224
کد: 216943
21 دی 1398 - 08:01
من در هفته 3 بارداری قرص سایتوتک مصرف کردم.

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من هفته ۳ بارداری هستم قرص سایتوتک مصرف کردم درد شدید داشتم ولی فقط یکی دو ساعت لکه بینی ک بصورت تیره و غلیظ بود داشتم امکانش هست قرص عمل نکرده باشه؟ سونوگرافی چندروز بعد باید انجام بشه؟سونو حتما باید واژینال باشه؟
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز مصرف سایتوتک در نیمه اول بارداری باعث بروز آنومالی های جنینی می شود. خانمی که برای اقدام به ختم بارداری سایتوتک مصرف می کند باید بداند اگر بارداری با سایتوتک ختم نشد باید از کورتاژ استفاده کند. اگر سایتوتک به درستی قبل از هشت هفته استفاده شود احتمال موفقیت آن بیش از 70 درصد است. حتما سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود رحم شما پاک شده است یا خیر. سپس با جواب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: