75
کد: 223019
07 مرداد 1399 - 09:43
بعد از رابطه، قرص که خوردم بلافاصله روز بعد پریود شدم، ولی هی قطع میشه.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خدمت دوستان بنده ۱۵ روز پیش روز اخر عادت ماهانم رابطه داشتم و قرص خوردم (زیاد) ۸ روز بعد هم رابطع داشتم قرص که خوردم بلافاصله روز بعد پریود شدم ولی هی قطع میشه و دوباره طی شب خونریزی به سختی میکنم 
میشه راهنمایی کنید ؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا میشود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. در این موارد حتی اگر بارداری رخ ندهد ربطی به دارو ندارد و اگر دارو هم نمیخوردید باردار نمیشدید. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: