کند. این ویژگی منحصر به فرد ژل پروفایلو است که باعث لیفتینگ زیبا و طبیعی بدون حجم دادن به پوست می شود. در واقع پروفیلو باعث مدل سازی زیبا و طبیعی کل پوست می شود و قادر به حجم دادن زیاد و اغراق بخشیدن به نقاط خاصی از صورت نیست. اما به لطف فناوری منحصر به فرد خود، لیفتینگ پوست بسیار قوی ایجاد می کند.

ژل ژوویدرم

یکی از قابل اعتمادترین ژل های تزریقی برند Juviderm است. Joviderm محصولی از شرکت Allergan فرانسه است. شرکت آلرگان در زمینه تولید محصولات جوانسازی پوست فعالیت دارد. از سری محصولات مختلف این برند برای برجسته سازی و فرم دهی گونه ها و لب ها و همچنین رفع چین و چروک های سطحی و عمیق قسمت های مختلف صورت استفاده می شود.

ژل رووفیل

ژل روفیل محصولی از شرکت کارگن کره جنوبی و یکی از ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک می باشد. ویژگی خاص این محصول فناوری بیومیمتیک و اتصال عرضی اسید هیالورونیک است. به لطف فناوری به کار رفته در تولید آن، کیفیت ویسکوزیته و الاستیسیته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ژل لب تئوسیال

Teosial یکی از معتبرترین برندهای ژل تزریقی تولید شده در سوئیس است. ژل های تولید شده توسط این شرکت سوئیسی بر پایه اسید هیالورونیک بوده و غیر حیوانی هستند. این ژل ها خاصیت ارتجاعی و آبرسانی بسیار خوبی دارند. ترکیب و فرمولاسیون این ژل ها به گونه ای است که برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است.

ژل لب Restylane

یکی دیگر از ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک ژل لب Restylene است. محصولات مختلف Restylen برای درمان چین و چروک صورت و حجم دادن به گونه ها و لب ها استفاده می شود. ترکیبات این ژل به گونه ای است که سازگاری بالایی با بافت های بدن دارد.

ژل لب استایلج

ژل استایلج محصولی از یک شرکت فرانسوی است. اثرات این ژل تقریباً 6 تا 12 ماه باقی می ماند. ترکیب اصلی محصولات سری Stylage شامل هیالورونیک اسید، لیدوکائین و مانیتول است .

ژل لب بلترو

بلترو یکی از محصولات شرکت آلمانی Merz است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2011 تایید شده است.شرکت مرز طیف وسیعی از ژل ها را بر پایه اسید هیالورونیک تولید می کند. سری محصولات بلترو برای درمان نواحی مختلف استفاده می شود. از این محصولات علاوه بر افزایش حجم گونه ها و لب ها، برای رفع چین و چروک های سطحی و عمیق صورت نیز استفاده می شود.

ژل آلیاکسین

آلیاکسین یکی از قابل اعتمادترین ژل های تزریقی لب و محصول سوئیس است. این ژل با منشا غیر حیوانی از تخمیر باکتریایی ایجاد می شود. مانند سایر ژل های ارائه شده در این مقاله، آلیاکسین نیز بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است.

ژل الانسه

برخلاف سایر ژل های ذکر شده در این مقاله، این ژل بر پایه اسید هیالورونیک نیست. مواد تشکیل دهنده این پرکننده ها شامل میکروسفرهای پلی کاپرولاکتون (PCL) و کربوکسی متیل سلولز (CMC) است. این مواد به طور طبیعی توسط بدن به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شوند.

 

فیلر صورت چیست؟
فیلر لب چیست؟

در حال حاضر ، مارک های مختلف ژل در ایران وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایب در مقایسه با سایرین هستند. مثلاً ممکن است ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت باشد و... اما در نهایت این شما و پزشک هستید که باید با توجه به شرایط بدنی خود بهترین و مناسب ترین برند را انتخاب کنید.

برای تهیه انواع ژل و فیلر میتوانید به فروشگاه اینترنتی آریاطب متخصص در زمینه ی محصولات زیبایی مراجعه کنید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.