۹۲۳۰۲
۲ نظر
۱۵۶۰۱
۲ نظر
۱۵۶۰۱

درد بعد از عمل سرکلاژ، چه باید کرد؟

در هفته ۲۰ بارداری دوم هستم که در هفته ۱۷ سرکلاژ کردم و الان خیلی کمردرد دارم بیشتر لنگم درد می کنه می خواستم بدونم این درد طبیعی هست.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۲۹ سالمه در هفته ۲۰ بارداری دوم هستم که در هفته ۱۷ سرکلاژ کردم و الان خیلی کمردرد دارم بیشتر لنگم درد می کنه می خواستم بدونم این درد طبیعی هست یا نه؟ بعد من الان ماه چندم هستم طبق ۲۰هفته؛ ماه پنجم داره تموم می شه؟

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز به صرف انجام سرکلاژ قرار نیست که چنین دردهایی داشته باشید و اساسا این که می گویید دردهای شدید کمر و لگن دارید نیاز به بررسی و پیگری دارد. باید سایر علایم شما از نظر عفونت ادراری و عفونت های واژینال توسط پزشک متخصص بررسی شده و در صورت لزوم آزمایش ادرار نیز انجام دهید. همچنین باید از نزدیک معاینه شوید تا از نظر انقباضات رحمی نیز شما را بررسی کنند و در صورت داشتن انقباضات رحمی داروهای لازم که استراحت رحمی ایجاد می کنند از جمله ترکیبات پروژسترونی برای حمایت از بارداری برای شما تجویز شود. در ضمن سن بارداری از نظر ماه یک اصطلاح عامیانه است و در علم پزشکی ما از هفته و ماه برای تعیین سن بارداری استفاده می کنیم که دقیق است.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    نظر کاربران

    • امیر
      درباره درد بعد از عمل سرکلاژ، چه باید کرد؟

      سلام خسته نباشید من بارداری دومم هست بارداری اول هیچ مشکلی نداشتم ولی بارداری دوم گفتن تو هفته ۱۶بارداری سرویکس شد ۲۸گفتن سرکلاژ بشی سرکلاژ کردم و الان ک هفته ۱۹بارداری هستم استراحت کامل دارم و کمر درد شدید دارم و ترشحات زرد شیافت پروژسترون هرشب استفاده میکنم تو رو خدا راهنماییم کنید واقعا نمیدونم چیکار کنم استرس دارم خیلی؟؟؟

      پاسخ ها

      • مدیر پایگاه

        همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنید
        https://clinic.niniban.com

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.