7832
کد: 108940
16 اسفند 1396 - 13:06
آیا می توانم با قطع داروی باروری، روزه بگیرم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من به دلیل تخمدان پلی کیست تحت درمان با متفورمین و دوفاستونم، می تونم روزه بگیرم و اینکه از وقتی اینارو مصرف می کنم احساس ضعف پا، درد و تکرر ادرار دارم؛ از عوارضشه؟

پاسخ دکتر اعظم امیری، متخصص زنان و زایمان:
روزه گرفتن نه تنها برای درمان اضافه وزن شما موثر است بلکه باعث تنظیم تخمدان در ما می شود چرا که روزه داری باعث کاهش بافت چربی در بدن می شود و افزایش حساسیت به هورمون انسولین در زمان روزه داری در اثر کاهش مصرف کالری بسیار برای بدن مفید خواهد بود. در صورتی که شما بخواهید روزه بگیرید بهتر است که مصرف داروهای متفورمین و دوفاستون را کم کنید حتی بهتر است که زیر نظر متخصص زنان و زایمان این دارو را در زمان روزه داری خود کاملا قطع کنید. اگر شما کمبود ویتامین دی 3 و تغذیه مناسبی نداشته باشید، احتمال دارد که احساس ضعف پا، درد و تکرر ادرار از عوارض مصرف داروهای شما باشد که بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید و در مورد مصرف آنها مشورت کنید.
مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 2 نظر
در انتظار بررسی:0
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
03:30 - 1400/02/02
0
سلام طاعات عبادات قبول من یه دختر ۱۶ ساله ای دارم که کیست داره و یکم خون ریزی کرده و دکتر گفت با قرص حل میشه اما دخترم شکمش درد میکنه تو ایام ماه رمضان هم روزه میگیره آیا از روزه گرفته یانه ؟!
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنید


https://clinic.niniban.com

جانان
Iran (Islamic Republic of)
04:50 - 1400/02/12
0
من تازه متوجه شدم که درتخمدان سمت راستم کیست دارم
آیا روزه گرفتن برمن واجب است یاخیر
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنید


https://clinic.niniban.com

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: