46
کد: 224879
22 شهريور 1399 - 13:40
من ۳۱ مرداد بعد از رابطه قرص لوونورژسترول مصرف کردم. احساس میکنم حالت تهوع دارم، امکان داره باردار باشم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من ۳۱ مرداد بعد از رابطه ساعت ۹ صب قرص لرونژرستل۷۵/.میلی گرم یکی صب ساعت ۹ یکیم شب مصرف کردم الان ۲ ردزم از روز پریودیم گذشته سینه هامم دوردز پیش خیلی حساس شده بودن الان حساسیتش کم شده احساس میکنم حالت تهوه دارم امکان داره بادرباشم؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: