101
کد: 223135
11 مرداد 1399 - 13:20
من ۲۰ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم، اما هنوزم حالت تهوع دارم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشین من ۲۰ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم اما هنوزم حالت تهوع دارم بعد از اون ۲بار اچ دی خوردم یه هفته مونده به زمان پریوم ترشح قهوه ای دارم پهلوم تیر میکشه باردار نباشم؟؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: