186
کد: 225022
24 شهريور 1399 - 09:59
ماه پیش قرص لونژیل خوردم، از اردیبهشت خیلی قرص مصرف کردم و پریودم کاملا نامنظم شد.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام به همه عزیزان من ماه پیش قرص لونژیل خوردم منتهی از اردیبهشت خیلی قرص زیاد مصرف کردم (بیش از حد) و پریودم کاملا نامظنم شد و خونریزیم کم شده افسردگی هم گرفتم و بعد از اخرین پریودم خیلی فشار و استرس روم زیاد هست دوتا تخمدان هام درد گرفتن جوری که کلافم کرده و تیر میکشن دوتاشون 
ایا مدروکسی پروژسترون بخورم خوبه؟ 
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید.
از عوارض این قرص ها اختلال قاعدگی است حتما برای تنظیم قاعدگی به متخصص مراجعه کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص اورژانسی مصرف کنید‌.  
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز حتما تحت نظر پزشک خود و با دستور ایشان از قرص مدروکسی پروژسترون استفاده شود. از این دارو با نحوه های مصرف متفاوت برای درمان بیماری های متفاوت استفاده می‌شود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: