۲۴۲۹۳۲
۵۷
۵۷

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

احتمالا شما هم داستان‌های زیادی راجع به نشانه‌های جنسیت نوزاد شنیده‌اید. وقت آن رسیده که همه این داستان‌ها را کنار بگذارید و با واقعیت کنار بیایید. تنها راه تعیین جنسیت نوزاد، سونوگرافی است.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

احتمالا شما هم داستان‌های زیادی راجع به نشانه‌های جنسیت نوزاد شنیده‌اید. وقت آن رسیده که همه این داستان‌ها را کنار بگذارید و با واقعیت کنار بیایید. تنها راه تعیین جنسیت نوزاد، سونوگرافی است. 

در این مقاله می‌خوانید: 

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت نوزاد با خرافه

تفاوتی ندارد نامش چیست. خرافه، یا داستان عامیانه که نسل به نسل بین برخی از زنان منتقل شده و ادعا می‌کند بر اساس علائم بارداری می‌توان جنسیت نوزاد را تشخیص داد، هر چه که هست این داستان‌ها مبنای علمی ندارند. فقط می‌توانید با آن‌ها کمی سرگرم شوید. اما باید صبر کنید تا جنسیت دقیق نوزاد را بر اساس نتایج سونوگرافی به دست بیاورید.  

تعیین جنسیت نوزاد با علائم بارداری

در دنیای امروز هم داستان‌ها و باورهایی خرافی و غیر علمی درباره تعیین جنسیت نوزاد وجود دارد. این داستان‌ها از زنان قدیمی به زنان جوان منتقل شده‌اند، اما نمی‌توانند جنسیت نوزاد شما را پیش‌بینی کنند. بیایید نگاهی کوتاه و گذرا بیندازیم به برخی از این باورها و ببینیم چقدر ممکن است واقعیت داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: تعیین جنسیت با روش iui

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

پیش بینی تعیین جنسیت نوزاد با علائم بارداری

بسیاری از داستان‌های پیش‌بینی جنسیت نوزاد بر اساس علائم معمول اولیه بارداری یا علائمی است که در سه ماهه دوم یا سوم خود احساس می‌کنید. بر اساس این داستان‌ها و افسانه‌ها، تهوع صبحگاهی، هوس، سوزش سر دل و حتی سطح فشار خون شما ممکن است جنسیت نوزاد را آشکار کند.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت نوزاد با هوس های غذایی

بر اساس باورها، اگر هوس بارداری دارید، به آنچه می‌خواهید بخورید توجه کنید. هوس غذاهای شور و شیرین می‌تواند جنسیت جنین را پیش‌بینی کند.

  • اسطوره: اگر دختر باردار باشید، چیزهای شیرینی مانند شکلات، شیرینی، آب‌میوه و میوه هوس می‌کنید. اگر پسر باردار باشید، بیشتر به غذاهای شورتر یا خوش‌طعم‌تر مانند گوشت، پنیر و سایر اشکال پروتئین تمایل دارید.
  • واقعیت: میل به غذا ممکن است با افزایش برخی هورمون‌ها یا تغییر در نحوه جذب مواد مغذی توسط بدن در دوران بارداری مرتبط باشد. این هورمون‌ها در افراد مختلف، سطوح مختلفی دارند. 

بیشتر بخوانید: مقایسه زایمان طبیعی و سزارین

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت نوزاد با سوزش سر دل

سوزش سر دل یکی دیگر از علائم شایع بارداری است. سوزش سر دل، معمولا آزاردهنده است، اما باورها ادعا می‌کنند که سوزش سر دل می‌تواند جنسیت جنین را مشخص کند. 

  • اسطوره: سوزش سر دل مداوم یا شدیدتر نشانه این است که شما دختر باردارید  و اینکه موهای او پرپست خواهد شد. اما اگر سوزش معده زیادی را تجربه نمی‌کنید، یعنی جنین، پسر است.
  • واقعیت: این هم یکی دیگر از علائم مرتبط با هورمون‌های بارداری است که بر روی تجربه سوزش سر دل تاثیر می‌گذارد. این هورمون‌ها بدن شما را تحریک می‌کنند که هضم را کند و مواد مغذی را بهتر جذب کند. به علاوه، فشار ناشی از رحم در حال رشد بر روی شکم نیز باعث سوزش سر دل می‌شود.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت نوزاد با تهوع صبحگاهی

تهوع و استفراغ بارداری، یک علامت نسبتا رایج بارداری است، که البته همه افراد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. 

  • اسطوره: اگر حالت تهوع صبحگاهی زیادی دارید و احساس بیماری می‌کنید، دختر باردارید. اگر حالت تهوع صبحگاهی یا حالت تهوع خفیف ندارید، پس نوزاد پسر است.
  • واقعیت: پزشکان هنوز علت دقیق تهوع صبحگاهی را نمی‌دانند، اما بسیاری آن را به سطوح بالاتر «هورمون بارداری»، یا همان اچ سی چی hCG (گنادوتروپین جفتی انسانی) و استروژن مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ترشحات بارداری: چه زمانی طبیعی است و رنگ های مختلف به چه معناست؟

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت نوزاد بر اساس خط روی شکم

بر اساس باورها حتی خط سیاه روی شکم هم در پیش‌بینی جنسیت جنین نقش دارد! در دوران بارداری، یک خط تیره روی شکم شما هست که از برآمدگی شکم تا استخوان شرمگاهی کشیده می‌شود. 

  • اسطوره: اگر این خط از زیر ناف شما شروع شود، جنین دختر و اگر از بالای شکم شروع شود، جنین پسر است.
  • واقعیت: بله! این بار هم پای هورمون‌های بارداری در میان است که باعث تغییرات پوستی می‌شوند. این هورمون‌ها تولید ملانین را تحریک می‌کنند که می‌تواند باعث ایجاد رنگدانه‌های دیگر نیز شود. شکل این خط نشان‌دهنده افزایش ملانین است.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس مو و ناخن

زیباتر شدن و درخشش موها و ناخن‌ها نیز در باور عامیانه، نشانه‌ای از جنسیت نوزاد است.  

  • اسطوره: اگر متوجه شدید موها و ناخن‌هایتان شکننده، خشک و نازک شده‌اند، یعنی دختر باردارید و اگر مو و ناخن‌های درخشان، شاداب و سالم دارید، فرزندتان پسر است. 
  • واقعیت: شادابی پوست و مو هم نتیجه هورمون‌ها و افزایش جریان خون است. 

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس آکنه

ممکن است در بارداری متوجه یک وضعیت پوستی متفاوت شوید و ببینید که پوستتان دچار آکنه شده. 

  • اسطوره: اگر در دوران بارداری پوستتان چرب و پر از آکنه شده، این جوش‌ها نشانه این است که دختر باردارید. از طرف دیگر، عدم وجود جوش و خشکی پوست در دوران بارداری، به معنای پسر بودن جنین است. 
  • واقعیت: هورمون‌های بیشتر در دوران بارداری به معنای تولید سبوم بیشتر است، سبوم، چربی پوست است که با آکنه مرتبط است. بنابراین، هورمون‌ها ممکن است باعث ایجاد جوش‌های بیشتر در صورت شما شوند.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس مه مغزی 

مه مغزی به علائمی مانند فراموشی، خستگی و دست و پا چلفتی بودن اشاره می‌کند. 

  • اسطوره: اگر در دوران بارداری نسبتا هوشیارید یعنی جنین دختر است و اگر احساس خستگی و کمی دست و پا چلفتی بودن می‌کنید پسر باردارید. 
  • واقعیت: کارشناسان پزشکی هنوز تایید نکرده‌اند که آیا مه مغزی بارداری، یک بیماری واقعی است یا نه، اما شکی نیست که بسیاری از خانم‌ها این علائم را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. شرایطی مانند دست و پا چلفتی شدن و فراموشی، احتمالا بیشتر با نوسانات هورمونی، خستگی، استرس و مواردی از این دست مرتبط است.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی بعد از زایمان طبیعی

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

پیش بینی جنسیت نوزاد بر اساس تغییرات بدن، موقعیت برآمدگی شکم

باورهای دیگر به تغییرات بدن جنین و تغییرات بدن مادر در بارداری مثلا تغییرات سینه‌ها، شکم و ضربان قلب جنین اشاره می‌کنند. احتمالا شناخته شده‌ترین داستان، درباره شکل شکم شما در بارداری است. 

  • اسطوره: زمانی که می‌ایستید، اگر برآمدگی شکمتان به سمت بالا باشد، نشانه این است که دختر دارید و اگر شکمتان پایین‌تر و به سمت استخوان لگن باشد، یعنی پسر باردارید. 
  • واقعیت: وضعیت برآمدگی شکم شما به اندازه و موقعیت رحم مربوط می‌شود. در اوایل بارداری، رحم شما پایین‌تر و در شکم شما قرار می‌گیرد و همانطور که رحم شروع به بزرگ شدن می‌کند، شکم شما بالاتر و جلوتر می‌آید. اندازه جنین نیز ممکن است بر موقعیت برآمدگی شکم تاثیر بگذارد.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس شکل برآمدگی شکم

طبق باورها نه تنها موقعیت شکم، بلکه شکل آن نیز می‌تواند جنسیت جنین را نشان بدهد. 

  • اسطوره: شکم عریض یعنی نوزاد دختر است و اگر برآمدگی شکم باریک به نظر برسد، انگار توپ بسکتبال زیر پیراهن دارید، دختر باردارید. 
  • واقعیت: شکل برآمدگی شکم نیز به موقعیت جنین در داخل رحم مربوط می‌شود. اگر جنین در پهلو باشد، شکمی عریض‌تر و وسیع‌تر ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هموگلوبین نرمال در بارداری

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس تغییرات پا

این باور جنسیتی به پاهای شما مربوط می‌شود. بارداری تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد می‌کند که تورم پاها، یکی از آن‌ها است. 

  • اسطوره: اگر پاهایتان بدون هیچ ورمی ثابت بماند جنین دختر و اگر متورم باشد، جنین پسر است.
  • واقعیت: تورم در بارداری، بسیار شایع است و می‌تواند در مچ پا، ساق پا و کل پا ایجاد شود. این تورم، ناشی از مایع اضافی و فشار رحم در حال رشد است.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس اندازه سینه ها

همانطور که بدن شما برای به دنیا آمدن نوزاد آماده می‌شود، احتمالا متوجه تغییراتی در سینه‌های خود خواهید شد. 

  • اسطوره: اگر سینه‌های شما پرتر شود، اما متناسب با فرم بدن باقی بماند، دختر باردارید و اگر سینه‌های شما بسیار بزرگ و سنگین شود، جنین پسر است. 
  • واقعیت: سینه‌ها در طول بارداری رشد و تغییر می‌کنند. در اوایل بارداری، هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون باعث رشد سینه‌های شما می‌شوند و بعد با شروع تولید شیر، آن‌ها به تغییر ادامه می‌دهند.

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس تغییرات در نوک سینه ها

همراه با افزایش پری سینه‌ها، تغییرات در نوک سینه‌ها در دوران بارداری رایج است. 

  • اسطوره: اگر رنگ ناحیه اطراف نوک سینه در بارداری تقریبا ثابت ماند، جنین دختر است، اما اگر رنگ هاله تیره‌تر شد، جنین پسر است.
  • واقعیت: هورمون‌های بیشتر می‌توانند باعث ایجاد هایپرپیگمانتاسیون در نواحی مختلف بدن از جمله نوک سینه‌ها شوند. این ملانین اضافی می‌تواند باعث تیره شدن ناحیه اطراف نوک سینه‌ها شود.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص زنان و زایمان

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس رنگ ادرار

بله، در باورهای عامه حتی رنگ ادرار هم می‌تواند جنسیت جنین را پیش‌بینی کند.  

  • اسطوره: اگر ادرار شما تیره‌تر شده، یا به رنگ زرد معمولی است، دختر باردارید و اگر ادرار شما روشن‌تر است، نشانه این است که صاحب پسر می‌شوید.
  • واقعیت: رنگ ادرار شما تحت تاثیر جنسیت نوزادتان قرار نمی‌گیرد، بلکه به دلیل مواد خوردنی، آشامیدنی و کم‌آبی بدن شما است. تغییرات رنگ مواد غذایی می‌تواند توسط غذاهای خاص یا مصرف مایعات شما ایجاد شود. مصرف ویتامین‌های دوران بارداری نیز می‌تواند بر رنگی که هنگام ادرار می‌بینید تاثیر بگذارد.

تعیین جنسیت جنین بر اساس افزایش وزن

افزایش وزن بارداری، یک اتفاق طبیعی است که برای حمایت از نوزاد در حال رشد رخ می‌دهد. 

  • اسطوره: زمانی که وزن اضافی بدن شما در بارداری، در قسمت پایین بدن و ران‌‎‌های شما ظاهر شود، جنین دختر است. اما اگر بیشتر وزن در شکم  شما باشد، پسر باردارید.
  • واقعیت: افزایش وزن بارداری، بسیار فردی است و بیشتر به نوع بدن، وزن قبل از بارداری و سابقه افزایش وزن مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارتفاع رحم در بارداری

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس افزایش وزن همسر

سعی کنید تعجبتان را کنترل کنید. برخی از افراد باور دارند که حتی افزایش وزن شوهر هم می‌تواند جنسیت جنین را تعیین کند چرا که زن و شوهر از نظر ذهن، بدن، قلب و روح به هم مرتبط هستند.

  • اسطوره: اگر شوهرتان در دوران بارداری شما وزن اضافه کرد، نشانه این است که دختر باردارید و اگر وزن او تقریبا ثابت بماند، جنین پسر است.
  • واقعیت: کاملا بدیهی است که آنچه در بدن شوهرتان اتفاق می‌افتد هیچ ربطی به بارداری شما ندارد، اما ممکن است او «سندرم کوواد» را تجربه کند. سندرم کوواد، شرایطی است که شوهر یک فرد باردار علائم بارداری را احساس می‌کند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با مراکز سونوگرافی

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

تعیین جنسیت جنین بر اساس سایر علائم

باورهای بسیاری وجود دارد که هر علامت و نشانه دیگری را به تعیین جنسیت جنین ربط می‌دهد. مثلا تست قاشق یا چنگال، تست کلید، تست کلم قرمز، تست سیر، بکینگ‌پور و بسیاری تست‌های دیگر. اما بیایید وقتمان را تلف نکنیم چون همه این‌ها باورهایی غیر علمی هستند. 

زمان سونوگرافی تعیین جنسیت جنین

برای این‌که متوجه شوید جنسیت جنین چیست، باید تا اواسط بارداری یعنی در حدود هفته 18 تا 20 بارداری برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت صبر کنید. بله! شاید طولانی به نظر برسد، اما دقیق‌ترین تستی است که جنسیت جنین را به شما می‌گوید. همه آن باورهای عامیانه را کنار بگذارید و فقط با آن‌ها کمی سرگرم شوید. 

پیش بینی جنسیت جنین، دختر یا پسر؟

خلاصه

تعیین جنسیت جنین، یک نقطه عطف در بارداری و بسیار هیجان‌انگیز است، به هیچ‌یک از تست‌های پیش‌بینی تعیین جنسیت جنین اعتماد نکنید و منتظر سونوگرافی تعیین جنسیت جنین بمانید. در نهایت هم دختر یا پسر بودن نوزاد مهم نیست، مهم سلامتی نوزاد و سلامتی شما است. باورهای کهنه را از همین حالا دور بریزید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: pampers

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.