۲۴۳۲۳۲
۲۶۴
۲۶۴

درمان افسردگی با نور

نور درمانی با لامپ‌های نور روشن می‌تواند برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید باشد. یکی از بیماری‌های روانی شایع در عصر جدید؛ افسردگی است. هر روز محققان به دنبال راه‌هایی برای درمان آن هستند. از نوع ضعیف و سطحی‌اش گرفته تا MANIC DEPRESSION و… داروهای جدید، روش‌های جدید و کار بر روی امواج مغزی؛ تنها بخش کوچکی از این مسیر در حال طی شدن است. یکی از آخرین موارد مطرح شده هم «نوردرمانی» است.

 

درمان افسردگی با نور

نور درمانی با لامپ‌های نور روشن می‌تواند برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید باشد. یکی از بیماری‌های روانی شایع در عصر جدید؛ افسردگی است. هر روز محققان به دنبال راه‌هایی برای درمان آن هستند. از نوع ضعیف و سطحی‌اش گرفته تا MANIC DEPRESSION و…

داروهای جدید، روش‌های جدید و کار بر روی امواج مغزی؛ تنها بخش کوچکی از این مسیر در حال طی شدن است. یکی از آخرین موارد مطرح شده هم «نوردرمانی» است.

نور درمانی فصل و غیر فصل ندارد

نور درمانی، روشی که در آن نور طبیعی خورشید با نوری مصنوعی شبیه‌سازی می‌شود. مدت‌هاست برای افراد مبتلا به «اختلال عاطفی فصلی» این روش توصیه می‌شود.

این نوع اختلال نوعی افسردگی می‌تواند انرژی افراد را از بین ببرد یا برنامه خواب آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و معمولا در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد.

با این حال یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نور درمانی می‌تواند برای بیماران مبتلا به افسردگی غیرفصلی نیز مفید باشد.

درمان افسردگی با نور

نوردرمانی، مقدماتی و ارزان

محققان می‌گویند با توجه به اینکه ۵۰ درصد از بیماران افسردگی به درمان‌های اولیه پاسخ نمی‌دهند، این روش می‌تواند به عنوان یک درمان مقدماتی و ارزان‌تر عمل کند.

نور درمانی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی اضافی در نقاط مختلف در سراسر جهان و در نتیجه در محیط‌های اقتصادی متنوع‌تر عمل کند.

محققان در دانشگاه‌های برزیل برای این تحقیق نزدیک به ۸۶۰ بیمار را که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۴ توسط طیف‌های مختلف نوری مورد درمان قرار گرفته بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پژوهشگران در طول مطالعه متوجه شدند که علائم افسردگی در نزدیک به ۴۰ درصد از بیماران تحت نور درمانی کاهش می‌یابد. این بررسی همچنین نشان داد که بیماران خود نیز مستقل از نظر محققان نتایج مثبتی را مشاهده کرده‌اند، از جمله اینکه درمان یک هفته‌ای نور درمانی می‌تواند به اندازه شش هفته درمان؛ با روش‌های دیگر باشد.

درمان افسردگی با نور

چرا نور، درمان است؟

محققان دقیقا نمی‌دانند که چرا نور بر خلق و خو تأثیر می‌گذارد. آنان بر اساس مطالعاتی که بر موش‌ها انجام گرفته تصور می‌کنند وقتی نور از چشم عبور می‌کند، به عنوان محرک برای بخش‌هایی از مغز عمل کرده و خلق و خو، ریتم شبانه‌روزی یا ساعت داخلی بدن را تنظیم کند.

درمان افسردگی با نور

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.