۲۳۹۱۱۲
۱۰
۱۰

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

ه فصل سرد شروع شود و چه تمام شود، حتی با شروع شدن فصل بهار هم یکی از دغدغه ها شستشو لباس های بافتنی و پشمی است. این لباس ها به دلیل جنس خاص و اعلایی که دارند، نمی توان آن ها را مانند لباس های معمولی شست.

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

چه فصل سرد شروع شود و چه تمام شود، حتی با شروع شدن فصل بهار هم یکی از دغدغه ها شستشو لباس های بافتنی و پشمی است. این لباس ها به دلیل جنس خاص و اعلایی که دارند، نمی توان آن ها را مانند لباس های معمولی شست. لباس های بافتنی یا پشمی، تار و پودشان بسیار متفاوت از لباس های نخی یا پنبه ای است. به این معنا که نمی توانید آن ها را با دست بسابید و انتظار داشته باشید که مانند روز اول باشند. یا این که در ماشین لباسشویی مانند لباس های دیگر بیاندازید و خودتان را راحت کنید! در این مطلب می خواهیم با روش ها و نحوه شستشو لباس های پشمی یا از جنس بافت آشنا شویم. 

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

نحوه شستشو لباس بافتنی یا پشمی با ماشین لباسشویی

 شاید تا اسم ماشین لباسشویی برای شستشو لباس های پشمی یا بافتنی می آید، تن و بدنمان شروغع به لرزیدن کند که نکند لباس خراب شود و بهتر است کلا با دست بشوریم. از طرفی هم نحوه آبگیری و شستشو با دست آنقدر ممکن است چالش برانگیز باشد که شما را به کل منصرف کند. با این حال می توانید با تنظیم درجه های ماشین لباسشویی، لباس های خود را بشویید. اگر لباس بافت یا پشمی شما از برند خاصی باشد، می تواندی راحت با مراجعه به دفترچه آن، نحوه شستشو آن را ببینید. روی این دفترچه میزان دمای آب و نحوه شستشو را نوشته است. از طرفی هم با مراجعه به راهنمای ماشین لباسشویی، می توانید راحت نحوه شستشو لباس های بافت را ببنید. بعد آن را روی بند مقابل نور خورشید قرار دهید تا در فضای آزاد خودش خشک شود.

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

اول از همه با توجه به دستورالعمل های ماشین لباسشویی برای شستشو لباس پشمی یا بافتنی، آن را آماده کار کنید. توصیه می شود از پودر دستی برای شستشو استفاده نکنید چرا که ممکن است داخل بافت لباس گیر کند. مایع های لباسشویی مخصوص متناسب با جنس و رنگ لباس می تواند گزینه مناسبی باشد. دمای ماشین لباسشویی را زیاد بالا نبرید و زمان آن را متناسب با دستورالعمل ها یا حتی کمتر کنید. اگر می خواهید لباس را داخل ماشین لباسشویی بندازید، هیچوقت آن را از قبل با دست چنگ نزنید چرا که بافتش در ماشین لباسشویی تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر لباسشویی شما قابلیت شستشو لباس های پشمی یا بافتنی را ندارد، پس به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی برای شستشو آن ها استفاده نکنید. 

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

طرز شستشو لباس های بافتنی و پشمی با دست

راه آخر و حتی تقریبا مطمئن تر برای شستشو لباس، شستن با دست است. دقت کنید این کار را برای زمانی بگذارید که لباسشویی شما یا حتی جنس و برند لباس، اجازه شستشو با ماشین لباسشویی را نمی دهد. برای این کار لازم است که ابتدا یک لگن بزرگتر انتخاب کنید. از آن جایی که لباس های بافت و پشمی بعد از شستشو سنگین می شوند، پس لازم است که آن را داخل لگن بزرگتر بشویید. برای شستشو با دست هم بهتر است که از مایع های لباسشویی مخصوص استفاده کنید. اول مایع را به خوبی در آب حل کنید.

بهترین نحوه شستشو لباس بافت و پشمی با دست و ماشین لباسشویی

بهتر است دمای آب شما سرد و متناسب با دستور درج شده روی مارک لباس باشد. نیم ساعت اجازه دهید لباس داخل اب و مایع خیس بخورد. حالا بعد از آن به آرامی لباستان را با دست بشویید. در آخر آب لگن را خالی کرده و سه بار با آب تمیز آبکشی کنید. سعی کنید لباس را نچلانید و به آرامی فقط آنر ا فشار دهید تا آبش خارج شود. بعد یک حوله تمیز و نرم بردارید و لباس را داخل آن پهن کنید. آن را آرام لول کنید و داخل حوله فشار دهید تا آب و رطوبت اضافی آن گرفته شود. یادتان باشد هیچوقت لباس های بافتنی یا پشمی را مچاله نکنید وگرنه بافت آن شل و آویزان می شود. برای خشک شدن باید آن را در فضای آزاد جلوی خورشید پهن کنید تا خودش خشک شود. هیچ قوت هم از اتو برای خشک شدن آن استفاده نکنید.  

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.