342
کد: 216769
14 دی 1398 - 12:49
من رابطه داشتم و قرص اورژانسی زیاد مصرف کردم.

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام جلوگیری من به صورت طبیعی هست . روز شنبه پریودیم تموم شد و یکشنبه نزدیکی داشتم ولی متاسفانه مایع منی رو داخل بدنم ریخت   سه ساعت بعد به خاطر ناراحتی و عصبانیت که نکنه بارداری صورت بگیره همزمان ۶قرص اچ دی و ۲لونژیل ۷۵% خوردم  به نطرتون باز هم امکانش هست که بارداری صورت بگیره ؟دارم از ترس دیوونه میشم الان هم که ۳۶ساعت از خوردن قرصهای قبلی میگذره دوباره ۲قرص لونژیل ۷۵ خوردم  رفتم دکتر ازمایش خون بنویسه میگه فعلا خیلی زوده وازمایش چیزی نشون نمیده  من چیکار کنم که یه وقت باردار نشم پسرم بزرگه ؛ اصلا نه خودم و نه شوهرم تمایلی نداریم به بچه ی دیگه

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز شما اشتباه بزرگی انجام داده اید، بیش از حد قرص هورمونی مصرف کرده اید و آسیب جدی به هورمون ها وارد کرده اید. از عوارض این قرص ها اختلال قاعدگی است حتما برای تنظیم قاعدگی به متخصص مراجعه کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص اورژانسی مصرف کنید‌.

 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: