1521
کد: 167999
17 بهمن 1396 - 21:06
پسرم امروز واکسن ۶ماهگی زده بعد چند ساعت از تزریق واکسن هر دو پا از مچ به پایین ورم کرده مخصوصا پای سمت واکسن میخوام بدونم اینا از عوارض واکسن هستش یا مشکل دیگه ای داره؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با عرض سلام پسرم ۶ ماهه است وزن تولد ۴ کیلو با قد ۵۲ و وزن فعلی ۸ کیلو با قد ۷۱ است امروز واکسن ۶ماهگی زده بعد چند ساعت از تزریق واکسن هر دو پا از مچ به پایین ورم کرده مخصوصا پای سمت واکسن میخوام بدونم اینا از عوارض واکسن هستش یا مشکل دیگه ای داره البته سرما هم حدود ۳ هفته پیش خورده بوده و داروهای فارمنتین سالبتامول و زادیتن مصرف کرده در حال حاضر هم هنوز داره زادیتن و سالبتامولو مصرف میکنه آزمایش ادرار هم ۱ ماه پیش داده بوده و کاملا سالم بوده لطفا راهنماییم کنین نگرانم
 
 پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
 دوست عزیز ورم پا اگر دو طرفه باشد و در طرف مقابل هم وجود داشته باشد باید حتما معاینه صورت گیرد. اگر ورم پا یک طرفه باشد می تواند ناشی از واکسن باشد. در کل بهتر است برای اطمینان بیشتر معاینه حضوری صورت گیرد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: