524
کد: 224499
15 شهريور 1399 - 12:14
چهار ساله قرص متادون مصرف میکنم، یعنی متادون باعث عقیم شدنم شده؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ۴ساله قرص متادون مصرف میکنم.ولی پاره وقت من دائم.الان چند ماهه تصمیم به بچه دار شدن گرفتم ولی خانمم باردار نمیشود.ایا واقعا متادون دلیلش هست.یعنی متادون باعث عقیم شدنم شده؟
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز بهتر است آزمایش اسپرم انجام دهید. در صورتی که مشکل و کم کاری وجود داشته باشد ابتدا درمان کنید و سپس برای بارداری اقدام کنید. 
 
 
پاسخ دکتر فاطمه واثق رحیم پور، متخصص مامایی:
دوست عزیز متادون و یا هر مواد مخدر دیگری به طور مستقیم می تواند بر روی باروری تاثیر بگذارد اما نمی تواد استفاده از مواد مخدر را تنها علت ناباروری دانست اما به هرحال متادون و یا مواد مخدر دیگری به راحتی بر روی مسائل جنسی تاثیرگذار است و قابل درمان است. شما می توانید با مراجعه به پزشک و درمان های موثر بعد از اینکه درمان شما به صورت کامل انجام شد،‌ اقدام به بارداری کنید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: