74
کد: 226474
19 مهر 1399 - 09:36
پنج روز است که پریودم عقب افتاده و علایم پی ام اس رو داشتم. می تونه عوارض دارو باشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
الان ۵ روز هست که پریودم عقب افتاده وعلایم  pmsرو داشتم و اینکه مجرد هستم. البته به مدت ۲ هفته از قرص پردنیزول۵ و هیدروکسی زین با تجویز پزشک استفاده میکردم برای آلرژی شدید که  الان قطعش کردم. میتونه این عوارض دارو باشه؟ خیلی نگرانم.
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز عقب یا جلو افتادن قاعدگی در طی عمر هر خانم ممکن است چند بار اتفاق افتد که غیر عادی تلقی نمی شود. عقب افتادن قاعدگی در صورتی که از عدم وجود حاملگی اطمینان داشته باشید، باید بررسی شود و اغلب با تزریق یک دارو قاعدگی رخ خواهد داد. علل به تاخیر افتادن قاعدگی در خانمی که در سنین تولید مثل است پس از رد وجود حاملگی می تواند شامل مواردی نظیر اختلال تخمک گذاری به علت وجود تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، مشکلات اجتماعی، استرس های روانی باشد. حتما برای دریافت داروی مناسب جهت ایجاد قاعدگی به پزشک مراجعه کنید. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: