2065
کد: 149464
14 تير 1396 - 17:30
دو ماه است اقدام به بارداری کردم سونو و آزمایشاتی که قبل از اقدام داشتم حکایت از تنبلی تخمدان داشت، ماه اول روزی یک متفورمین برایم تجویزشد و ...
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دو ماه است اقدام به بارداری کردم؛ سونو و آزمایشاتی که قبل از اقدام داشتم حکایت از تنبلی تخمدان داشت، ماه اول روزی یک متفورمین برایم تجویزشد و ماه دوم روزی دو متفورمین+لتروزل+پروژسترون و دگزامتازون؛ ماه پیش از ۲۷ آبان لک بینی داشتم تا ۲ آذر، دوباره با دوروز فاصله از ۴ آذر لکه بینی شروع شد تا ۱۰ آذر که کاملا پاک شدم؛ بعد از اون اقدام داشتم، حالا که ۲۳ آذر هست دوباره لکه بینی دارم؛ علت این لکه بینی ها چیه؟ من گیج شدم، قاعدگی هام نا منظم شدن/ لازم بود در ماه های اول اقدام دارو مصرف کنم؛ ۳۳ سال هم سن دارم یکسال جلوگیری طبیعی داشتم. احتمال ناباروری وجود داره؟
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
گاهی قرص دگزامتازون باعث این لکه بینی ها می شود. حتما به پزشک متخصص خود جهت تغییرات دارویی در صورت صلاح دید ایشان مراجعه کنید. یک سال پیشگیری باعث ناباروری نیست. اما تنبلی کارکرد تخمدان های می تواند قدرت باروری را کاهش دهد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: