1914
کد: 169131
29 بهمن 1396 - 11:24
من بیضه چپ واریکوسل گرید دو به سه دارم. یک ساله قرص فیناستراید ۱ میلی هر روز مصرف میکنم. دکتر گفت مصرف فیناستراید رو قطع کنم. ایا فیناستراید باعث کم شدن حجم و حرکت اسپرم ها شده؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام. من بیضه چپ واریکوسل گرید دو به سه دارم. دکتری که رفتم منو برای ازمایش اسپرم نوشت نتیجه ازمایش نشون داد که حجم و حرکت اسپرم ها کمه و از انجایی که همن یک ساله قرص فیناستراید ۱ میلی هر روز مصرف میکنم. دکتر گفت مصرف فیناستراید رو قطع کنم. ایا فیناستراید باعث کم شدن حجم و حرکت اسپرم ها شده؟
 
پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:

 بله این دارو میتوانند اختلال اسپرم ایجاد کند بهتر است دارو را قطع و سه و شش ماه بعد مجددا ازمایش اسپرم تکرار شود.علاوه بر قطع مصرف فیناستراید بدلیل اینکه واریکوسل هم بشدت بر روی کیفیت اسپرم اثر میگذارد حتما به اورولو ژیست مراجعه و در صورت لزوم جراحی انجام شود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: