94
کد: 227683
14 آبان 1399 - 11:49
من در روز پنجم پریودی یک رابطه مشکوک داشتم، ۶ ساعت بعد یک قرص لونژیل ۱/۵مصرف کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید.من در روز پنجم پریودی یه رابطه مشکوک داشتم،۶ساعت بعد یه قرص لونژیل۱/۵ مصرف کردم،۱۲ساعت بعد یکی دیگه،دو روز به این شکل قرص مصرف کردم،بعد از۴ روز پریود شدم،پریودی بعدی من ۴آذر خواهد بود یا درهمون تاریخ قبلی؟
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا میشود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید.
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: