4151
کد: 149748
20 تير 1396 - 12:35
دو روز بعد از تزریق واکسن ۹ ماهگی دخترم در دست، پا و شانه‌هایش جوش‌ های آب‌ دار برآمد کتر پوست گفت تاثیر واکسن است شب خارش دارد و خیلی بی‌ قرار است چه کار کنیم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام و خیلی تشکر از مشاوره‌ی که ارائه می‌کنید. ما در کابل زندگی می‌ کنیم. دو روز بعد از تزریق واکسن ۹ ماهگی دخترم (در بازو) در دست، پا و شانه‌هایش جوش‌ های آب‌ دار برآمد. به دکتر پوست مراجعه کردیم. گفت تاثیر واکسن است و دارو تزریق کرد. اما خوب نشد. اکنون که ۱۱ ماهه شده. تا هنوز آن جوش‌ ها است و به پزشکان داخلی عمومی هم که مراجعه کردیم، داروهای تجویز شده اثری نکرد. از طرف شب جوش‌ ها خیلی خارش دارد و خیلی بی‌ قرار است. لطفا راهنمایی کنید چه کار کنیم؟ سپاس فراوان.
 
پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
واکسن سل که در زمان تولد زده می شود، دو ماه بعد جای واکسن چرک می کند و ترشح دارد. ممکن است این جوش هایی که می گویید نیز به دلیل همان آمپول سل باشد. لازم است فرزندتان برای تشخیص دیده شود که آیا همان است یا خیر.
 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: