307
کد: 217529
05 بهمن 1398 - 11:13
من قرص اورژانسی مصرف کردم و پریودم تاخیر دارد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام، من هفتم آذر ماه پریود شدم و سیکل های من مدت زیادی بیست و نه روزه بود، اواسط آذر قرص اورژانسی مصرف کردم و یکم دی ماه پریود کامل شدم با خونریزی زیاد. پنجم دی ماه پریودم تمام شد و توی دوره تخمک گذاری بعلاوه دوروز قبل و دوروز بعدش هیچ رابطه زناشویی نداشتم، دی ماه سه بار رابطه داشتم اما کاملا ایمن بود. ولی امروز یکم بهمن ماه هست و هنوز پریود نشدم، درد و ورم سینه و درد بسیار خفیف شکم دارم، صبح هم از تست بارداری خانگی استفاده کردم و منفی بود... آیا ممکنه باردار باشم یا این تأخیر فقط از عوارض اون قرص اورژانسی هست که مصرف کردم؟ ممکنه این قرص روی پریود دوم تأثیر بگذاره و باعث تاخیرش بشه؟ قبلا هم از این قرص استفاده کردم ولی هیچوقت روی پریود دوم اثر نگذاشته بود.

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. برای ایجاد نظم قاعدگی به پزشک مراجعه کنید. 

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: