1000
کد: 193773
02 اسفند 1397 - 11:05
خسته نباشید ممنون میشم بهم زود جواب بدید تا از نگرانی در بیام در هفته پنجم بارداری هستم (چهار هفته و چهار روز) دکترم بعد از گرفتن فشارم که 12.6 بود برام قرص a.s.a 80 تجویز کرد.
 سوال مخاطب نی‌نی‌بان:سلام خسته نباشید ممنون میشم بهم زود جواب بدید تا از نگرانی در بیام در هفته پنجم بارداری هستم (چهار هفته و چهار روز) دکترم بعد از گرفتن فشارم که 12.6 بود برام قرص a.s.a 80 تجویز کرد . بعد از خوردن قرص امروز صبح لک قهوه ای خیلی خفیف و با مقدار کم دیدم .اینم ذکر کنم که 2 سقط هم داشتم یکی خود به خود سقط شد و دیگری هم بارداری پوچ بود.لطفا بفرمایید آیا این لک ها خطرناکه ؟ البته دیروز یک مقدار فعالیت تمیز کردن منزل هم انجام دادم در حد گردگیری . قرص آسپرین باعث این لک شده ؟ آیا خطرناکه ؟ 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز در خانمی که سقط مکرر دارد یا سابقه مرگ داخل رحمی جنین دارد قرص آسپرین و آمپول انوکساپارین را شروع می کنیم. قرص آسپرین را باید تا پایان 36 هفته ادامه داد و آمپول انوکساپارین را تا روز زایمان یا سزارین ادامه داد. دانشمندان در تحقیق های متعدد به این نتیجه رسیدند که در کسانی که سابقه سقط مکرر دارند تجویز روزانه 80 میلی گرم آسپرین به همراه آمپول انوکساپارین باعث کاهش احتمال سقط و مرگ جنین در داخل رحم و همچنین کاهش احتمال زایمان زودرس خواهد شد. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: