۲۳۹۴۴۰
۱۲۳
۱۲۳

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!

وقتی تازه ازدواج می‌کنید، رابطه جنسی شما جدید و هیجان‌انگیز است، اما با گذشت زمان و وقتی که آن جرقه اولیه محو می‌شود، دیگر خبری از هیجان نیست. پس این مقاله را بخوانید تا با روش ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود آشنا شوید.

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!

روش ایجاد تنوع در رابطه جنسی با داشتن یک ارتباط زبانی قوی شروع می‌شود. در واقع، قبل از هر چیز شما باید بتوانید درباره زندگی زناشویی خود با همسرتان صحبت کنید تا با تفاهم بر سر راه‌های جدید و امتحان کردن آن‌ها بتوانید به مقصودتان برسید. البته همیشه برای ایجاد صمیمیت و تنوع در رابطه جنسی خود باید وقت بگذارید و صبر به خرج دهید.


بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب


در این مقاله می‌خوانید:

رابطه خسته کننده چیست؟

رابطه جنسی خسته کننده برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. گاهی اوقات، به این معنی است که از رابطه با همسر خود خسته شده‌اید. گاهی اوقات نیز نشان دهنده این است که با مشکلات عمیق‌تری در زندگی مشترک خود مواجه هستید. تحقیقات نیز به ما نشان می‌دهند که نداشتن رابطه جنسی در روابط طولانی‌مدت به میزان زیادی به چشم می‌خورد.
برای بسیاری از افراد، رابطه جنسی کسل ‌کننده به این معنی است که آن‌ها از رابطه زناشویی خود احساس رضایت نمی‌کنند و به طور کلی، آن را غیرجالب و غیرهیجان‌انگیز می‌بینند. برای برخی دیگر نیز رابطه جنسی زمانی کسل کننده می‌شود که تحریک فیزیکی کافی یا ارگاسم منظم نداشته باشند.

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!


بیشتر بخوانید: رابطه جنسی کم چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟


چرا روابط خسته کننده می شوند؟

اشتیاق و رضایت جنسی معمولاً در روابط طولانی‌مدت کاهش می‌یابد، اما این کاهش اجتناب‌پذیر است. با این حال، قبل از این‌که با روش ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود آشنا شوید، باید دلایل متداول کسل کننده شدن روابط زناشویی را بشناسید:

  • عدم تازگی: بی حوصلگی جنسی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، به خصوص اگر در یک رابطه طولانی‌مدت هستید و دیگر شوروشوق روزهای اول را ندارید.
  • استرس و تغییرات زندگی: همه ما می‌دانیم که استرس می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر بگذارد. در واقع، استرس می‌تواند میل جنسی شما را کاهش داده یا رسیدن به ارگاسم را سخت‌تر کند.
  • کمبود وقت: ما در یک زمانه شلوغ زندگی می‌کنیم که پیوسته با کار، درس، سرگرمی‌ها یا مسائل روزمره زندگی خود درگیر هستیم. به همین دلیل، ممکن است وقت کافی برای تمرکز روی زندگی زناشویی خود نداشته باشیم.
  • مشکلات روحی روانی: اختلالاتی مانند ADHD، افسردگی یا اضطراب می‌توانند نحوه تجربه فعالیت جنسی را تغییر دهند و بر نیازها و رفتار جنسی افراد تأثیر منفی بگذارند.
  • بعضی از بیماری‌ها: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی و بیماری‌های مزمنی مانند نارسایی کلیه یا کبد به همراه سوء مصرف الکل و مواد نیز می‌توانند در عملکرد جنسی افراد مشکل ایجاد کنند. عوارض جانبی برخی از داروها مانند برخی داروهای ضد افسردگی نیز می‌توانند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند.
  • مشکلات عمقی رابطه: احساس نیاز به ایجاد تنوع در رابطه جنسی گاهی اوقات به این دلیل است که مشکلات ریشه‌ای‌تری در رابطه عاطفی یا زناشویی شما وجود دارند که باید از نزدیک بررسی شوند.
  • تعهدات خانوادگی: گاهی اوقات بچه دار شدن و تعهدات مربوط به آن می‌توانند زندگی زناشویی شما را از بین ببرند یا اولویت‌های شما را بدون این‌که حتی خودتان متوجه شوید، تغییر دهند.

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!


بیشتر بخوانید: علت ارضا نشدن زنان، این راه ها را امتحان کنید!


روش های ایجاد تنوع در رابطه جنسی

رابطه جنسی بین زن و شوهر هم صمیمیت فیزیکی و هم صمیمیت عاطفی ایجاد می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که طی رابطه جنسی، هورمونی به نام اکسی توسین ترشح می‌شود که سطوح بالاتر آن در بدن می‌تواند اعتماد و صمیمیت بین زوجین را تقویت کند. شادترین زوج‌ها از نظر جنسی کسانی هستند که به نیازهای خود و همسرشان به یک میزان اهمیت می‌دهند و با امتحان کردن راه‌های مختلف، چراغ ترشح اکسی توسین در بدن خود را روشن نگه می‌دارند! بعضی از روش های ایجاد تنوع در رابطه جنسی که می‌توانند به شما کمک کنند، عبارتند از:


بیشتر بخوانید: راه های افزودن جذابیت جنسی به اتاق خواب


۱- با همسر خود صحبت کنید

اگر زندگی جنسی شما خسته کننده شده است، اولین و مهم‌ترین گام این است که گفتگویی آزاد و صادقانه با همسر خود داشته باشید. در واقع، ارتباط بخش مهمی از داشتن یک رابطه جنسی ایمن و سرگرم کننده است که باید از منظری بدون قضاوت به آن پرداخته شود. پس سفره دل خود را پیش همسرتان باز کنید و نگرانی‌هایتان را با او در میان بگذارید. ابراز احساسات نیز می‌تواند به شما و همسرتان فرصت ایجاد تغییرات مثبت بدهد که باید آن را غنیمت بشمارید.


بیشتر بخوانید: نقش مهم کلمات در هنگام رابطه جنسی!/ یک رابطه با کیفیت رو تجربه کن!


۲- برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی چیزهای جدید امتحان کنید

هر تجربه منحصر به فردی که با همسر خود به اشتراک می‌گذارید، دوپامین در مغز شما آزاد می‌کند که همان لذت تجربه یک چیز جدید است. اگر دنبال بهترین راه ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود هستید، یک چمدان بردارید و برای مقصد مورد علاقه خود و همسرتان بلیط سفر رزرو کنید. با این حال، حتی اگر از تجربیات کوچک و ارزان نیز کمک بگیرید، مطمئناً ناامید نمی‌شوید. فقط کافی است تا از منطقه امن خود بیرون بیایید و از امتحان کردن فعالیت‌های جدید نترسید.

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!


بیشتر بخوانید: تاثیر اتاق خواب در کیفیت رابطه جنسی چیست؟


۳- از تمرکز درمانی کمک بگیرید

تمرکز حسی روشی است که برای بهبود صمیمیت و ارتباط بین زوجین، کاهش اضطراب عملکرد جنسی و دور شدن از الگوهای جنسی ریشه‌ دار و هدف‌ محور که ممکن است برای زوجین مفید نباشد، استفاده می‌شود. این تمرین، جنبه‌های حسی لمس مانند دما، بافت و فشار را در اولویت قرار می‌دهد و به زن و شوهر کمک می‌کند تا آرام شوند و رابطه زناشویی خود را از یک لنز جدید تجربه کنند.


بیشتر بخوانید: این موقع ها رابطه جنسی نداشته باش/ بهترین زمان برای داشتن رابطه زناشویی


۴- در طول رابطه جنسی تمرکز داشته باشید

گاهی اوقات تنوع در رابطه جنسی می‌تواند به سادگی به معنای تمرکز بیشتر باشد. در واقع، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که اگر زوجین در حین رابطه جنسی، تمرکز خود را جمع کنند و چیزهای حواس‌پرت‌کن را کنار بگذارند، می‌توانند کیفیت رابطه خود را افزایش دهند. پس شما هم انرژی و زمان خود را روی همسر و روابط‌تان متمرکز کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.


بیشتر بخوانید: زمان رابطه جنسی باید چقدر باشد؟/ زمان طبیعی رابطه جنسی باکیفیت!


۵- درباره روابط زناشویی نگرش مثبت داشته باشید

تعریف نگرش مثبت به روابط زناشویی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی به این معنا است که از روابط زناشویی خود خجالت نکشید و آن را تابو ندانید. این نگرش می‌تواند شرم بی دلیل شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا از بیان کردن نیازهای جنسی خود با همسرتان نترسید و بتوانید با کمک هم زندگی جنسی بهتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهایی که هنگام رابطه جنسی باید رعایت شود!


۶- تازگی را در زندگی جنسی خود بگنجانید

تازگی، بنا به تعریف، درمان نهایی برای کسالت است. پس با روش‌هایی مانند پیش نوازی بیشتر، قرار گرفتن در موقعیت‌های رمانتیک و امتحان کردن فعالیت‌های ماجراجویانه، کیفیت رابطه زناشویی خود را افزایش دهید و کاری کنید که از حالت یکنواخت یا تکراری سابق خود خارج شود.

دنبال تنوع در رابطه جنسی با همسر خود هستید، پس بخوانید!


بیشتر بخوانید: نقش روشنایی در رابطه جنسی


کلام آخر

روش ایجاد تنوع در رابطه جنسی این است که از صحبت کردن با همسر خود و بیان خواسته‌هایتان نترسید. در واقع، فقط کافی است که دید خود را باز کنید و با امتحان کردن چیزهای جدید و ماجراجویانه، هیجان و لذت را به رابطه زناشویی خود برگردانید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: choosingtherapy

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.