۴۱۱۱۷
۲۵۲۵
۲۵۲۵

خواب بعدازظهر کودک، خوب است یا بد؟

اگرچه خواب بعدازظهر زمانی را برای استراحت کودکان فراهم می‌کند، اما محققان هشدار می‌دهند که چرت بعدازظهر می‌تواند به کودکان آسیب برساند و برای آنها مضر باشد.

سلامت ایران: والدینی که کودکان خود را وادار به چرت زدن در ساعات بعدازظهر می‌کنند اگرچه با این کار زمانی را برای استراحت خود فراهم می‌کنند، اما محققان هشدار می‌دهند که چرت بعدازظهر می‌تواند به کودکان آسیب برساند و برای آنها مضر باشد. به گزارش ایسنا،‌ بر اساس نتایج مطالعات بر روی ۲۷ کودک از سوی محققان دانشگاه فلوریدا به سرپرستی دکتر جو مک ‌نامارا،‌ کودکان بدون چرت بعدازظهر از سلامتی بهتری برخوردارند.

این محققان دریافته‌اند که چرت زدن در این ساعت از روز می‌تواند کودکان را از داشتن یک خواب شبانه عمیق و مناسب محروم کرده و در نتیجه توانایی‌های روانی آنها را دچار اختلال کند. بعنوان بخشی از این مطالعات محققان بررسی کرده‌اند که این گروه از کودکان تا چه حد در حل معماهایی که نیاز به مهارت‌های برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی داشته‌اند، موفق بوده‌اند. نتایج مطالعات نشان داد: کودکانی که بعدازظهرها مدت بیشتری چرت بین روز دارند در تکمیل معماها به مراتب کمتر توانا و موفق هستند. خوابیدن به هنگام عصر، همچنین به این معنی است که این کودکان شب هنگام دیرتر می‌خوابیدند و در نتیجه در حل معماها نامطلوبتر عمل کرده بودند.
به گفته محققان؛ کودکانی که عصرها چرت می‌زنند شب‌ها به سختی به خواب می‌روند،‌ خواب خوبی ندارند و برای بیدار شدن به هنگام صبح نیز با مشکل مواجه هستند.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.