۲۳۸۲۵۶
۱۲
۱۲

از کجا بفهمیم کودکمان اختلال یادگیری دارد؟

دکتر حمید هاشمی، روان شناس تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی: در واقع دانش آموزانی که ضریب هوشی پایینی دارند به نسبت دیگر دانش‌آموزان دیرتر یاد می‌گیرند.

از کجا بفهمیم کودکمان اختلال یادگیری دارد؟

دکتر حمید هاشمی، روان شناس تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی: در واقع دانش آموزانی که ضریب هوشی پایینی دارند به نسبت دیگر دانش‌آموزان دیرتر یاد می‌گیرند. یا ممکن است از انگیزه کافی برای یادگیری برخوردار نباشند ویادگیری مدرسه‌ای را امری بیهوده و باطل بدانند. توجه داشته باشیم اختلالات دیگر روان شناختی هم می‌تواند باعث عدم یادگیری شود: مانند اضطراب افسردگی و یا وسواس. 

از کجا بفهمیم کودکمان اختلال یادگیری دارد؟

متخصصان پس از تشخیص اختلال که با ارزیابی بالینی حاصل می‌شود، پروتکل درمانی ویژه دانش آموز را تدوین و فرایند درمان را آغاز می‌کنند. به طور استاندارد، این دانش آموزان باید علاوه بر توانبخشی مدارس عادی از یک معلم اصطلاحاً تلفیقی نیز بهره مند شوند. 


بیشتر بخوانید: با فرزند چموش و حاضرجواب چگونه برخورد کنیم؟


از کجا بفهمیم کودکمان اختلال یادگیری دارد؟

توجه داشته باشیم دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری خاص از هر لحاظ با هم متفاوت هستند و پاسخ دهی درمان نیز برای آن‌ها یکسان نخواهد بود. همچنین اثربخش بودن درمان نیازمند همکاری کامل خانواده دانش آموزان و کادر مدرسه است. این دانش آموران باید مداخلات آموزشی ویژه‌ای نیز متناسب با اختلال یادگیری خود دریافت کنند. 

منبع: برترین ها

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.