۲۳۸۸۵۴
۲۶
۲۶

لاغری با تزریق چگونه است؟

مزوتراپی یک روش زیبایی غیرجراحی است که می‌تواند سلولیت‌ها و وزن اضافی شما را کاهش دهد. این روش که به آن لاغری با تزریق نیز گفته می‌‌شود، برای فرم دهی بدن شما کاربرد به سزایی دارد.

لاغری با تزریق چگونه است؟

لاغری با تزریق یا مزوتراپی روشی است که در آن انواع مختلف داروها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن شما تزریق می‌شوند تا نقش خود را در کاهش سلولیت و فرم دهی بدن شما انجام دهند. به همین دلیل است که به این روش، مزوتراپی لاغری نیز گفته می‌شود.

در این مقاله می‌خوانید:

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی یک روش ایمن و کم تهاجمی است که برای ذوب و کاهش چربی بدن در نواحی مختلف از جمله شکم، بازوها و ران‌ها استفاده می‌شود. این روش شامل تزریق مقادیر میکروسکوپی از عوامل دارویی، عصاره گیاهی طبیعی، مواد هومیوپاتی و ویتامین‌ها به پوست است که نوع دقیق آن را پزشک شما تعیین می‌کند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین دستگاه لاغری ۲۰۲۴: بررسی بهترین‌ها


لاغری با تزریق برای چه کسانی مناسب است؟

تمام بزرگسالان سالم بین 20 تا 70 سال می‌توانند از مزوتراپی برای شکل دادن به بدن و صد البته کاهش وزن استفاده کنند. البته کاندیدای ایده‌آل برای این روش، باید وزن متناسب داشته باشد و فقط بخواهد در چند ناحیه، چربی موضعی خود را از بین ببرد که پیش از این، با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته است از شر آن‌ها خلاص شود.

مزوتراپی یک روش ایمن و کم تهاجمی است.

به علاوه، با این‌که هیچ محدودیتی برای لاغری با تزریق یا مزوتراپی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که مانند هر روش دیگری، زنان باردار تا زمان بعد از زایمان و شیردهی خود صبر کنند. این روش هم‌چنین برای افراد مبتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی توصیه نمی‌شود. افراد دارای صرع نیز حق انجام مزوتراپی بدون سوزن را ندارند، زیرا ممکن است برایشان خطرناک باشد.

لاغری با تزریق چگونه است؟


بیشتر بخوانید: مزوتراپی چیست و انواع آن


مزایای مزوتراپی لاغری

در این‌جا برخی از دلایل محبوبیت این روش آورده شده است:

  • مزوتراپی به پزشکان این امکان را می‌دهد که دقیقاً نواحی خاصی را تحت هدف قرار داده و کانتورینگ بدن را با دقت بیشتری انجام دهند.  
  • به عنوان یک روش غیرجراحی، مزوتراپی حداقل درد و ناراحتی را به همراه دارد و دوران نقاهت آن نیز کوتاه است.
  • پزشکان می‌توانند تزریقات را با نیازها و اهداف منحصر به فرد مراجعین خود تطبیق دهند و آن را به یک رویکرد شخصی برای کانتورینگ بدن تبدیل کنند.
  • برخی از فرمول‌های مزوتراپی ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک کنند و احتمال افتادگی پوست پس از کاهش چربی را کاهش دهند.
  • لاغری با تزریق می‌تواند با مزایای اضافی شامل خواب بهتر، بهبود خلق و خو، افزایش انرژی، تقویت مو و ناخن، کاهش سلولیت و عملکرد بهتر کبد نیز همراه باشد.
  • به طور کلی نیز مزوتراپی می‌تواند به کاهش علائم کشش، چین و چروک، اسکار، آکنه، شلی پوست و حتی ریزش مو کمک کند.

لاغری با تزریق چگونه است؟


بیشتر بخوانید: بیشترین کاربرد و تاثیر مزوتراپی


روش انجام مزوتراپی لاغری

روش انجام مزوتراپی شامل یک سری تزریقات بسیار کوچک (میکرو) در نواحی تحت درمان است. این روش با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف انجام می‌شود و تقریباً هیچ دردی ندارد. پس به طور کلی، پزشک شما مقادیر اندازه گیری شده از داروهای مختلف را درست زیر پوست‌تان تزریق می‌کند و این داروها شامل عناصر فعالی هستند که به تجزیه چربی موضعی و بهبود گردش خون، غدد لنفاوی و تخلیه وریدی کمک می‌کنند.

لاغری با تزریق یا مزوتراپی به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

هر جلسه بسته به اندازه ناحیه تحت درمان حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. از نظر تعداد جلسات نیز معمولاً یک دوره حداکثر 8 جلسه‌ای، آن هم در فواصل یک تا دو هفته‌ای لازم است. در واقع، پزشک شما بسته به وضعیت فعلی و توقعاتی که از مزوتراپی لاغری خود دارید، تعداد جلسات لازم برای شما را تعیین می‌کند.

لاغری با تزریق چگونه است؟


بیشتر بخوانید: روش های تخلیه چربی های بدن


آمادگی برای انجام مزوتراپی لاغری

تمام آمادگی‌های لازم قبل از انجام این روش را پزشک شما در جلسه مشاوره‌ای که با هم دارید مطرح می‌کند. البته این آمادگی‌ها زیاد وسیع نیستند و همان موارد رایج را شامل می‌شوند. در واقع، مهم‌ترین آمادگی لازم این است که نباید هیچ گونه داروی ضد التهابی را قبل از عمل خود مصرف کنید، زیرا این داروها باعث کبودی بیشتر بدن می‌شوند و سرعت بهبود شما را پایین می‌آورند. مصرف داروی رقیق کننده خون نیز تنها با رضایت نامه پزشک عمومی و در صورت تمایل به ادامه درمان قطع می‌شود.

مراقبت های لازم بعد از انجام مزوتراپی لاغری

همانطور که یک شاهکار نیاز به نگهداری دقیق دارد، نتایج مزوتراپی نیز با مراقبت‌های بعدی و متفکرانه شما است که حفظ می‌شوند! از این رو، دستورالعمل‌هایی که باید بعد از عمل خود رعایت کنید، عبارتند از:

  • تا ۷۲ ساعت پس از درمان از ورزش شدید، سونا، تخت آفتاب و قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید، چرا که تمام این موارد می‌توانند بعد از مزوتراپی شکم، باعث تعریق و تحریک پوست شوند و به این ترتیب، توانایی شما را برای بهبود سریع کاهش دهند.
  • به دلایل کم و بیش مشابه، تا ۷۲ ساعت پس از درمان از شنا کردن خودداری کنید.
  • هم‌چنین، تا ۴۸ ساعت پس از درمان از مصرف الکل یا کافئین اضافی نیز باید اجتناب کنید.

لاغری با تزریق چگونه است؟


بیشتر بخوانید: لاغری یک ماهه تا عید ۱۴۰۳/با این راهکارها لاغر شو


عوارض مزوتراپی لاغری

عوارض مزوتراپی لاغری بسیار نادر است. در واقع، ممکن است فقط کمی قرمزی یا تورم خفیف در اطراف محل تزریق خود داشته باشید که معمولاً در عرض چند روز از بین می‌روند. عارضه جدی‌تر آلرژی یا حساسیت به مواد تزریق شده است که البته این مورد نیز خیلی رایج نیست و قاعدتاً قبل از تزریق، پزشک شما درباره آلرژی‌هایتان پرس‌وجو می‌کند یا یک سری آزمایش انجام می‌دهد تا مطمئن شود که مشکلی پیش نخواهد آمد.

عوارض مزوتراپی لاغری بسیار نادر است.

این از مزایای انتخاب یک پزشک خوب است. در واقع، هر چقدر که پزشک انتخابی شما مهارت، تجربه و دانش تخصصی بیشتری داشته باشد، بیشتر به نتایج خود اطمینان خواهید داشت و احتمال عوارض جانبی نیز کاهش می‌یابند. در نتیجه، توصیه می‌کنیم که برای لاغری با تزریق حتماً در انتخاب کلینیک یا پزشک خود دقت به خرج دهید.

لاغری با تزریق چگونه است؟


بیشتر بخوانید: عوارض مصرف داروهای لاغری


هزینه مزوتراپی لاغری

هزینه مزوتراپی لاغری به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • میزان تخصص و مهارت پزشک
  • نوع کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید.
  • شهر و منطقه محل مراجعه
  • سطح تجهیزات
  • نوع مواد تزریقی
  • میزان تزریق در هر جلسه
  • تعداد جلسات درمانی لازم
  • وضعیت فعلی و توقعات برای بعد از درمان
  • هزینه‌های جانبی شامل ویزیت‌ها و آزمایش‌ها

در نتیجه، کمی غیرمنطقی است که بخواهیم یک قیمت دقیق و درست را به شما پیشنهاد کنیم. فقط می‌توانیم بگوییم که باید مراجعه حضوری داشته باشید و بسته به مورد منحصر به فرد خود از قیمت دقیق این روش اطلاع پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: ۸ افسانه دروغین درباره لاغری که نمی دانستید


کلام آخر

لاغری با تزریق یا مزوتراپی روشی است که دقیقاً مانند اسم آن، یک سری مواد به بدن شما تزریق می‌شوند که می‌توانند سلولیت و چربی‌های بدن را کاهش دهند. البته این روش نمی‌تواند چاقی بیش از حد را از بین ببرد و فقط مناسب کسانی است که در پی رهایی از چربی‌های موضعی خود باشند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: drloclinic

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.