۹۲۱۳۱
۳۷۶۹
۳۷۶۹

چگونه از سقط جنین جلوگیری کنم؟

وقتی سونو واژینال درهفته بیستم دادم گفتن ۲۹/۸ هست ولی چون دهانه رحمم سفت و محکمه نیازی به سرکلاژ ندارم. الان خیلی نگرانم نکنه سقط داشته باشم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ۲۱ ساله هستم و بارداری اولم هست. مادرم خیلی حاملگی های خوب و زایمان خوب و راحت داشته. من هم خیلی زود باردار شدم.هفته ۱۲ سونو غربالگری طول سرویکسم ۳۳ بود.هفته هفدهم ۲۹ شد. وقتی سونو واژینال درهفته بیستم دادم گفتن ۲۹/۸ هست ولی چون دهانه رحمم سفت و محکمه نیازی به سرکلاژ ندارم. الان خیلی نگرانم نکنه سقط داشته باشم. و اینکه آیا نیازی به شیاف یا آمپول دارم یا خیر.

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز اینکه خانمی به سرکلاژ نیاز دارد یا خیر تصمیمی است که بر اساس مجموع شرایط او از نظر وضعیت فعلی دهانه رحم، سابقه او در بارداری های قبلی و سوابق خانوادگی اش گرفته می شود و ما صرف یک عدد در این زمینه قضاوت نمی کنیم. در حال حاضر اگر مجموع شرایط شما بررسی شده و پزشک تان تشخیص داده اند که نیاز به سرکلاژ ندارید پس استرس نداشته باشید و مراقبت های روتین بارداری را انجام داده و به خودتان فشار وارد نکنید. البته می توانید برای اطمینان بیشتر از شرایط تان به یکی از کلینیک های دانشگاهی نیز مراجعه کنید. در خصوص تجویز دارو هم این کار باید زیر نظر پزشک تان انجام شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.